Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gsf1200
SIMONL

Tillykke med den forestående modtagelse af skærmen.
Håber du bor et sted der ikke er ramt af det sne helvede nogle af os befinder sig i !:(
så der er mulighed for at det ikke er sneet ude :D

Hvad ordrenummer har du?
Lidt nysgerig for har selv en 37 model i vente men enu ikke fået nogen leverings dato :((

ser frem til en melding om hvad du syntes om det
Af danishtrojan
jeg bestilte mit 37XD1 d. 19 januar, og jeg har endnu ikke hørt noget fra geco.dk.
Jeg har bestillingsnummer 1613.

Er XD1'en virkelig værd at vente på?
Jeg overvejer at annullere min ordre, og købe et samsung LE-40M71B i stedet for... godt nok ikke 1080p, men stadig godt billede har jeg hørt. Og derudover er samsungen 3" større, men jeg ved ikke hvor meget det har at sige.. O-O
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
danishtrojan: Som jeg har sagt et par gange i forummet allerede, så synes jeg der er stor forskel i billedkvaliteten på Samsungs M71 serie og Sharps XD1 serie. Jeg har flere bekendte der har enten M61 og M71, og jeg er ikke i tvivl om, at Sharps XD1 serie leverer et bedre billede - ikke mindst når vi snakker HD fra f.eks. HD-DVD, Blu-Ray eller PS3/Xbox360.

Selv Samsungs F71 - Full HD serie - ligger en del under XD1 serien i min mening.
Af panch
...ikke mindst når vi snakker HD fra f.eks. HD-DVD, Blu-Ray eller PS3/Xbox360.
Den her sharp XD1E serie, vil den primært henvende sig til folk som skal bruge den til ovenstående, dvs HD-DVD, Blu-Ray og PS3/XBOX?
Det tætteste jeg kommer på nogen af de ting jeg skal bruge den til, vil være HD content over PC/HTPC.
Resten af tiden vil være primært TV via DVB-C. Fordeling vil nok ligge på 70% TV 30% PC.

Er det overkill at vælge det fremfor et billigere med 1366x768 opløsning? Eller et plasma, evt Pana'en.

Håber ikke jeg bevæger mig for langt ud over denne tråds område.
Af aztral*enforcer
afbestilte min xd1. geco svarede ikke tilbage på mine emails og gider ikke vente længere. har i stedet købt en billig samsung s71 40". skod skærm i forhold til sharps men fvck it gider ikke gecos ringe service. Jeg ved godt geco er afhængig af at sharp leverer dem men hvorfor så skrive på deres hjemmeside at levering tager ca 10-15 dage for xd1 serien.. for at være helt ærlige gutter tror jeg vi er blevet fucked lidt pga af det tilbud der var hvis man var bruger herinde. tror vi blir skubbet bag i køen. tak for lort geco ;)
Af danishtrojan
Samme her!!... jeg afbestilte også min 37XD1E...
Geco.dk blev ved med at sige at måske ville jeg få den i næste uge (for flere uger siden), HVIS altså Sharp leverede det lovede antal.
Så jeg tog konsekvensen og bestilte en samsung LE-40M71B i stedet.
En ventetid på over 1 måned er ikke tilfredsstillende...
Af Mademan
Kan så fortælle at jeg modtod mit Sharp 37XD1E i dag.

Bestilte det den 18. januar og har altså nu modtaget det. Har kun lige sat det op og sat antennestikket i.

Ved første øjekast ser det fremragende ud.
Af noget
Jeg bestilte mit 37xd1e den 29/1 og har ikke hørt fra geco endnu.. er ved at få krise det er næsten en måned siden jeg bestillte det... KRISE!!!!!!!!!!!!!
Af Mr Topshot
Ja det er lidt noget skidt...
Følger meget med hvad der sker i tråd:

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=2905

Vil prøve... ja PRØVE at give det den kommende uge.. så er det slut med at vente.. så er vi også nær den 1 1/2 mdr..
Ved godt Sharp Nordica i bund og grund er synderen her, men det holder bare ikke...
Værdimæssigt set kan det jo godt betale sig for diverse forhandlere at "vente" så lange som i dette tilfælde. De tjener indirekte på det, da et produkt altid vil falde i pris.
Af Bornholmeren
Mademan skrev:Kan så fortælle at jeg modtod mit Sharp 37XD1E i dag.

