Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af harrytv
hej, jeg har selv bestilt et Philips 47PFL6907T men er godt nok meget i tvivl om jeg skal afhente det givet de indtryk I kommer med. Jeg har selv læst de forum indlæg der er på Philips' hjemmeside og det gir ikke noget godt indtryk. Det virker ikke som om de har styr på noget som helst ift. software-udvikling.

Bleeding problemet er også noget der bekymrer mig.

Spørgsmålet er så ville I have brugt end 1000-1500,- mere og istedet have købt et LG 47LM660T istedet? Man ku vente til januar udsalg og satse på at der komme et godt tilbud der...

Men er LG bedre? Deres firmware virker hurtigere (men grimmere med de grå farver)? Men hvad med bleeding?

Kan man slå alt det her Perfect Motion Rate helt fra på Philips TV'et?
Af Centine
Udover andre problemer, så har jeg fået et problem med at playback fra Apple TV giver en høj, skarp "scratch" lyd hver gang jeg starter, både fra begyndelsen og efter pause. Den er også begyndt, flere gange om dagen, at glemme hvilke devices der er tilsluttet og popper så boksen op med "New device detected, do you want to give it a name". Begge dele er muligvis kommet efter firmware update; jeg lagde ihvertfald ikke mærke til det i første omgang.

Blah, 10 for billede og design, 02 for softwaren. Det eneste der holder mig tilbage fra at returnere det er at jeg ikke ved hvor meget mere jeg skal give for at få noget lignende der virker :p
Af aykurt
Hej

Jeg har desværre modtaget 2 defekte fjernsyne.

Fjernsynet starter ved tilslutning af strømkabel med at vise et Philips billede. Herefter bliver jeg bedt om at vælge sprog. Uanset hvilken tast jeg trykker på reagerer fjernsynet ikke.

Jeg har prøvet at bruge de medfølgende batterier, et nyt sæt batteri og et sæt batteri som jeg benytter i et andet fjernsyn.

Er der andre som har oplevet noget tilsvarende? Eller hvad om det er fordi jeg gør noget forkert?
Af mortenjensen
Det med Apple tv scratch lyd: gad vide om det er relateret til tv'et eller til Apple enheden. Jeg har den også men på en anden tråd er der også mindst en mere der kender til det.

Mærkeligt

Mh
Af MichaelKnudsen
Centine skrev:Udover andre problemer, så har jeg fået et problem med at playback fra Apple TV giver en høj, skarp "scratch" lyd hver gang jeg starter, både fra begyndelsen og efter pause. Den er også begyndt, flere gange om dagen, at glemme hvilke devices der er tilsluttet og popper så boksen op med "New device detected, do you want to give it a name". Begge dele er muligvis kommet efter firmware update; jeg lagde ihvertfald ikke mærke til det i første omgang
Det du oplever, er det noget i stil med dette? http://www.youtube.com/watch?v=UCExohpOhZY

Overstående link er taget fra Philips Forum som også er blevet linket til tidligere http://www.supportforum.philips.com/en/ ... els)/page3
biggo skrev:
MichaelKnudsen skrev: Det er ikke blevet for mig endnu at få opdateret mit TV, men i har altså ikke oplevet nogen "værre" problemer opstå efter at i har opdateret jeres firmware? så som knas med lyden eller lignende?
Skal ikke kunne sige det, da jeg opdaterede som det første. Men jeg har slået dynamic backlight til, og er faktisk lidt generet af, at der ofte kommet et lille "glimt" når en scene skifter fra meget mørk til meget lys - og omvendt.

Jeg synes at have læst, at det er en fejl som er opstået i den nye firmware. Jer som ikke har opdateret - oplever I det samme?
Med hensyn til dette, er jeg desværre ikke så godt til at se disse ting? men synes ikke jeg har oplevet noget nævneværdig? heller ikke bleed? ..
Af MichaelKnudsen
Centine skrev:Udover andre problemer, så har jeg fået et problem med at playback fra Apple TV giver en høj, skarp "scratch" lyd hver gang jeg starter, både fra begyndelsen og efter pause.
Det du oplever, minder det om dette? http://www.youtube.com/watch?v=UCExohpOhZY
(Overstående er taget fra Philips eget forum, som der også er blevet linket til tidligere i denne tråd.)

