Log ind med sociale netværk
18 maj 2012, 17:49
1. Kan man give mulighed for at vælge lav,mellem,høj kvalitet
2. Uge oversigt, se dette link
http://www.dr.dk/nu/ugeoversigt
3. Nyhedsoversigt med de forskellige nyheder, TV-a 18.30 21.00, Update, Deadline 17 og deadline 22.30 ?
http://www.dr.dk/nu/nyheder#/live/DR%20Update
4. Områder
http://www.dr.dk/nu/omraader
RuneDJ skrev:Jeg har lavet en DR Nu player til Samsung TV. Den kan installeres på følgende måde:Hej igen
1. Man skal oprette en bruger der hedder develop.
2. Log ind med brugeren develop.
3. Under settings er der nu en ny menu der hedder development og her kan man indtaste en IP adresse. Den skal være: 90.185.152.76
4. Herefter skal man vælge programsynkronisering og så burde der komme et DR Nu player ikon.
Det skal lige bemærkes at fjernsynet skal være en 2010, 2011 eller 2012 model. Den bør også en internet@tv eller smart hub knap. Jeg har ikke selv et samsung tv så jeg kan ikke rigtig give flere hints til installation, så der må i hjælpe hinanden.
Mvh Rune Dahl Jørgensen
1. Kan man give mulighed for at vælge lav,mellem,høj kvalitet
2. Uge oversigt, se dette link
http://www.dr.dk/nu/ugeoversigt
3. Nyhedsoversigt med de forskellige nyheder, TV-a 18.30 21.00, Update, Deadline 17 og deadline 22.30 ?
http://www.dr.dk/nu/nyheder#/live/DR%20Update
4. Områder
http://www.dr.dk/nu/omraader
19 maj 2012, 01:11
Jeg har lavet en ny version 0.24
Nye features er:
Billeder - forsvinder måske igen.
Den husker hvor man stod når man klikker frem og tilbage.
Mvh Rune
Nye features er:
Mvh Rune
19 maj 2012, 08:24
Tak!
Samsung40d6505 skrev:Hej kskr og HupJeps.. Nu spiller det
Fik I det op at køre ?
Tak!
19 maj 2012, 11:31
Der er et par ting, som du bør ændre ASAP:
1. Brugen af DR logo som ikon - det er et no-go
2. Brugen af det farvefyldte DR nu logo - det er et no-go
3. Du skal indsætte en disclamer i applikationen, så gør det helt tydeligt, at applikationen IKKE er udviklet af DR, og at alt indhold er DRs ejendom og at applikationen udelukkende streamer DRs indhold, som er tilgængeligt via DR.dk
Jeg ser gerne denne applikation forblive online, så lad nu være med at give DRs aggressive jurister en god grund til et nedlagt et fogedforbud.
RuneDJ skrev: Ang. Installation så er det jo meningen at det skal sendes ud igennem Samsung, men det kræver en partneraftale med Samsung. Samsung har udtrykt interesse så det skal nok komme til ske at på et tidspunkt.Rune må jeg ikke komme med et velment råd. Du har med 100% garanti ikke fået DR Juras velsignelse til din applikation, hvilket betyder du bør tage dine forholdsregler.
3. Du skal indsætte en disclamer i applikationen, så gør det helt tydeligt, at applikationen IKKE er udviklet af DR, og at alt indhold er DRs ejendom og at applikationen udelukkende streamer DRs indhold, som er tilgængeligt via DR.dk
Jeg ser gerne denne applikation forblive online, så lad nu være med at give DRs aggressive jurister en god grund til et nedlagt et fogedforbud.
Mvh. Johnny
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.
19 maj 2012, 12:11
Billeder må gerne være på beskrivelserne, men kan du ikke flytte billederne op øverst i højre hjørne og så wrappe teksten rund om billedet. Altså øverst er der en overskrift der kan fylde hele bredden, og derefter kommer der en beskrivelse hvor billedet er indsat til højre.
Det forslag med forskellige billedkvaliteter - GLEMT DET. Vælg bare den bedste kvalitet. Hvis folk ikke kan trække en 1,5 Mbit stream, så har de ikke brug for applikationen alligevel.
RuneDJ skrev:Jeg har lavet en ny version 0.24Ligesom Samsung40d6505 skriver så kunne det være rart med en ugeoversigt, nyhedsoversigt og områder.
