Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af arentzen89
xcardman skrev:jeg kan ikke svar for andre
men havde selv en px80 og synes den havde masser af fejl
selvom jeg er enig med dig i at det stadig var en fin model de lavede
men der er godt nok også forskel på prisen
solgt mit px 80 for 5000 kr og købte en pio til 20000 kr

men der er også en grund til det stadig er reference model for 2D

Men vil give dig ret i
folk er åbenbart tilfrreds med kvaliteten efterhånden på de forskellig tv
så der sker ikke rigtig nogen større ryg på den front
ingen vil betale for det
Hvilke fejl har du oplevet? Spørgsmålet er så også om de fejl du har oplevet, er på alle PX80'ere eller om du havde en defekt model. Måske er jeg én af dem der ikke ser de der små fejl.
Af arentzen89
Mysen skrev:
arentzen89 skrev:
xcardman skrev: du skal bare huske at de ting har en px80 i en endnu være grad
grunden til jeg skiftede til pioneer tv
Jeg har på intet tidspunkt i snart 3 år haft noget som helt at klage over ved PX80. Som sagt så er det stadig det pæneste billede jeg har set.

De folk der klager over fejlene på VT20 for det til at lyde meget slemt. Er de så bare meget sarte med hensyn til billedkvalitet?
Ja, det kan man godt sige. Jeg har også et tv i soveværelset, som jeg i 7 år har været rigtig glad for. Det er et af de første 42" plasmaskærme, der kunne købes for penge, og det eneste, der har generet mig er buzz. Selve billedkvaliteten har altid været super, især ifht. at der var dyre Full-HD LCD fjernsyn flere år efter, der ikke var lige så gode.
Nu har jeg så skiftet stue tv pga. ekstra tommer og digital tuner, og jeg irriterer mig allerede over ting som linebleed og sortniveau.
Billedkvaliteten på mit tv er bare langt, langt bedre end det gamle, og det er bedre end de fleste konkurrenter fra samme år, og så kan jeg jo ikke tillade mig at beklage mig.
Man vil jo bare gerne have perfekt, men det eksisterer altså ikke.
Nej, perfekt eksiterer ikke. Det gælder bare om at finde et tv der har fejl man sagtens kan leve med. Linebleed aner jeg ikke engang hvad er, så det ville næppe genere mig. Og sortniveauet er da heller ikke det bedste på PX80, men det går jeg ikke specielt meget op i. Jeg skal bare have et knivskarpt billede og gode farver.

Og så er VT20 måske inde i billedet igen. Medmindre de førnævnte fejl er nogle man ligger mærke til ved dagligt brug. Og det kan jeg jo ikke vide før jeg får set det live. NB har det kun i 42", men derfor kan jeg jo godt sammenligne billedekvaliteten, da jeg går ud fra det er to identiske fladskærme i to forskellige størrelser.
Af xcardman
synes du skulle prøve og læse tre test

px80 2008
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1213261291

vt20 2010
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1274367182

en pioneer 5090 2008
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1221028254

jeg har så en krp model som lige er en tand bedre
den sidste model pioneer lavede
der sidder også en pure funktion som du kan regne som thx på en vt20

det giver faktisk et meget godt overblik hvad der er sket siden din px80
Af arentzen89
Jeg er ikke så meget inde i sagerne, så de tests får jeg ikke så meget ud af. Jeg kigger som regel mest på konklusionen. Alle de tal i forskellige tabeller osv forstår jeg brik af :)

Men selvfølgelig er skærmene blevet bedre. Og det er jeg sikker på, at VT20 også er. Den skulle jo være én af de bedste. Det eneste jeg er nervøs for det er, at jeg vil ligge mærke til dobbelt linjer, når jeg ser fodbold (hvilket jeg gør rigtig ofte) og så det grønlige skær som folk nævner.

Men som sagt, så har jeg intet set på PX80, så det vil jeg formentlig heller ikke på VT20. Damn det er svært!
Af xcardman
hvis du ikke ser grøn fosfor spor på din px80

så tror jeg heller ikke med 99,9 procent du vil se det på en vt20
da det netop er forbedret meget fra deres tidligere modeller
kender så ikke til de dobbelt linjer
for har ikke set meget på en vt20, så det kan jeg ikke udtale mig om
Af stoffer6740
Jeg skiftede min 42" PX80 ud med en V20. Jeg har slet ikke fortrudt :) Den højere opløsning giver et meget bedre billede i spil og film. SD TV er det samme som på PX80, det kører bare meget bedre pga IFC, og det er jeg rigtig glad for. Har ikke oplevet nogen form for banding, judder eller andet.

Nu ser jeg ikke selv fodbold, men min far gør, og han har en VT20. Han har ikke klaget over at der er noget galt med billedet når han ser fodbold. Farverne er fantastiske, og som andre siger, vil PX80 kun performe dårligere end V20 og VT20, hvilket jeg også er enig i.

Og jeg har i hvert fald ikke fortrudt at jeg byttede min PX80 for en V20'er :-)
Jeg synes du roligt kan inverstere i en af disse 2 tv, da det er 2 fantastiske TV til prisen.

Just my 2 cents ;)
Af arentzen89
Det lyder som om det kun er få mennesker der ser disse fejl. Eller også er der kun fejl på nogle af dem. Jeg tror igen jeg er opsat på et VT20. Men jeg skal godt nok skynde mig, hvis jeg skal have fat i sådan et, kan jeg fornemme.

Jeg har set, at man kan få en 4 årig udvidet garanti med, for 999 kroner. Mon ikke det er en god idé? Eller kan man godt returnere det, hvis det er fejlagtigt alligevel?

Tilbuddet er her:

http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... 6329p.html
Af Mysen
Det er ikke alle, der ser fejlene. Når det bliver bemærket, så er det fordi, det er årets bedste performer, og at det stadig overrasker mange, at det ikke er perfekt.
Så vil folk gerne være sikker på, at det ikke er deres model, der fejl på.

Prøv at lede efter et VT20e. Altså med "e" til sidst, for så har du dansk garanti. Jeg ville spare de 1000 kroner på forsikring. Det er som regel i starten, at tv'et fejler, og hvis det gør med en alder på mellem 2 og 4 år, så er det alligevel ikke 12000, du får til et nyt.
I det lange løb, altså med tv'skift livet igennem, så vil en udvidet forsikring altid være dyr, selv om, man risikerer, at den dør indenfor perioden og udenfor de 2 obligatoriske år.
Af arentzen89
Mysen skrev:Det er ikke alle, der ser fejlene. Når det bliver bemærket, så er det fordi, det er årets bedste performer, og at det stadig overrasker mange, at det ikke er perfekt.
Så vil folk gerne være sikker på, at det ikke er deres model, der fejl på.

Prøv at lede efter et VT20e. Altså med "e" til sidst, for så har du dansk garanti. Jeg ville spare de 1000 kroner på forsikring. Det er som regel i starten, at tv'et fejler, og hvis det gør med en alder på mellem 2 og 4 år, så er det alligevel ikke 12000, du får til et nyt.
I det lange løb, altså med tv'skift livet igennem, så vil en udvidet forsikring altid være dyr, selv om, man risikerer, at den dør indenfor perioden og udenfor de 2 obligatoriske år.
Jeg er hermed opmærksom på "e" i enden af VT20. Skal ned og se på dyret i dag i elgiganten. Jeg melder lige tilbage hvad jeg synes om det. Men mange tak for hjælpen indtil videre!
Af arentzen89
Så har jeg set det live! Jeg må indrømme, at dr update ikke viste et vildt overbevisende billede. Der kan jeg bedre lide mit PX80. Til VT20's fordel skal det så lige siges, at det slet ikke var indstillet plus at signalet jo skal deles ud på 50 forskellige fjernsyn. Det tager jo også lidt af billedkvaliteten.

Han viste mig en video i 1080p, men ikke bluray. Det så altså godt ud! I den video bliver der panoreret hen over en masse bygninger i Tokyo eller sådan noget. Fejlfrit! Så umiddelbart har jeg lyst til at købe. Jeg regner også med, at blive imponeret når jeg spiller ps3 :)
Af arentzen89
Jeg så lige nøjagtig samme billede på dr update PX80 som jeg så på VT20 og det er stort set identisk. Hverken bedre eller værre, så min tidligere udtagelse om at jeg bedre kunne lide billedet på PX80, trækker jeg straks tilbage!
Af Geiger
Jeg gik for kort tid siden fra PX80 til G20, og jeg synes forskellen er ret stor. Jeg har ikke oplevet noget negativt med G20 endnu (7, 9, 13, banke under bordet). Min PX80 havde selv nogle sygedomme, men ikke noget som jeg egentlig bemærkede. Jeg vidste dog at de var der.

Jeg kan kun forestille mig at det bliver endnu bedre med V20/VT20.
Af Mysen
Det er også lidt svært at bedømme tv'et i en butik. Som Su siger er billedet fordelt til mange fjernsyn. Den står som regel i standardprofilen med overskruede farver, og THX profilen er faktisk ikke meget bedre, fordi den blegner og er meget lyssvag ved siden af de andre modeller i en lys butik.
Det er mest design og fejrnbetjening, menu og den slags, man kan bedømme i en butik. Du ser ikke farverne, detaljegraden og sortniveauet ordenligt før du kommer hjem.
Af arentzen89
Så her jeg bestilt VT20 50" fra cinemagic.dk. Deres model har ikke et 'e' i enden, men han lovede mig at der ikke ville være nogle problemer med tuner eller stik eller noget som helst andet. Han mente at han får det hjem fra Tyskland. Hvis de går konkurs sagde han, at jeg kunne kontakte Panasonic med mit garantibevis i tilfælde af fejl.

Hvad siger i? Skulle jeg have givet lidt mere og fået det fra et sted der ikke parallelimporterer, eller burde jeg ikke få problemer?