I så fald tror jeg ikke at det skyldes Appel TV'et, da ovenstående video viser fejlen ved afspilning fra USB enhed.
biggo skrev:Skal ikke kunne sige det, da jeg opdaterede som det første. Men jeg har slået dynamic backlight til, og er faktisk lidt generet af, at der ofte kommet et lille "glimt" når en scene skifter fra meget mørk til meget lys - og omvendt.

Jeg synes at have læst, at det er en fejl som er opstået i den nye firmware. Jer som ikke har opdateret - oplever I det samme?
Nu er jeg desværre ikke helt skarp i at se disse ting, men jeg har ikke lagt mærke til noget nævneværdig? heller ikke bleed?
Af mortenjensen
Jeps, det er præcis en sådan lyd! Tak for linket.
Hm, så er det nok noget firmware-bug!
Morten
Af MichaelKnudsen
Jeg synes det er utroligt at deres software er så dårligt at man faktisk bliver i tvivl om, om man skal opdatere.
Af Centine
Ja, det er samme problem jeg har. Ja, det er sørgeligt at et ellers ok/godt produkt bliver skæmmet i den grad. Jeg er ved at checke hvor lang returret jeg har (købte det fra Komplett som pt har 45 dages returret), og hvis de 45 dage også gælder for mig venter jeg og ser om der kommer en patch. Ellers må det tilbage.
Af mesterlars
Har nu haft mit en uges tid.
Kommer fra et Philips 42" 8404

Her kommer en brainstorm på det hele :)

Er rimeligt glad for det. Generelt godt billede.

De langsomme menuer var jeg vant til, så det gør mig ikke så meget på sigt.(Selvom det er røvirriterende her i starten når man hele tiden vil ind i picture settings for at tweake)

Billedet generelt rigtigt godt. Desværre er der en del billedefejl når man har Natural Motion slået til.
Det er meget ærgerligt da jeg ellers klart foretrækker at have det slået til. Synes det kører for ujævnt med det slået fra.

Lyden egentlig lidt bedre end frygtet, selvom den selvfølgelig er noget tynd.

3D delen fungerer fint. Regnede slet ikke med jeg ville bruge det, men nu jeg har det er det fedt nok.

Den indbyggede "DR NU APP" fungerer også godt. Den er bare noget skrabet med udvalget her i BETA'en.

"Philips remote app" til iPad fungerer (overraskende) også godt.
Den sender ret hurtigt TV billedet til iPad'en og faktisk i en ret god kvalitet.
Er langt mere flydende en min EyeTV på mac mini, der har samme funktionalitet.

mht billedeindstillinger har jeg også brugt de samme som i 8007 testen.
Dog har jeg sat farveskema til normal, da det ellers er alt for rødt.

Jeg har også sat "dynamic backlight" til OFF, da jeg også oplevede at lyset lige justerede sig ½ sekunder efter hvert sceneskift. Det var vildt irriterende.

Husk også at gå ind i "zoom" eller hvad den hedder og zoom ud. min var zoomet meget ind som default.

Har ikke oplevet nogen "scratchlyd". Har ikke fået prøvet mit Apple TV på TV'et endnu.

Bleeding i hjørner. Havde egentlig ikke lagt mærke til det før I nævnte det.
Men har også noget lysere omdråde nederst i højre hjørne. Og også noget lidt til venstre på midten.

Men jeg synes ikke det er noget der generer mig "Når klaveret spiller"

WIFI kan jeg ikke få til at virke, men trådet virker upåklageligt.

Guiden (internet) virkede fint i starten, men nu er den altid bare tom. Så har sat den tilbage til "broadcast" mode.

Har ikke prøvet USB optagelse.