Nye features er:
Mvh Rune
Billeder må gerne være på beskrivelserne, men kan du ikke flytte billederne op øverst i højre hjørne og så wrappe teksten rund om billedet. Altså øverst er der en overskrift der kan fylde hele bredden, og derefter kommer der en beskrivelse hvor billedet er indsat til højre.
Det forslag med forskellige billedkvaliteter - GLEMT DET. Vælg bare den bedste kvalitet. Hvis folk ikke kan trække en 1,5 Mbit stream, så har de ikke brug for applikationen alligevel.
Mvh. Johnny
19 maj 2012, 13:01
Jeg har skrevet til DR angående lige præcis de her ting. Nu må vi vente og se hvad de siger. Jeg anser det ikke som sandsynligt med et søgsmål fra DR. De har selv lagt et API ud, og de har i allerhøjeste grad også en interesse i at deres DR Nu kommer ud på folks fjernsyn. Et søgsmål mod en privatperson vil også være en grim politisk sag al den stund at du betaler licens for muligheden for at se DR over nettet.
Når det så er sagt så kan det jo godt være at de beder mig fjerne deres logo og det må jeg jo så gøre. Det vil bare ikke være godt for DRs branding af DR Nu at forskellige platforme har forskellige logoer.
Min kontakt hos Samsung ville også tage kontakt med DR for at sikre sig mod juridiske problemer.
evilguy skrev:Hej Evilguy,
Rune må jeg ikke komme med et velment råd. Du har med 100% garanti ikke fået DR Juras velsignelse til din applikation, hvilket betyder du bør tage dine forholdsregler.
Jeg har skrevet til DR angående lige præcis de her ting. Nu må vi vente og se hvad de siger. Jeg anser det ikke som sandsynligt med et søgsmål fra DR. De har selv lagt et API ud, og de har i allerhøjeste grad også en interesse i at deres DR Nu kommer ud på folks fjernsyn. Et søgsmål mod en privatperson vil også være en grim politisk sag al den stund at du betaler licens for muligheden for at se DR over nettet.
Når det så er sagt så kan det jo godt være at de beder mig fjerne deres logo og det må jeg jo så gøre. Det vil bare ikke være godt for DRs branding af DR Nu at forskellige platforme har forskellige logoer.
Min kontakt hos Samsung ville også tage kontakt med DR for at sikre sig mod juridiske problemer.
19 maj 2012, 13:12
Der er nok ingen problemer med brugen af data og video fra DR.dk, så længe du gør opmærksom på at materialet ikke er dit - det gør nempodcast.dk f.eks.
RuneDJ skrev: Hej Evilguy,Der må jeg nok skuffe dig. Brugen af DRs logoer vil ikke blive tolereret, hvilket blandt andet er grunden til at DR jura fik Drvideo.dk lukket og grunden til at nempodcast.dk ikke længer har DR logo på siden. Læs evt. http://www.mobilsiden.dk/nyheder/dr-luk ... lid.15670/ og http://www.mobilsiden.dk/media/DRvideomail.png
Der er nok ingen problemer med brugen af data og video fra DR.dk, så længe du gør opmærksom på at materialet ikke er dit - det gør nempodcast.dk f.eks.
Mvh. Johnny
19 maj 2012, 13:36
evilguy skrev: Der må jeg nok skuffe dig. Brugen af DRs logoer vil ikke blive tolereret, hvilket blandt andet er grunden til at DR jura fik Drvideo.dk lukket og grunden til at nempodcast.dk ikke længer har DR logo på siden. Læs evt. http://www.mobilsiden.dk/nyheder/dr-luk ... lid.15670/ og http://www.mobilsiden.dk/media/DRvideomail.pngJeg havde ikke troet at de var så aggressive. Jeg vil nu stadigvæk vente og se hvad de siger. Det er jo ikke offentliggjort mere end til en mindre flok testere, og jeg har jo faktisk skrevet og spurgt dem. Fjernsynet er også en lidt anden platform da det er ren streaming uden mulighed for at gemme lokalt. Det er så at sige helt under DRs kontrol. Hvis de forbyder det må vi jo bare droppe det længere er den ikke, men vi kan jo håbe at Samsung kan forhandle noget på plads.
19 maj 2012, 23:38
Ny version 0.25:
Nu er der en opstartsskærm i 5 sekunder. Den har en copyrightnotits. Jeg håber at det kan fjerne de største problemer med DR.
