Log ind med sociale netværk
23 jun 2011, 17:40
Det lyder næsten som om at denne giver bedre billedekvalitet end Samsung D8000.
Bla. bedre shadowdetail?
Bla. bedre shadowdetail?
23 jun 2011, 19:22
Hej Rasmus
Lækker test af Sharps nye lækre skærm!
Har ikke gået så meget op i Sharp, da de aldrig rigtig har sagt mig noget, men noget siger mig at de er på vej ind på det danske marked! Elgiganten kører hvertfald stor kampagne sammen med U21.
Men kan ikke se hvordan Quattron, i 2010 kunne vinde en præmie for innovativ tv-teknologi, da LG's LED-IOP tydeligvis klarede sig bedre?
Måske har du noget input til dette.
På forhånd tak.
Jesper Keller
Har ikke gået så meget op i Sharp, da de aldrig rigtig har sagt mig noget, men noget siger mig at de er på vej ind på det danske marked! Elgiganten kører hvertfald stor kampagne sammen med U21.
Men kan ikke se hvordan Quattron, i 2010 kunne vinde en præmie for innovativ tv-teknologi, da LG's LED-IOP tydeligvis klarede sig bedre?
På forhånd tak.
Jesper Keller
23 jun 2011, 19:24
Det er en rigtig godt TV. Sharp blev sidste år anmelder rost for deres 2010 model: LE820.
Til spil og film på Playstation 3, vil jeg hvertfald mene du får et fantastisk godt tv. Også det at den nu har fået 3D, som også vil være værd at lege lidt med!
Held og lykke
Jesper Keller
Bassemand00 skrev:Er det et godt tv til Spil og film fra ps3 og almindlig tv kanaler ?Hej Bassemand
Det er en rigtig godt TV. Sharp blev sidste år anmelder rost for deres 2010 model: LE820.
Til spil og film på Playstation 3, vil jeg hvertfald mene du får et fantastisk godt tv. Også det at den nu har fået 3D, som også vil være værd at lege lidt med!
Held og lykke
Jesper Keller
23 jun 2011, 19:52
At Sharp har fået EISA-prisen frem for LG skyldes, at den ekstra, gule sub-pixel er noget nyt, en ny innovation, som ikke er set tidligere. LG's IOP er ikke noget nyt, men derimod en vidreudvikling / forbedring af eksisterende Full LED med local dimming.
JesperKeller skrev:Hej RasmusSharp har været på det danske marked i utallige år - det er bare ikke et særligt kendt mærke ift. Samsung, Sony etc.
På forhånd tak.
Jesper Keller
At Sharp har fået EISA-prisen frem for LG skyldes, at den ekstra, gule sub-pixel er noget nyt, en ny innovation, som ikke er set tidligere. LG's IOP er ikke noget nyt, men derimod en vidreudvikling / forbedring af eksisterende Full LED med local dimming.
24 jun 2011, 08:28
Så længe TV'et er i fokus, så er blænden vel ret ligegyldig. Det er en plan flade, så fokusplanet ligger dér du ser den lille lysende prik på skærmen.
Der er benyttet:
Lukketid på 1/4 sekund
Blændetal på 5.6
Fokallængde på 18 mm
skudt ved ISO800.
Der sigtes efter at vise TV'et på en sort baggrund. Hvis vi skruer op for lukketiden, så begynder baggrunden at blive grå i stedet og den plet vi bruger til fokusering begynder at flyde ud. Da lokalet er mørklagt, så kan vi med god tilnærmelse sige, at det man selv oplever er komplet mørke, så den sorte baggrundsfarve på væggen er ikke et udtryk for undereksponering.
Der er benyttet:
Lukketid på 1/4 sekund
Blændetal på 5.6
Fokallængde på 18 mm
skudt ved ISO800.
Der sigtes efter at vise TV'et på en sort baggrund. Hvis vi skruer op for lukketiden, så begynder baggrunden at blive grå i stedet og den plet vi bruger til fokusering begynder at flyde ud. Da lokalet er mørklagt, så kan vi med god tilnærmelse sige, at det man selv oplever er komplet mørke, så den sorte baggrundsfarve på væggen er ikke et udtryk for undereksponering.
24 jun 2011, 09:42
Jeg spørger fordi jeg tog et billede af mit tv i aftes med en eksponering på 8 sekunder, blænde 2,8, fokuslængde 8,2, og det billede er i hvert fald ikke god reklame for jævn lysfordeling, for det ligner en tusmørkehimmel med masser af lysende skyer og striber - hehe
P.S: Til dem der ikke ved bedre; Et kamera med en lukkertid på 8 sekunder opfanger mere lys, end øjet er istand til, og derfor er en test af ujævnt lys opfanget over 8 sekunder urepresentativt og misvisende.
yakken skrev:Så længe TV'et er i fokus, så er blænden vel ret ligegyldig. Det er en plan flade, så fokusplanet ligger dér du ser den lille lysende prik på skærmen.Blænden er jo et udtryk for, hvor meget lys, der lukkes ind - eller hvor meget objektivets "lukker" åbner sig, og derfor er det slet ikke ligegyldigt. Fokus kan klares manuelt - både med og uden prik på skærmen.
