Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FG
Er det et skridt ned af og købe et samsung le40c755 - lcd i stedet for plasma, 200 hz, 3D mm og til 6500 kr på wupti .com og kan godt se at så er der ikke langt til lgs 750N men 6500 kr er smertegrænsen, så hvis det ikke skal være samsung så er der kun - G20 og LG 550N
Af Mysen
David Munch skrev: Mit målemne ligger på 6-8.000,- for et TV, og siden kæresten og jeg sidder med god afstand til TV'et, så jo større jo bedre, omend vi kan klare os med 42" (Håber jeg!). Jeg vil gerne gå lidt på kompromi med kvaliteten, for et bedre design, og der må jeg nu sige at PK modellerne har en stor fordel i forhold til G20.. :)
Mysen skrev:Retention på disse modeller skulle være udbedret i forhold til den test, Rasmus foretog, så jeg tror ikke det er her, den store forskel på PK950n og G20 ligger.
Really? Det ville da være fantastisk.. Omend du skubber mig tilbage i overvejelsessporet.. :p Troede ikke de lavede så markante opdateringer, uden at frigive helt nye modeller?
Hvis du er på en "jo større, jo bedre" så vil du ikke kunne nøjes med 42". Det er jeg næsten stensikker på. Hvis du skal fremtidssikre jer lidt bør du vælge 50". Jeg kender kun til folk, der har overvejet 2 størrelser, og efterfulgt fortrudt at valget faldt på den lille. Jeg kender ikke nogen, der har fortrudt, at de har købt for stort.

LG's modellernes største minus ifht. Panasonic, er de spejlblanke overflader, der giver mange reflektioner. Men prøv at gå ind og læs testsene af PK950 og G20. Så kan du selv vurdere om den lidt bedre billedkvalitet på Pana har betydning for dit valg. PK760n har samme panel som 950n, men den mangler bare et filter, der skulle skærme lys væk på PK950n. Den kan du få til ca. 7000.

Det med retention vil jeg ikke sætte min datter på, men jeg har fanget fra forskellige steder, at der skulle være ændret fysisk på de seneste modeller fra LG. Desuden er der mange, der slet, eller næsten ikke bemærker det på deres nye modeller fra LG. Desuden er det retention vs floating blacks/ Større risiko for buzz. Dvs G20 er jo heller ikke fejlfri.

#FG - Jeg har skrevet på dit nye indlæg
Af Colt
Som Mysen så flot siger så er jeg også helt uden retention "eller den er virkelig minimal vs et par af de samsung plasma jeg har haft"
Så du skylder ikke dig selv i foden med nogen af disse modeller
Brugeravatar
Af David Munch
Tak for indlæggene drenge, det var yderst udbytterigt. Omend jeg nu er endnu mere i tvivl end jeg var før..

Tror jeg lader damen vælge mellem de to modeller, for jeg bliver vidst aldrig enig med mig selv.. :p
Af FG
SÅ er konen og jeg blevet enige med os selv :) Har sku bestilt LG PK950N hos Føniks, så det ankommer om 2 dage :) Vi valgte at smide 1500 kr mere og så få det vi gerne vil ha - er ret sikker på vi bliver glade for de 50", design og billedet på 950 eren :)samtidig er ordren på G20, og 760 anuleret - håber ikke de sender dem alligevel :)
TAK FOR HJÆLPEN!!!!
Senest rettet af FG 09 jan 2011, 13:59, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
Velbekomme og tillykke med dit valg. Jeg er sikker på, at I bliver glade for jeres beslutning og ikke mindste de ekstra 20 cm i hjørnet ;)
Af je79ayps
Er der nogle med et G20 (nærmere bestemt 50") som har problemer med høj summen, som man kan læse rundt omkring?