Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af J.H.
BudZa skrev:
J.H. skrev:
BudZa skrev: Kunne du ikke fange tråden?
Nej men derfor var det stadig underholdende. Er det noget du ønsker at uddybe?
Nu ved jeg ikke hvor tit du læser indlæg på dette forum. Men jeg har endnu ikke set "MigSelv" anbefale andet end plasma skærme eller panasonic. Der maler sig en stereotyp på en person der enten kun går efter et mærke eller mener at der kun er meget specifikke lande der kan finde ud af at producere et produkt.

Lidt lige som dem der sværger til VW og kun VW.
Der hersker en vis form for mærke- og producent-præference herinde....jeg fristes næsten til at tilføje naturligvis, for det er svært ikke at være farvet af det man selv har bedst erfaringer med i indlæg og det er vel de færreste der sige sig fri for det, uanset præference.
Plasma har i mange år været førende på rå billedkvalitet og på et forum som besøges af folk med stor interesse heri, må det nødvendigvis anerkendes på dette punkt og dermed anbefales i hyppig grad. Specielt eftersom en betydelig del af spørgsmålene omkring indkøb af nye skærme, sætter pris som tungtvejende faktor, idet plasma skærme stadig giver god value for money.
Lcd/led er først for alvor kommet med på billedsiden i løbet af de sidste par år, dog stadig med kompromisser ligesom plasma har sine, og har således stadig lidt at indhente....til en oftest højere pris.
Jeg ser ikke noget unaturligt i at plasma og Panasonic fremhæves ofte, idet der ligger en del ballast bag disse. Panasonic og Sony har f.eks. betydeligt flere års erfaring i at udvikle og producere skærme end deres Koreanske konkurrenter, Selvfølgelig er der gode skærme fra andre producenter også som har fordele på det ene, andet og/eller flere områder og disse nævnes og anbefales da også ganske hyppigt hvis ellers forbrugsmønster og øvrige kriterier for den enkelte passer sammen.
Derudover var det nu egentlig bare tankebanen jeg fandt morsom, helt isoleret fra evt. personlige ueningheder :)
Af rkc
Sikke en stor hjælp til Aske T. her,
det er blevet diskutionsforum istedet eller ?

Af de 4 skærme ville jeg vælge LG`en fra (min mening)
du vil blive tilfreds med resten, 8)

Og til diskutionen kan tilføjes,Hvad alle testsites mener verden over
er hvad rå billedkvalitet angår tilhører titlen stadig panasonic plasma.

Det kan også nævnes at Japanske tv mærker bruger alu der hvor det ligner alu :)
og Samsung bla.bruger forchromet plast, :((
jeg er selv den lykkelige ejer af et samsung plasma,
men byggekvalitet er noget som tilhører Japan