26 jul 2012, 12:27
Jeg er til gengæld enig i, at buzz kun eksisterer, fordi skærmene skal samles så hurtigt og billigt som muligt, så lanceringspriser kan holdes konkurrencedygtige. Blæserstøj er vores skyld, fordi vi er begyndt at kræve, at skærmene er så tynde, som de er. Det har Panasonic så bare ikke kunne løse på andre måder, men det kommer nok.
allo skrev: 'health-logo' burn in er stadig på - har aldrig brugt Xbox mere end par 4-5t. ad gangen så man kan vist ikke kalde det for 'over-mishandling' :-) (for enten så slukker jeg for Xboxen eller så slukker jeg for tv'et - f.eks.mens kontrolleren skal oplades eller U name it...)Man "nulstiller" ikke indbrændingen af et logo, når man slukker tv'et. Hvis du tænder det igen dagen efter, når kontrollerne er opladet, så er det ikke anderledes end 8-10 timer i streg. (Såfremt du ikke har set tv i mellemtiden). Jeg forstår godt din frustration, men når man tænker på, HVOR meget billedkvaliteten er forbedret siden CRT - her tænker jeg både opløsning, digitalisering, sortniveau mm. - og at skærmene er blevet kæmpe meget større uden at prisen er fulgt med, så er jeg altså tilhænger af udviklingen. Der er ting, man kunne have ønsket sig anderledes, og havde det ikke været for designfokus, 3D, Smart-platforme, digitale kredsløbsforberinger mm., så var det måske også et bedre tv, man kunne have haft i dag. Jeg mener dog, det er naivt at tro, at man kunne have været foruden burn-in-risikoen, hvis man havde bygget skærmene med en dyrere gas. De har uden tvivl gjort ALT, hvad de magter for at forhindre, at burn-in opstår, men når lyset dannes i hver enkelt celle, så bliver problemet aldrig elimineret helt.
Jeg er til gengæld enig i, at buzz kun eksisterer, fordi skærmene skal samles så hurtigt og billigt som muligt, så lanceringspriser kan holdes konkurrencedygtige. Blæserstøj er vores skyld, fordi vi er begyndt at kræve, at skærmene er så tynde, som de er. Det har Panasonic så bare ikke kunne løse på andre måder, men det kommer nok.
Mangler hifi... - og penge til hifi!