29 aug 2012, 08:31
Jeg må komplementere dig for din evne til at troll'e, for selv om jeg lige har skrevet, at det slutter nu for mig, så formår du alligevel at få mig fremstillet, som den, der ikke kan indgå i en diskussion. Jeg gider ikke finde andre tekniske links mm. for at diskutere disse emner, for jeg har set dig før kaste rundt med forskellige, usammenhængende links, der mest af alt ligner en tarvelig analogi, der skal forvirre læserne. Vi vil aldrig komme nogen vegne, og jeg vil ikke få noget ud af at læse dit link om sortniveau, da der kan stå hvad som helst deri. Jeg vil dog sige, at når Rasmus Larsen og andre kommenterer på Samsungs frontfilter på LED-modellerne, og konkluderer, at det giver et kontrastfyldt billede i dagslys, så har det netop noget med, at sort skal virke så sort som overhovedet muligt; iøvrigt en anden årsag til LCD's mersalg, da de netop har bedre kontrast og dybere sort i en oplyst butik. Sort er ikke en farve, mens farver er reflektioner af lys med forkellige bølgelængder. Alle bølgelængder reflekteres som hvid. Hvis man FJERNER alle lysbølger, så vil man se sort, og når der ikke er en eneste lyskilde i biografen udover fremviseren, så kan man ikke se, at lærredet er hvidt. Det kræver ikke et engelsk link at forstå, for det er simpel fysik.
Du gør desuden smart i at linke engelske tekster, der får det til at lyde som du har ret i, at "alle ubevidst er generet" af flimmer på en plasma, da det fjerner fokus fra, at der ikke kan sættes et direkte lighedstegn på, at man bliver træt af at se på plasmaskærme, "selv om man ikke vil være ved det."
Hvad der måske i starten blot virkede som en bruger med en radikal holdning til interpolation, digitale billedkredsløb og begrebet "det korrekte billede", så fremstår du nu som kværulerende, og det har absolut ikke noget med tone at gøre. Det har noget med din måde at diskutere på, og det har noget med din manglende evne til at læse og forstå, hvad modparten siger. Jeg gider ikke lede efter eksempler, for så opnår du den hensigt, som jeg havde linket fra wiki, men jeg husker tydeligt, at passive medlemmer oprettede en bruger for at kommenter på din manglende evne til at lytte i din diskussion. Og jeg husker, at OttoJ til sidst sukkende, opgivende og hovedrystende måtte opgive at nå ind til en person, der ikke kan nås.
Jeg har aldrig sagt, at du har en fornærmende tone, men det er heller ikke den rigtige måde at troll'e, for så vil en moderator dæmpe tonen, og du ville miste muligheden for at fortsætte. Og jeg vil give dig ret i, at mine kneb er mindre stuerene end dine, men det er KUN fordi jeg ved at rationalitet og konstruktiv argumentation ikke kommer nogen vegne. Jeg har skrevet masser af indlæg herinde, og de varierer både fra subjektive købsforslag, mere objektive henvisninger til tests og købsanbefalinger, resuméer over Torbens tekniske artikler, der for mange ikke-entusiaster nok er lidt for lange til at kunne overskue, og over til deciderede diskussioner. Jeg har kun få gange været personlig - men aldrig fornærmende - og det har været overfor de folk, du har et korstog imod; dem der generaliserer uden at have sat sig ind i tingene. Når tonen så bliver en anelse skarpere, så har det intet at gøre med at jeg er online, for jeg har som nævnt ikke fornærmet før, og jeg er heller ikke konfliktsky i den virkelige verden. Det er udelukkende fordi den konstruktive samtale ikke er eksisterende med dig, da du vil få drejet ethvert modargument, uanset hvor mærkelige metoder, det kræver.
Retorik - ufatteligt at du bruger det imod mig; jeg har også gået i skole - handler om brugen af sprog. Og når du fremstår som en troll, dvs. en person der ikke har til hensigt at diskutere, men kun prøver at ophidse folk, så er det jo netop retoriske mangler, det drejer sig om. HVIS du rent faktisk var den radikalt tænkende person, der ville udtrykke sin mening, så ville jeg jo ikke bruge al den her tid på at ytre mig. Men det får du mig aldrig til at tro, at du er.
Mangler hifi... - og penge til hifi!