Bestilte det den 18. januar og har altså nu modtaget det. Har kun lige sat det op og sat antennestikket i.

Ved første øjekast ser det fremragende ud.
Var det fra Geco?

Og hvad er dit første indtryk af skærmen? (ja okay så godt lige du skrev fremragende:-), men står det ellers godt efter indstillingerne er justeret lidt)
Af DKMIK
Jeg fandt dette på Geco hjemmeside, nu ved jeg godt nok ikke hvor længe det har stået der, men hvis man bestiller når det står der skal man nok forvente det værste.

37" HD ready LCD-TV, 1980x1080 FULL-HD, DVB-T, 2 x HDMI, TruD teknologi, 6ms
- Der ydes PRISGARANTI på dette produkt
- Leveres inkl. Ionic tilt vægbeslag
Beskrivelse:

Ikke på lager.
BEMÆRK !!! 37XD1E leveres meget sporadisk, i ekstremt begrænsede mængder og uden bekræftede terminer på backlog ordrer af Sharp Nordic, hvorfor eksakt leveringstermin desværre ikke kan gives indtil Sharp Nordic er i stand til at oplyse bekræftet mængdeantal og terminer.
Af SIMONL
Jeg modtog mit 37XD1E i Torsdags. Fik DFDS til at aflevere pakken på mit arbejde. Ellers havde de taget den med igen, da jeg ikke var hjemme. Så havde jeg skidt grønne grise sq!

Tv''et stod på en europalle, i stående tilstand, spændt godt fast, med vægbeslaget spændt fast ovenpå. Så det var som det skulle være.

Fik hurtigt flyttet mit 32" Samsung M51B ind i soveværelset ;)
Pakkede den store kasse op. Lille barn juleaften :)
Monterede foden mens fjernsynet lå på sofaen, uden at tage beskyttelsen af skærmen. Satte den på Tv-bordet og fjernet filten. Nøj det er flot. Flotte detajler. Så lækkert med den stål ramme/liste der bærer hele den pianosorte front. Foden er ikke så flot, men skal også lige have taget mig sammen til at få de huller boret til vægbeslaget.

koblede den til min htpc med et DVI->HDMI stik og smidt opløsningen op til 1920x1080. WOW .. intet andet. WOW

Jeg kører analog tv gennem et Hauppauge PVR 150 (sucks) og forbindelsen var forfærdelig. Heldigvis havde jeg bestilt en antenne-forstærker, som kom fredag. Yes sir

Billedet står virkeligt klart nu. Har ikke ændet nogle indstillinger endnu. Jeg kan godt lide det som det er. Alt mit brug af dette tv foregår gennem min htpc.

Jeg bestilte tv'et den 18/1. Altså lidt over en måneds ventetid. Og jeg har ikke fortrudt det, pga ventetiden. Jeg havde bestillingsnummer 1602. Overvejede at afbestille og smide pengene efter et 40F71 istedet. Men nu er jeg glad for at jeg ventede. Desuden havde 40" været for stort i min stue (se billede).

[img]http://www.badongo.com/pic/472415[/img]

Hvis der er nogen som har spørgsmål eller andet, så fyr løs :)
Af panch
Tillykke med det!

For dem der kan vente er det tilsyneladende det værd!

Hvilken HTPC har du? Selvbygget?

Så XD1E'eren kan godt anbefales til folk som også mest bruger den til SD-TV signaler og HTPC, og ikke bare XBox/PS/BluRay ?