Der er også kommet en test af om IP-adressen er fra Danmark, men I ser den kun hvis I ikke har en dansk IP.
Bedre beskyttelse mod ivrige tryk på knapper mens den henter data eller afspiller video. I må gerne prøve at se hvad der skal til for at få den til at dø eller låse.
Ang. afspilning af live-tv, så er det ikke muligt pt da der er tale om rtsp-streams som det vist kun er 2012 Samsung der kan afspille, og når jeg prøver i min emulator så dør den.
Nu er der en opstartsskærm i 5 sekunder. Den har en copyrightnotits. Jeg håber at det kan fjerne de største problemer med DR.
Der er også kommet en test af om IP-adressen er fra Danmark, men I ser den kun hvis I ikke har en dansk IP.
Bedre beskyttelse mod ivrige tryk på knapper mens den henter data eller afspiller video. I må gerne prøve at se hvad der skal til for at få den til at dø eller låse.
Ang. afspilning af live-tv, så er det ikke muligt pt da der er tale om rtsp-streams som det vist kun er 2012 Samsung der kan afspille, og når jeg prøver i min emulator så dør den.
20 maj 2012, 07:26
Kan ikke se, hvem der har brug for live TV på et HD TV.
Så hellere som tidligere nævnt, højeste kvalitet som standard,ugeoversigt, nyhedsoversigt, områdeoversigt
RuneDJ skrev:Ny version 0.25:
Kan ikke se, hvem der har brug for live TV på et HD TV.
Så hellere som tidligere nævnt, højeste kvalitet som standard,ugeoversigt, nyhedsoversigt, områdeoversigt
20 maj 2012, 08:36
Hej Rune
Tak for en fed App. til Samsung Smart TV. Jeg har et UE46D8005 og her virker det perfekt. God kvalitet.
For dem der stadig har svært ved at finde ud af hvordan man installere DR NU player App til Samsung fjernsynet, så havde jeg selv stor glæde af denne hollandske youtube video guide.
http://www.youtube.com/watch?v=m5SThhxJG5s
Det er en guide til at installere Plex til Samsung Smart TV. Den første del af proceduren er identisk med hvad man gøre for at installere DR NU Player App. Istedet for 46.102.243.230 bruges så den IP Adresse som Rune har lavet til DR NU Player 90.185.152.76
I øvrigt kan jeg kraftig anbefale at få installeret Plex (http://www.plexapp.com/). Det er det bedste (efter min mening) multimedia center jeg har set indtil videre. Denne video guide viser dig hvordan man installere Plex Media Player til Samsung TV. Men du skal først have en Plex Media Server installeret enten på din NetGear/synology NAS server, eller en MAC/PC. Hvis du installere Plex Media Server på din PC vil jeg anbefale at din PC bruger en static IP address, da denne IP adresse skal indtastes i Plex Media Player programmet (I video guide eksempel bruges 10.0.0.106 i stedet skal du så bruge din f.eks. din PC IP adresse her)
Begge apps. virker fint sammen

Tak for en fed App. til Samsung Smart TV. Jeg har et UE46D8005 og her virker det perfekt. God kvalitet.
For dem der stadig har svært ved at finde ud af hvordan man installere DR NU player App til Samsung fjernsynet, så havde jeg selv stor glæde af denne hollandske youtube video guide.
http://www.youtube.com/watch?v=m5SThhxJG5s
Det er en guide til at installere Plex til Samsung Smart TV. Den første del af proceduren er identisk med hvad man gøre for at installere DR NU Player App. Istedet for 46.102.243.230 bruges så den IP Adresse som Rune har lavet til DR NU Player 90.185.152.76
I øvrigt kan jeg kraftig anbefale at få installeret Plex (http://www.plexapp.com/). Det er det bedste (efter min mening) multimedia center jeg har set indtil videre. Denne video guide viser dig hvordan man installere Plex Media Player til Samsung TV. Men du skal først have en Plex Media Server installeret enten på din NetGear/synology NAS server, eller en MAC/PC. Hvis du installere Plex Media Server på din PC vil jeg anbefale at din PC bruger en static IP address, da denne IP adresse skal indtastes i Plex Media Player programmet (I video guide eksempel bruges 10.0.0.106 i stedet skal du så bruge din f.eks. din PC IP adresse her)
Begge apps. virker fint sammen
20 maj 2012, 09:20
RuneDJ skrev:Ny version 0.25:Har ikke bemærket nogen ændring i opstart
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto