Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Linnebjerg
Hej iznogood...

Jeg har selv kigget på le40c535, men det er mere end svært at finde anmeldelser og brugeranmeldelser.. kan jeg lokke dig til at lave en hurtig anmeldelse, her i tråden??

Hvordan er billedet ved bluray, gaming og tv ( eks fodbold hvor det går stærkt)

Er der slør, skygger, hakker billedet eller andet skidt?

Jeg ved godt man kan købe dyrere og bedre skærme ( vil gerne have en ps50c7705, men der er ikke lige 10600 på kontoen)

Så jeg (og sikkert også andre) er meget interesseret i at høre om skærmen er noget værd.
Af Clons
Jeg var et smut forbi en expert butik i dag, hvor de heldigvis havde fjernsynet.

24p teknologien virker kun ved film, ikke ved normal tv, hvilket det gør at det ser ud til at lagge lidt, når man ser normalt fjernsyn. Ovenover var et andet samsung TV, dog til 13000, hvor billedet flød langt bedre. Dét fjernsyn havde 200hz.. Så også på G20(42"), og synes faktisk at billedkvaliteten var bedre på C535.

Jeg er kommet meget i tvivl mht at løbe det LE40C535 nu, netop pga. det lag der opstår ved normalt tv. Jeg tager dog derned igen i morgen, for at lave en vurdering mht. at leve med den smule lag der er.. :)

mvh
Af Linnebjerg
Hej Clons...

Jeg er meget spændt på hvad du finder ud af...

hvordan er billedet generelt på c535??

hakker det, er der slør og alt muligt andet eller er billedet super skarpt uanset hvad der vises (også fodbold:-) )???

venter i spænding..
Af Mysen
M
Clons skrev:Jeg var et smut forbi en expert butik i dag, hvor de heldigvis havde fjernsynet.

24p teknologien virker kun ved film, ikke ved normal tv, hvilket det gør at det ser ud til at lagge lidt, når man ser normalt fjernsyn. Ovenover var et andet samsung TV, dog til 13000, hvor billedet flød langt bedre. Dét fjernsyn havde 200hz.. Så også på G20(42"), og synes faktisk at billedkvaliteten var bedre på C535.

Jeg er kommet meget i tvivl mht at løbe det LE40C535 nu, netop pga. det lag der opstår ved normalt tv. Jeg tager dog derned igen i morgen, for at lave en vurdering mht. at leve med den smule lag der er.. :)

mvh
Du kan ikke bruge billedet i butikken til noget. Indstillingerne og input er anderledes end det, du får der hjemme. Desuden står de på en butiksindstilling, der får det hele til at se skarpere ud og med mere pang på farverne. Den eneste du kan gå efter er fjernbetjening og design.

24p skal kun virke til film og nærmere betegnet bluray. Almindeligt tv signal vil hakke meget mere end det, du så, hvis den havde aktiveret 24p. Det skyldes at tv signalet er med 50 Hz og dermed 2x25 billeder i sekundet og ikke 24 som på bluray. Men det er meget muligt at bevægelser er en svag side på c535. Det er det ofte på billige lcd modeller
Af Clons
Hej Mysen, tak for flere gode oplysninger!! :-)
Dog vil jeg gerne sige, at jeg rent faktisk fik lov til at ændre i indstillinger i butikken, netop fordi jeg havde læst om det trick, de bruger, med at ændre indstillingerne, her på siden. :-)

Billedet er udmærket, og skarpheden er også i orden. Den eneste forskel der var på C535 og det andet samsung, der var en langt nyere model, til 13000, var belysningen og "flowet". :-)
Jeg så ikke på fjernsynet i mere end 10 minutter, var bare et smut forbi i mit frikvarter ;-) Skal dog derned igen i morgen, for at vurdere om det er noget jeg kan leve med :-). Hvis det er, så skal jeg nok fortælle dig hvordan det er i sport. Ellers kan du evt. sende en meddelelse til en person længere oppe i tråden(kan ikke lige huske navnet, sorry..), som har dette fjernsyn(LE40C535), hvis jeg husker ret.. :-)

Mvh
Af Mysen
Du har ikke set en langt nyere model til 13000. Du har uden tvivl set en bedre model, men den er altså fra 2010, præcis som C535.