Konklusion:
Tror jeg ender med at beholde det. Synes man får meget for pengende.

Det det gør jeg lige skal overveje det lidt endnu er den halv-defeket Natural Motion.
Og så skal jeg lige have kigget lidt på det der bleeding i hjørnerne.
Af mortenjensen
Hej Lars

Fedt med dine erfaringer her!

To spm:
- hvordan laver man manuelt indstillingerne fra 8007-anmeldelsen? Man står "natural" til og hvor tweaker man så resten?

- hvordan ser de fejl ud, du får, når du har natural motion til?

Jeg har kun oplevet en ret irriterende ting - men ved ikke om det er forventligt - nemlig en form for "ghosting" eller hvad det hedder, når der er hurtige bevægelser. Kampscener eller noget i den retning, så er der en form for "slør" efter de ting, der bevæger sig.

Hvad kaldes det og hvad skyldes det?

Jeg har forsøgt at læse mig frem til det og det kan synes som om, at dette "slør"agtige udtryk ved hurtige bevægelser er noget, alle LED fjernsyn har.

Morten
Af biggo
mesterlars skrev:Den indbyggede "DR NU APP" fungerer også godt. Den er bare noget skrabet med udvalget her i BETA'en.
DR NU app? Hvor finder du den?

Ellers er seneste nyt herfra, at jeg kontaktede customer care ang. mit backlight-bleeding issue, da jeg ikke synes det kan accepteres. Der kommer en tekniker een af dagene, så det bliver spændende hvad han gør ved det. God service ummiddelbart!

Gad vide om det kan fixes - eller om det er en bytter?

Vedrørende ophæng, vil dette så kunne bruges?
http://www.harald-nyborg.dk/p8687/vaegb ... -70-led028

Der står VESA MIS-F 400x400, M6 i manualen.

Jeg synes kun der er to monteringshuller bag på tv'et? Eller tager jeg fejl?
Af Nougatplovene
Jeg tænker også at beholde mit. Bleeding ser jeg stort set ikke noget af og kvaliteten af billedet er godt.
Jeg vil også gerne vide hvor dr appen er. Den er ikke i smart tv i hvert fald ikke hos mig.
Eneste minus jeg opdagede er, at rulleteksterne på dr update hakker ind i mellem. Er det juddering?
Af Mrbond
Hej alle

Her min historie omkring et philips tv.

Jeg købte midt på sommeren 47PFL6877T, var umiddelbart meget begejstret i starten, og synes ambilight var fedt.

Jeg opdagede dog hurtigt som mange andre de ganske langsomme menuer, og flere små dumme fejl.

I den tid jeg havde tvet kom der op til flere software updates, 6 - 7 stk tror jeg, men der kom blot flere problemer til.

Generalt er min opfattelse at hele deres 6000 serie har STORE problemer med deres Perfect natural motion system, læs denne tråd på deres officielle forum der nu kører på 23 side med folk der viser klips af problemer, og generalt her problemer med tvet.
http://www.supportforum.philips.com/en/ ... 47pfl6877t

- Mit havde store bleeding problemer (næsten halvdelen af skærmer)
- Ambilight tændte sig selv når jeg optog via USB, og tændte selv om natten.
- Ambilight sad skævt i den ene side.
- tvet frøs til tiden, og strømmen skulle tages
- det blev ved med at finde den samme HDMI indgang (ps3) selvom philips påstod de havde fixet det i en update...
- Tog 27 sek fra jeg trykkede tænd, til at tvet var startet helt op og modtog kommando fra fjernbetjening.

Og nu var dets perfect natural motion system som sagt rigtig dårligt..

http://www.youtube.com/watch?v=w-2M0KgDh4s

http://www.youtube.com/watch?v=GhkPi57v9Zo&feature=plcp

Jeg brokkede mig flere gange til philips uden held.

Til sidst skrev jeg til Elgiganten, der hurtigt tilbød at tage tvet tilbage og jeg kunne købe et andet (kanon service)

Blot min oplevelse omkring dette tv.

Venlig Hilsen,