Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tonser skrev:
JonathanK skrev:Tillykke med købet, når det engang sker :)

Jeg ville også have valgt C755, hvis det ikke var fordi jeg engang imellem gamer. Jeg valgte dog som sagt hovedsagdeligt C755 fra pga inputlag, hvor de 43ms jeg har læst et sted det har, er bare for meget i forhold til gameing - jeg er nok også lidt kræsen - men jeg er overbevidst om, at jeg kan se sådan noget.

Men jeg er helt sikkert på, at du vil blive glad for C755, for det er et rigtig godt TV.
Tak tak, jeg står til at modtage det i morgen, så det bliver spændende.

Jeg håber ikke at jeg kommer til at ligge mærke til inputlag da jeg også har bestilt en PS3 samt Fifa 11 og Gran Turismo 5 hjem, men lad os nu se.
Kan man forresten forestille sig at en firmware-opdatering vil kunne gøre noget ved inputlag problem? Jeg har bl.a. læst at en firmware-optering skulle forbedre 3D funktionen, så spørgsmålet er om de også har gjort noget ved inputlag problemet, og om det i det hele taget er noget de kan gøre noget ved, hvilket jeg dog ikke umiddelbart mener.
- Skriv lige tilbage når du har modtaget det, da jeg har købt et sony tv som jeg skal have byttet og så har jeg tænkt på der her tv! :D . vil lige vide om der stadig er lag og alt mulig gøgl galt med det, da jeg selv spiller meget fifa 11 :p
Brugeravatar
Af Tonser
Casniz skrev:
Tonser skrev:
JonathanK skrev:Tillykke med købet, når det engang sker :)

Jeg ville også have valgt C755, hvis det ikke var fordi jeg engang imellem gamer. Jeg valgte dog som sagt hovedsagdeligt C755 fra pga inputlag, hvor de 43ms jeg har læst et sted det har, er bare for meget i forhold til gameing - jeg er nok også lidt kræsen - men jeg er overbevidst om, at jeg kan se sådan noget.

Men jeg er helt sikkert på, at du vil blive glad for C755, for det er et rigtig godt TV.
Tak tak, jeg står til at modtage det i morgen, så det bliver spændende.

Jeg håber ikke at jeg kommer til at ligge mærke til inputlag da jeg også har bestilt en PS3 samt Fifa 11 og Gran Turismo 5 hjem, men lad os nu se.
Kan man forresten forestille sig at en firmware-opdatering vil kunne gøre noget ved inputlag problem? Jeg har bl.a. læst at en firmware-optering skulle forbedre 3D funktionen, så spørgsmålet er om de også har gjort noget ved inputlag problemet, og om det i det hele taget er noget de kan gøre noget ved, hvilket jeg dog ikke umiddelbart mener.
- Skriv lige tilbage når du har modtaget det, da jeg har købt et sony tv som jeg skal have byttet og så har jeg tænkt på der her tv! :D . vil lige vide om der stadig er lag og alt mulig gøgl galt med det, da jeg selv spiller meget fifa 11 :p
Will do, men som jeg også har skrevet mange gange tidligere, så er dette min første fladskærm, hvorfor alt sikkert vil virke mere fantastisk i mine øjne end en der eksempelvis kommer fra en Samsung C535.
Af Casniz
Har også selv lige fået nyt tv med digital signal - så ved lige præcis hvad du mener :) ..
- Men bare kig om det lagger, for det gør mit tv ikke. Sony Bravia HX800! :p
Brugeravatar
Af Tonser
Det skal i øvrigt også siges at du får et par 3D briller med til C755 som koster ca. 700kr. (jeg aner ikke hvilke der følger med, men de billigste 3D briller fra Samsung jeg har set koster omkring 700kr.), så det er reelt set kun ca. 6.000kr. jeg har givet for skærmen :).

Jeg vender tilbage når jeg har leget lidt med skærmen (og Fifa 11).
Af Casniz
Ja lige præcis :) .. Har givet 7500 for mit Tv, og der skal jeg investere i yderligere 1800 (elgiganten, kan måske findes billigere) for at få 3D s: .
Men glæder mig til at hører nærmere! 8)
Brugeravatar
Af Tonser
Så fik jeg endelig skærmen hjem. Der var ingen problemer med at handle hos Elgigaten, så jeg kan da varmt anbefale dem som forhandler.

Efter at have opdatere firmwaren ( http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... ab=support ) via USB (husk at køre exe filen på en computer før du smider den i skærmen) prøvede jeg en enkelt kamp i Fifa 11, hvor jeg slog "motion plus" fra - jeg kunne ikke lige finde "spil" indstillingen. Her oplevede jeg ikke noget input lag som sådan, eller rettere: der går lige et splitsekund fra man trykker til spilleren reagerer når man har bolden, hvilket jeg dog tror spillet er skyld i, da der ikke var noget "lag" når jeg styrede forsvarede og skiftede spiller.
Jeg prøvede også et enkelt løb i Gran Turismo 5, hvor der også var lidt lag, hvilket jeg dog igen tror skyldes spillet og ikke skærmen.
Kort sagt så oplevede jeg ikke noget input lag som sådan - specielt hvis man ikke har i baghovedet at der SKAL være noget.

3D brillerne SSG-2100AB var i øvrigt med i pakken, så her var der heller ikke nogen problemer (jeg har tidligere hørt om folk der ikke har fået brillerne med i pakken, og derfor har måtte kontakte forhandleren).
Du skal i øvrigt være opmærksom på at der står "750 class" og "40LC750" på papkassen. På siden af skærmen står der dog "LE40C755R2WXXE", så det ER altså en C755 model, og ikke en C750 som man kunne frygte når der nu står C750 på papkassen.

Jeg er i øvrigt også glad for den drejbare fod, da det gør det nemmere for mig at komme til indgangene (skærmen står lidt inde i et stue møbel).

Jeg har et par spørgsmål/problemer jeg håber andre C755 (og Samsung) ejere kan svare på:
- Hvor finder jeg "spil" indstillingen? Jeg synes jeg har kigget overalt, men kan simpelthen ikke finde den, det tætteste jeg kommer er de 4 tilstande man kan vælge imellem (dynamisk, standard, naturlig, film). Jeg har en teori om at det indstillingen er blevet fjernet i den seneste firmware opdatering, kan det passe?)
- Hvordan kan jeg se kanalerne markeret med D her: http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Fuldpakken.aspx ? Jeg ved jeg har fuldpakken, men kan simpelthen ikke finde dem.

Edit: Jeg fandt ud af det sidste, skulle bare bruge det rigtige netværks ID, som kan findes her: https://web.yousee.dk/kanaloversigt/addressSearch :D
Af Casniz
mange tak! :) .
Og som du selv nævner at hvis man sidder og forventer lag, så bliver der lag xD ..
- Drejefod ville være nice, kan mit sony ikke -.- . Jeg tror efter din "anmeldelse" at mit sony bliver en bytter! :p tusind tak for hjælpen!
Af Casniz
Er du ellers generelt tilfreds med dit tv? :D .
Er menuen hurtig?
Brugeravatar
Af Tonser
Casniz skrev:Er du ellers generelt tilfreds med dit tv? :D .
Er menuen hurtig?
Jeg er rigtig godt tilfreds med fjernsynet, og ja, menuen er også hurtig.

Ang. input lag så lagde jeg faktisk mærke til det da jeg spillede bordtennis i demoen af sports champions med move. Efter at have slået spiltilstanden til var det dog ikke noget jeg bed mærke i, så husk at slå denne til når du anvender skærmen til konsolspil (burde vel også give sig selv :)).

Skriv gerne herinde når du har fået sat skærmen op - det kan jo være du har nogle tips og tricks jeg kan drage nytte af.
Af noxity
Husk at slå Motion Plus fra når du spiller. Det introducerer nemlig også lag.
Af woergaard
Jeg har selv et 40" C7705 fra slut 2010, koblet med BD-C6900, Yousee Boks, Apple Tv både 1. og 2. generation. Hele systemet er hardwired på LAN, og forbindelse mellem enhederne og Tv'et er over en en Yamaha RX-V367. Alle enheder er opdateret med nyeste firmware.

Jeg har på intet tidspunkt oplevet problemer med billedet overhovedet som nævnt i denne artikkel. Billedet er superflot på alle enheder om det er i HD eller ej. Har dog ikke testet noget 3D endnu.

Dog vil jeg lige sige at min nye 32" C6715 har lige så flot billede i soveværelset med Yousee og Blueray. Jeg har voldsomt overrasket over denne model kan matche 7705.
Af Singu
Jeg modtog mit Samsung LE40C755R2W i aftes med PostDK, og ja Wupti's levering til døren er faktisk helt ind i stuen, selv på 3. sal :) - Så lige at Wupti har sat det op til 6999,- igen, så det var jo dejligt kun at betale 6499,- i sidste uge.

Jeg har kun en ting at sige indtil videre: "WAUUU"

Har rodet med vidunderet det halve af natten (undskyld naboer, men jeg syntes jeg holdte lyden lavt). Jeg har fået sat digitale kanaler op (fra Yousee), og de står knivskarpt, havde hørt lidt om at f.eks scroll tekst som dem i bunden af god-morgen Danmark ville hakke, men det er der absolut intet af. Jeg har set en DVD film og det er bare super, ingen ghosting eller andet der kan påtales.

Jeg vil lige påpege at jeg kun har sat billedet op til hvordan jeg lige fandt det behageligt. Jeg har slet ikke rodet med special kalibrering endnu så det kan jo kun blive endnu bedre.

Her i dag skal jeg til at rode med DLNA og teste Xvid/DivX, MKV og andet gøgl, blandt andet det med at optage på en USB stick. Da jeg ikke købte TV'et for 3D er det nok ikke noget jeg regner med at teste, har desuden heller ikke en Blu-ray afspiller endnu. Regner egentlig heller ikke med at anskaffe en da det Blu-ray / HDTV materiale jeg anskaffer mig kommer fra USA via nettet (Dejligt med 100mbit internet)

Eneste minus er fjernbetjeningen, den ligner og føles altså som noget der hørte til et 4:3 TV fra sidste årtusinde. Det er en "ommer" Samsung (Jeg ender jo nok med at købe en rigtig lækker multi-fjernbetjening alligevel, så det går nok).

Alt i alt, er jeg her et halvt døgn senere stadig super tilfreds med mit køb. RIGTIG glad for jeg ikke dummede mig og købte et Panasonic Plasma med "BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz", som skulle sendes frem og tilbage en 3-4 gange får man fik et panel uden fejl, for det er der absolut intet af på det her LCD, det er komplet lydløst.
Af simonck
Er der nogen, som vil dele deres erfaringer med LE40C755+PS3 og call of duty modern warfare. inputlag etc etc.? thx