28 jun 2012, 20:05
Jeg anfægter ikke folks ret eller valg, til individuelle krav til billedet på et tv. Jeg stiller ? ved, at vælge en teknologi, der er kendt for det modsatte af mest ukorrekt billede. Så jeg spørgen igen, hvor er logikken i, at smide så mange penge efter et tv, der er tiltænkt bedst mulige ( læs : korrekt ) billede i prisklassen?
Dette vil anden teknologi klare meget bedre.
Raum skrev:Der kan ikke spores en sammenhæng i dit indlæg, du valgte jo selv korrekte farver.MigSelv skrev:Et tv's billedperformance kan ikke vurderes i en butik, med mindre alle halogenspots, lysstofrør o.lign. slukkes.Fordi korrekt billede ikke nødvendigvis er alles smag....
Hvis du skal bedømme billedperformance, så henvend dig hos de små lokale tv pushere, her kan og vil de gerne simulere normal boligbelysning.
Hvorfor i det hele taget ofre så mange penge på et tv, når man søger det mest ukorrekte billede? Overmættede farver og vanvidsagtige kontrastindstillinger, kan opnås på alle tv, selv til 1000 kr. ( her vil størrelsen kun knibe pga. det lave indkøbsbeløb ). Det kræver kun et tryk i menuen, måske to, butiksmode og Dynamisk profil.
Jeg blev meget benovet over pang-farverne på samsungs LED ES7005 og ES8005, men da jeg havde kigget på dem i et stykke tid (blev i butikken mindst 1 time...), så ville jeg personligt hellere have et plasma og ST50 tiltalte mig meget (value for money).
Andre kan jo have en anden smag.
Smag og korrekt billede kan ikke sammenlignes i min verden.
Jeg anfægter ikke folks ret eller valg, til individuelle krav til billedet på et tv. Jeg stiller ? ved, at vælge en teknologi, der er kendt for det modsatte af mest ukorrekt billede. Så jeg spørgen igen, hvor er logikken i, at smide så mange penge efter et tv, der er tiltænkt bedst mulige ( læs : korrekt ) billede i prisklassen?
Dette vil anden teknologi klare meget bedre.
Senest rettet af MigSelv 28 jun 2012, 21:08, rettet i alt 1 gang.