Og selv om du får en fjernbetjening, hvilket er en god hjælp, så får du stadig ikke det rigtige signal at se. Samsung har en "butiksindstilling" som man kan vælge at sætte den på, når man tænder tv'et første gang. Desuden er der diverse antennefordelere, der kan give de dyre modeller et meget bedre billede, end det der bliver sendt til de billige. -Eller omvendt, hvis butikken ikke har gidet at bruge tid på det.

Der er dog scanning backligt og interpolation, der har hjulpet til et mere flydende billede med mere "flow" men det er altså ikke det reelle billede, du har set. Der er ikke nogen tvivl om at de dyre modeller er bedre. Du kan bare ikke se den rigtige forskel i en butik.

Jeg gætter på, du har set C8705, der har et anderledes design end de fleste andre Samsung modeller. Fronten er i børstet stål med glas over.
Af Clons
Korrekt, Mysen! :) Det er nemlig lige den jeg har set ;)

Fjernsynet var dog allerede solgt. Hm, sælgeren sagde nu at det var meget nyere, og derfor var det lidt dumt at sammenligne.

Dog tusind tak for oplysningen. Er der en måde hvor man kan slå "sælger-mode" fra? Ellers spørger jeg dem, de virkede nu meget flinke ...:P

Beklager at jeg troede jeg vidste noget, damn dude, du har sgu meget viden, det skal du have!(-:
Af Mysen
Ja ja, de er skam også flinke nok i Expert, men man er jo ikke en rigtig sælger, hvis man ikke i det mindste forsøger, at få dig til at kigge på andre modeller end den billige C535 ;)

Desuden er det ikke butikkens skyld, at signalet driller. I hvert fald ikke udelukkende. Det er producenterne, der vælger at skrue pang på billedet, da det åbenbart sælger. Derhjemme får man meget mere ud af sit tv ved at skrue ned for kontrast og farver, samt slukke alle eller bare de fleste billedforbedringer.

Men jeg er nu ikke så klog som du siger. Der har bare lige været en stor messe, hvor alle nye tv ting er vist frem. Man kan endnu ikke købe en 2011 Samsung fladskærm, og da C535 er fra 2010, så er det ikke svært at regne ud, at den anden ikke var nyere ;)
Af Clons
Man må så sige, at han ikke var en rigtig sælger så :P Han sagde at han ikke selv ville give de ekstra penge for G20, så han forsøgte jo ikke at sælge mig noget dyrere :P

Hmm.. Jeg synes stadig at det er imponerende at du liiige kunne slynge det ud ;-). Skal også lige siges, at dynamisk kontrast var vidst nok slået fra - eller i hvert fald skruet ned. Det bed jeg nemlig mærke i(altså, at den var lav/minimal)
Af Linnebjerg
Hej igen..

CLONS: du må meget gerne smide input om det tv når du har set det igen... :) :)

Angående sælgere i expert, så var jeg sidste år i expert i odense. Stor ros til ham jeg snakkede med. Han prøvede ikke at sælge, hverken noget dyrere eller billigere end det jeg kiggede på. Jeg fik, med min minimale fladskærms viden, utrolig kompetent radgivning, med meget info til de spørgsmål jeg kom med.
Han fortalte iøvrigt at de havde EN antenne indgang der skulle deles ud på mere end 25 tv... derfor var der så dårligt billed på skærmene.

Jeg står lige nu og kan ikke vælge mellem den billige c535 (her i huset, har tre drenge, kører tv 10 timer om dagen), den lidt dyrere ps50c535 (hvilken er ganske umulig at finde info om) og så en c755... det er jo også et spørgsmål om hvor meget man vil betale... bliver nok nødt til at kigge på dem selv.

Men vil.stadig gerne høre om de to i 5 serien... c755 er der masser af info om og det får meget ros herinde...
Af Clons
Hvad med dette fjernsyn? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=611382#extra

Det har dog 8ms responstid, men er det ikke noget med at alle producenter 'snyder' i den oplysning?

Det ser dog noget mere 'klumset' ud, men hvis det har bedre billede end det samsung, så går det.
- hvad med opdateringshastigheden? Kan man ud fra hz sige, om det vil være bedre til normalt tv end samsunget? Ud fra hvad jeg kan se, så har det under 100hz, men kan ikke se andet. Vil tage ned i expert og se, om de også har dét :-)

Så, ja, er det bedre?? :-)

Mvh.