Der er benyttet:
Lukketid på 1/4 sekund
Blændetal på 5.6
Fokallængde på 18 mm
skudt ved ISO800.
Jeg spørger fordi jeg tog et billede af mit tv i aftes med en eksponering på 8 sekunder, blænde 2,8, fokuslængde 8,2, og det billede er i hvert fald ikke god reklame for jævn lysfordeling, for det ligner en tusmørkehimmel med masser af lysende skyer og striber - hehe
P.S: Til dem der ikke ved bedre; Et kamera med en lukkertid på 8 sekunder opfanger mere lys, end øjet er istand til, og derfor er en test af ujævnt lys opfanget over 8 sekunder urepresentativt og misvisende.
24 jun 2011, 10:14
Jo, i det her tilfælde er blænden ikke vigtig, da du jo bare kan justere på lukketiden for at få den lysmængde du er ude efter. Blænden har noget at skulle have sagt hvis vi var ude efter dybde i billedet, men det er ikke tilfældet her.
Lukketiden er desuden linket til din ISO-værdi og da vi kører ved en relativ høj værdi her, så er der ikke behov for lukketider på flere sekunder.
For at undgå at skulle skyde 10 billeder for at fintune fokus, så bruger vi en lille lysende plet på skærmen.
Uanset hvad, så vil du dog altid få (over-)eksponeret dit billede, når man gør som du har gjort. Det kan være OK hvis man partout VIL finde fejl på skærmen (for det vil der være på de fleste), men i vores tilfælde er vi ude efter at vise hvordan TV'et performer nogenlunde realistisk.
Lukketiden er desuden linket til din ISO-værdi og da vi kører ved en relativ høj værdi her, så er der ikke behov for lukketider på flere sekunder.
For at undgå at skulle skyde 10 billeder for at fintune fokus, så bruger vi en lille lysende plet på skærmen.
Uanset hvad, så vil du dog altid få (over-)eksponeret dit billede, når man gør som du har gjort. Det kan være OK hvis man partout VIL finde fejl på skærmen (for det vil der være på de fleste), men i vores tilfælde er vi ude efter at vise hvordan TV'et performer nogenlunde realistisk.
24 jun 2011, 11:59

Noget andet: Jeg har fået en tilbagemelding fra Sharp idag, og til det med om der medfølger 3D briller er svaret:
Ved køb af dette TV i 46" i Elgiganten under U21 kampangen er det rigtigt, at der medfølger 1 sæt 3D briller. Jeg har personligt sendt briller til Elgigantens butikker i Tilst, Viby og Aalborg, så har du købt TV'et i en af de 3 butikker, kan du henvender dig der og få dem udleveret.
Svaret på det med sortering af kanaler er:
Jeg skal prøve at undersøge om den ikke kan klares med en SW opdatering. Det buder kunne lade sig gøre!
Så dermed er dét afklaret!
yakken skrev:Jo, i det her tilfælde er blænden ikke vigtig, da du jo bare kan justere på lukketiden for at få den lysmængde du er ude efter. Blænden har noget at skulle have sagt hvis vi var ude efter dybde i billedet, men det er ikke tilfældet her.Dét kan vi så diskutere, indtil solen står op i vest og går ned i øst
Noget andet: Jeg har fået en tilbagemelding fra Sharp idag, og til det med om der medfølger 3D briller er svaret:
Ved køb af dette TV i 46" i Elgiganten under U21 kampangen er det rigtigt, at der medfølger 1 sæt 3D briller. Jeg har personligt sendt briller til Elgigantens butikker i Tilst, Viby og Aalborg, så har du købt TV'et i en af de 3 butikker, kan du henvender dig der og få dem udleveret.
Svaret på det med sortering af kanaler er:
Jeg skal prøve at undersøge om den ikke kan klares med en SW opdatering. Det buder kunne lade sig gøre!
Så dermed er dét afklaret!
24 jun 2011, 13:19
Kaabrejner skrev:nogle som har oplevet problemer med de såkaldte "overdrive slør" ?Ja det virker jo som det eneste der kan holde billedekvaliteten lidt tilbage...
25 jun 2011, 16:08
er overdrive-slør et stort problem, eller er det minimalt, altså sådan so man godt kan se det, men man ligger ikke rigtig mærke til det?
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto