Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RogueAgent
MigSelv skrev:Der kan tilsluttes kb til TV'et.
Fair nok - det vidste jeg ikke. :)

Men derfor er det stadig stærkt begrænset hvad man kan bruge Viera Cast til i praksis, når det ikke er en egentlig browser, men blot nogle få udvalgte tjenester man har adgang til.
Af Novatic
Senic skrev:Enten har du ikke indstillet tv'et efter foreskrifterne eller også har det været defekt. Min x svierfar har skærmen, og efter den blev indstillet står den ret så flot, og jeg oplever ikke det du beskriver.
Havde smækket den i THX og indstillet efter Rasmus anvisninger.

Desuden buzzede den et øre halvt af.
Af THM
Novatic skrev:
PeterD skrev:Tillykke med valget.

Koreanske Life's Good er så absolut et godt tv, men de er jo først kommet med på vognen de sidste 2-3 år, hvorimod Panasonic gennem flere år har leveret et godt og, først og fremmest, naturligt billede.

Men sådan er det vel: LG og Samsung kommer tæt på Panasonic og Sony som "giganterne" inden for "Home Intertainment".

Hmm. Hvorfor er det liige at Elgiganten er så vilde med at sælge Samsung..? Får sælgerne ekstra bonus ved at komme af med det mærke?

::l
Ud fra egen erfaring tæller antallet af år på banen i skærm business intet.

Den Panasonic G20 jeg ejede var absolut ringe. Ikke alene støjede den, men havde også problemer med floating blacks (sortniveauet skiftede i mørke scener). Den LG min ven har (PK750 tror jeg den hedder) har funket perfekt siden dag 1.

Panasonic bliver generelt overvuderet. Fatter ikke hvordan så mange såkaldte "home cinema entuisiaster" kan overse så mange fejl i et produkt, og alligevel trampe alle andre mærker ned.
floting blacks skal jeg helt hen til skærmen for at se på mit G20, så syntes det er hvad der er overvurderet. derudover har jeg ikke i et privat hjem set et bedre billede end på G20, heller ikke på pk950n.
jeg har ikke noget mod LG's modeller og anbefaler dem også, men at sige at de er bedre end G20 er forkert.
value for money, mener jeg pk550 og 750/760 er virkelig interessante og rigtig gode køb. så hvis jeg skulle købe et 50" ville jeg nok selv købe enten en af dem eller et Pana S20
Af Novatic
THM skrev:
Novatic skrev:
PeterD skrev:Tillykke med valget.

Koreanske Life's Good er så absolut et godt tv, men de er jo først kommet med på vognen de sidste 2-3 år, hvorimod Panasonic gennem flere år har leveret et godt og, først og fremmest, naturligt billede.

Men sådan er det vel: LG og Samsung kommer tæt på Panasonic og Sony som "giganterne" inden for "Home Intertainment".

Hmm. Hvorfor er det liige at Elgiganten er så vilde med at sælge Samsung..? Får sælgerne ekstra bonus ved at komme af med det mærke?

::l
Ud fra egen erfaring tæller antallet af år på banen i skærm business intet.

Den Panasonic G20 jeg ejede var absolut ringe. Ikke alene støjede den, men havde også problemer med floating blacks (sortniveauet skiftede i mørke scener). Den LG min ven har (PK750 tror jeg den hedder) har funket perfekt siden dag 1.

Panasonic bliver generelt overvuderet. Fatter ikke hvordan så mange såkaldte "home cinema entuisiaster" kan overse så mange fejl i et produkt, og alligevel trampe alle andre mærker ned.
floting blacks skal jeg helt hen til skærmen for at se på mit G20, så syntes det er hvad der er overvurderet. derudover har jeg ikke i et privat hjem set et bedre billede end på G20, heller ikke på pk950n.
jeg har ikke noget mod LG's modeller og anbefaler dem også, men at sige at de er bedre end G20 er forkert.
value for money, mener jeg pk550 og 750/760 er virkelig interessante og rigtig gode køb. så hvis jeg skulle købe et 50" ville jeg nok selv købe enten en af dem eller et Pana S20
Så er det nok ikke floating blacks du har - ved floating blacks skifter sort niveauet mellem "grå sort" og "mørk sort". Det føles som at hele billedet hopper i mørke scener, og det kan ses på alle afstande. Som jeg har nævnt var det især når mit rum var mørkt, og der var sorte bjælker. Så virkede det ekstra distraherende. Men selv på højlys dag kunne det bemærkes (ihvertfald på mit eksemplar).
Af THM
okay det lyder ikke godt, kan ikke genkende hoppende billede,tror du har haft et uheldigt eksemplar og kan i det lys godt forstå dit negative syn på panasonic...
ville være rart hvis producenterne generelt fikm bedre fejlsortering ;)