Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Clausbs
Jeg vil blot også lige indskyde, at jeg kan bekræfte en positiv oplevelse med tv'et. Jeg har ingen Selector-box, men har faktisk aldrig oplevet at jeg synes tv-billedet var dårligt.

TV'ets manglende tilslutninger synes jeg også man kan klare - jeg har sat kørt lyden over stereo-anlægget via scartstik, og det fungerer fint. PC-billede står også fint via vga-->dvi-stikket.

Mangler dog stadig at finde et ophæng :-)
Af ospdk
Efter at have læst diverse indlæg om Aldi 40" skærmen sprang jeg også på den, og jeg må sige jeg er ikke blevet skuffet, jeg kan ikke godkende problemet med fjernbetjeningen min fungere fint fint, der manglede 2 ledninger i kassen men jeg ringede bare til Medion service og de sørgede for at de bliver eftersendt (det ene er dog i rest) lyden har jeg kørt over anlægget med et scart stik med ekstra udgang som beskrevet tidligere.
Billedet er kanon, jeg har et par kammerater der valgte plasma de er vildt misundelige.
Jeg ville ikke have skærmen længere fra vægen end højest nødvendig, så jeg gik til den lokale smed og fik klippet en plade der er 4 cm større end bagsiden af skærmen så den ikke kan ses forfra, herefter borede jeg 4 huller der passede til dem i fjernsynet samt 3 i toppen og 3 i bunden, pladen blev så monteret på skærmen og derefter på vægen, skjult ophæng som endda tyverisikre den noget.
Af Clausbs
Det lyder spændende, ospdk.

Du har vel ikke et par billeder af dit custom-ophæng?

/claus
Af ospdk
Det er ikke så nemt at tage billeder af da det næsten er gemt bag skærmen, men jeg har som sagt fået klippet en plade der er lidt smallere end bagsiden af skærmen og 2 cm højre i top og bund af skærmen, herefter har jeg boret 4 huller der passer med dem i skærmen og 3 i top samt 3 bundn af pladen, monteret pladen på skærmen og hængt den op i de i forvejen borede 6 huller (pladen er malet i samme farve som vægen så den også er usynlig fra siden, og kablerne er skjult i vægen) Det er billigt og effektivt, også mod tyveri.
Af Clausbs
Det jeg ikke helt kan fatte, er hvordan du får skruet plade med tv monteret ind i væggen? Eller har du 6 huller i pladen som du hænger på noget på væggen?
Af ospdk
Jeg har 3 huller i toppen og 3 i bunde med ca 5mm til kanten, det midterste i bunden er slidset op så når jeg har pladen på skærmen løfter jeg den bare ned over og montere de sidste 5 franske skruer (man kan kun komme til med en nøgle og ikke en skruetrækker)LCD skærm
Af Clausbs
Tak for billedet - det gjorde det nemmere at forstå præcist hvordan du havde gjort.
Jeg syntes det ser rigtigt smart ud. Hvilke slags skuer har du brugt til at fæstne pladen til tv'et? Skulle de også special-fremstilles?
Af ospdk
Nej de købes i handlen, dem jeg brugte hedder FRH skruer men det skal bare være nolgle med et så fladt et hoved som muligt, hvis du da ikke laver hul i vægen til dem.
Af culka
Vil bare lige sige at Aldi i Odense og Søndersø har en spec. tilbud på Skærmen til 9.999 kr. Har selv købt et i Lørdags og der var stadig nogle tilbage.
Har haft en Samsung Le40R51 hjemme og er temmelig sikker på det er selvsamme panel. Den er nu udbyttet tilfordel for Medion som jeg fik for den halve pris af hvad Samsungen koster!!!!
Af Bronto
Så er den på tilbud igen. Men altså i Nordtyskland, til 1600 Euro (ca. 12.000,- kr.)

http://www.aldi-nord.de/OFFER_D/OFFER_10/OFF003.HTM

Designet er godt nok lidt anderledes, men ser ud til at være nøjagtigt samme TV ellers. (bortset fra at de er holdt op med at reklamere med to højtalere der ikke er der)
Af donclaus
min kammerat gik ned til aldi for at høre om de havde flere på lager, og det har det på hoved lageret. Så vil du købe et gør som vi gjorde
1. gå ned til din lokale aldi, sig at du vil have et
2. de bestiller et til dig og dagen efter har du et til 12.999,-

det har jeg gjort, og er meget glad for det ( kanont fjernsyn.)
til prisen ,-
Jeg har selv lavet et beslag som ophæng det tog ca 30min

mvh claus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Aldi på Nordhavn st. havde fjernsynet sidst jeg besøgte dem i sidste uge. Der er åbenbart ikke så stort afsæt i den her i Kbh. Ø