Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Billy76
Hmmm... kan vi ikke lige holde fred i tråden fra nu af?

Det var sådan set mit indtryk, at retention og burn in var så godt som udryddet i de nye plasma-skærme, men I siger noget andet i nogle af de første indlæg. Hvilket niveau ligger vi på dér? Hvis jeg fx kører 4 timer i træk i GT5, vil jeg så komme til at opleve retention, og hvis ja - i hvor lang tid tror I?
Af T_skaaning
Jeg er enig med PHdream i, at forummet her nærmere er ved at blive overtaget af dovne forbrugere, der ikke gider undersøge lidt før de får hjælpen serveret. Dog synes jeg ikke vi skal lave forummet her til et 'reality-forum,' så at sige.

Billy, du har ret - beklager kampstriden. Jeg har en enkelt gang eller to gamet 4-5 timers fifa med nogle venner og også en del Forza, som er ligesom GT 5 - og du oplever ingen problemer med retention på dette TV, stol trygt på det. Som regel bliver TV'ene bedre til at klare retention jo længere op i modellerne du kommer.. og du kan i al fald være helt fortrøstningsfuld ligegyldig hvilken topmodel du køber. Går du længere ned i rækkerne, skal du nok tage dig lidt forholdsregler af og til.. Køre rulleren indimellem osv.
Af Kimnyhuus
Ved ikke om du fik set mit svar imellem skænderiet, men skrev følgende:

Jeg har haft PS51D8005 i 1 måned nu og kan kun sige at jeg er tilfreds.

Oplever INGEN problemer ved spil. Spiller en del Xbox360 med forskellige spil.
- Fifa
- Batman
- Gears of War 3

Havde LED-modellen inden plasma'en. Havde den i 1 døgn, hvorefter jeg måtte levere den tilbage pga. hakken i billedet ved sport og slør ved spil.

Er meget tilfreds med mit tv ihvertfald og skal nævnes, at jeg faktisk ikke anvender "spiltilstand".

Så intet negativt herfra :)
Af TheGreatGazoo
Man kan vel sige at hjælp-mig-trådene er den mark som de kampe jeg nævner udkæmpes på.
Jeg er enig i at det kan være frustrerende at være vidne til hvor lidt tid folk selv er villige til at investere i emnet inden de spørger om hjælp herinde, men modsat de interne stridigheder, som altid er nytteløse, er selv de dummeste hjælp-tråde konstruktive såfremt spørgeren får kompetent vejledning. Herved ender trådstarter op med at erhverve sig et bedre produkt og som bonus har det desuden en positiv, omend minimal, effekt på markedet som helhed da dårlige produkter bliver straffet.

Alder er i øvrigt ikke lig med erfaring og jeg nævnte ikke erfaring i mit indlæg.
Af PhDream
TheGreatGazoo skrev: Alder er i øvrigt ikke lig med erfaring og jeg nævnte ikke erfaring i mit indlæg.
Det gjorde du. Du skrev "Alder og fora-anciennitet...". Anciennitet kan sidestilles med erfaring jvf. arbejdsmarkedet, forsikringsmarkedet, osv.

Uden at vide hvor dygtige de er, hvem vil du så helst opereres af - den nyuddannede læge, som skal udføre sin allerførste operation, eller den ældre læge, med hundredevis af operationer og mange års anciennitet i bagagen?
Af TheGreatGazoo
fora-anciennitet
Som i antal dage på siden/antal indlæg posted. Hvilket intet fortæller om kvaliteten af en brugers bidrag.

Det ville være relevant vist du talte om erfaring med sidens funktioner, men nu snakker vi om erfaring med TV.

Du skrev:
Og selvfølgelig tæller alder og erfaring mere end "viden" baseret på éns første plasma. Man har et meget mere solidt grundlag at basere sine udtalelser på, når man har haft over 20 forskellige tv igennem hænderne, har interesseret sig for og læst om emnet i flere år og har rådet en masse mennesker ifb. m. tv/hifi - og ikke kun hér på forummet.
- Og der kommer ikke flere indlæg fra min side i denne tråd.

EDIT: Jeg har læst nedenstående indlæg, men satser på at majoriteten herinde uden problemer spotter den åbenlyse mangel på logisk konsistens og vil derfor ikke besvare indlægget.
Er man enig med PhDream kan man jo ringe til Jørn Ege næste gang man præsenteres for en tandlæge der er "grønskolling"
(Prioritering af erfaring uden kvalitetskontrol kombineret med total indifferens overfor hvilket felt den evt. tvivlsomme erfaring er akkumuleret indenfor).
Senest rettet af TheGreatGazoo 01 feb 2012, 16:29, rettet i alt 1 gang.
Af PhDream
TheGreatGazoo skrev:
fora-anciennitet
Som i antal dage på siden/antal indlæg posted. Hvilket intet fortæller om kvaliteten af en brugers bidrag.
Nej, og de 400 operationer, som lægen har udført, fortæller intet om kvaliteten af hans arbejde eller hvor mange mennesker, der døde på operationsbordet, men man vil stadig hellere have ham til at operere på sig end en grønskolling.