13 jul 2012, 15:32
MigSelv skrev:Det er mig virkelig en gåde hvorfor man ikke har kunne lave en strømforsyning, der kan håndtere dette "problem". Jeg er selv ejer af GT50 og kan også blive irriteret over buzz af og til.kennethm skrev:puha en diskussion der kom ud af mit spørgsmålSom nævnt i tidligere indlæg, var der nogle Samsung plasmamodeller der havde buzz, udover hvad der må være acceptabelt. Disse modeller må henføres under fejlkonstruktion. En lignende fejlkonstruktion ramte en plasmamodel fra Panasonic ( mener det var G20 ), her sad en komponent uhensigtsmæssigt på powerboardet.![]()
Jeg vil ikke gøre mig klog på hvilket udtryk for støjen fra mit tv der er korrekt, troede bare det hed buzzing når den brummede.
Min far har et prisbilligt Samsung 43" plasma i stuen, hans brummer lige fra den bliver startet til man slukker, her er det ikke noget med den brummer mere ved lyse/hvide billeder. Det må så være buzzing fra en blæser?
Derinde sidder man 3 meter fra skærmen og det kan tydeligt høres.
Mit tv er 50", jeg sidder ca. 2 meter fra skærmen og nyder at den er så stor. Men ligeså snart der er hvide scener på skærmen, så synes jeg den brummer meget!
Så "buzzing" er der ikke noget af, det kan jeg ihvertfald ikke høre, men den høje brummen irritere mig når først jeg lægger mørke til det, her tænker jeg så på:
ville en ombytning af tv'et hjælpe, eller er det bare noget jeg bør finde mig i?
Det sjove er, min kæreste siger hun ikke kan hører det, selvom jeg skruede volumen helt ned og gjorde lokalet stille, og skiftede mellem internet-siden google som er meget hvid, og så trykkede på menu for at gøre skærmen mørk, jeg kan tydeligt hører forskel, og synes dælme jeg skal have meget lyd på tv'et for at overdøve det![]()
skal skærmen byttes eller skal jeg vænne mig til det? For kan godt klare det, men ville da gerne undvære det.
Har overvejet at pakke tvet ind i noget lydisolerende omme bagpå evt
Ved helt lys skærm, eller indhold med meget lyse scener ( hvor en stor del af skærmen er lys ), vil der kunne høres buzz. Dette høres i de fleste tilfælde og under normale forhold ikke, men er der helt stille i lokalet og ingen lyd på tv, så kan man sikkert høre det. Placering af tv samt møblering af stuen, kan også være en medvirkende faktor til, om man hører buzz eller ej. Din beskrivelse hvor du kalder det brum er plasma buzzing
En ting er dog sikkert, hvis man dæmper al lyd, og bevidst leder efter lyden, så skal man nok høre den på et eller andet tidspunkt.
Jeg kan ikke skrive, at sådan skal dit tv lyde, men buzz i givne situationer er hørbart. Og hvis dit tv ikke er defekt, vil ombytning intet løse ( med din beskrivelse, tror jeg ikke på en defekt ).