Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad ville du vælge

tosoka skrev:

:)
Som der også er på de fleste andre plasmaskærme jeg har set inden jeg købte mit samsung er der genskin. Det er svært at vurdere, men når der er meget lyst får man en grålig tone i det sorte. min stue er helt lys med vinduer ned langs den ene side og tv. står i gavlen.
jeg vil sammenligne det med panasonics. men igen smag og behag. hvis du helt vil undgå genskin er det nok led tvet. Jeg personligt syntes ikke det har generet mig i negativ retning.
Ja, genskin bliver man aldrig (Nu om dage) helt fri for, men skulle bare sikre mig det ikke var et spejl jeg hængte op, som nogle af de nye LG modeller :)
Senest rettet af Ellegaard74 23 aug 2010, 18:21, rettet i alt 1 gang.
Af Ellegaard74
Morten812 skrev:Har selv Panasonic 50V20 og kan klart anbefale dette. har ingen problemer eller bøvl haft overhovedet... ingen Buzz, ingen blæserstøj, ingen retention... osv..

Behøver vel næppe det fremragende billede i THX mode...

Lader til at design herinde kun er et spørgsmål om tykkelse... og på den konto vinder Samsung. Ellers så forstår jeg virkelig ikke debatten omkring design af noget der reelt set er et stykke glas i en ramme der hænger på væggen...

Måske du skulle læse denne inden du træffer dit valg:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... -retention

Mvh
Morten
Hej Morten
Ja, mht design så syntes jeg faktisk heller ikke pananen er grim eller "gammel" at se på.... Jeg går mest efter det bedste tv.... men konen hælder jo mest til det tyndeste vi kan få, men har fortalt at der ikke kommer et LED tv op på vores væg ;)

Har læst og følger stadig med i den debat... Håber den bliver klarlagt i testen her på FP....
Af Morten812
Tror virkelig ikke hun kan se forskel... på om det er 6, 8 eller 10 cm der hænger på væggen.

sjovt at så snart det drejer sig om TV, hifi og højttalere så betyder størrelsen lige pludselig ikke så meget, snarere modsat... 8)
Af Ellegaard74
Nej, men nu har hun jo set et LED tv og så er det jo sådan et vi skal have. Den eneste måde jeg kan "forsvare" et plasma er så ved at vælge 7705 eller lign..... om det så er 3, 5, 7 eller 8 cm er ligegyldigt....
Brugeravatar
Af MigSelv
Martin Sjøstrand skrev:
10 cm - det er en del slankere end 10 cm (5-6 på det tykkeste sted)...
Det passer ikke. Medmindre Panasonic prøver at prale med at det er tykkere end det egentligt er, så er det 9 cm, i følge deres egne mål

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... kInfo=true
og i titanium grå er det nu ikke så grimt... synes det er fint at skille sig lidt ud farvemæssigt.
Det er selvfølgelig en smagssag. Farven syntes jeg nu også er meget fed, men designet er ikke lige mig..... men det er sgu mere tykkelsen jeg er lidt ked af :o
Hej
Hvis vi ser bort fra dybden, ses jo ikke forfra alligevel, hvor er forskellen så. Alle skærme er omgivet af en ramme, Samsung har så til forskel, en ekstra klar plastkant rundt om rammen. Panasonic tilbyder rammer i forskellige farver, alt efter modelvalg.
Det som kan undre er, at en firkantet ramme skulle være pænere end en anden.
Brugeravatar
Af MigSelv
Among skrev:Jeg har selv et Panasonic VT20 og jeg har efterhånden accepteret at folk mener at Panasonics TV er grimme. Langt størstedelen er tilsyneladende af den opfattelse, og det kan jeg jo nok ikke gøre meget ved.

Efter min opfattelse er diskussionen omkring design dog ikke helt nuanceret nok.

Flere af mine bekendte har valgt Samsungs designskærme over fx Panasonics - hvilket såmen er fint nok - og så alligevel ikke. For når disse skærme kommer op på væggen i et hjem, der i øvrigt prydes af Ikea-møbler, så mener jeg personligt at Samsungs designskærme kommer til at virke plastik-agtige.

Nu handler jeg selv indimellem Ikea-møbler, og i den sammenhæng mener jeg helt bestemt at Panasonics design, medvirker til et bedre æstetisk helhedsindtryk når jeg kigger på mit tv-setup (som også indeholder elektronik i form af en PS3 og en Wii).

Det jeg beder folk huske er at der er forskel på hvordan forskellige møbler ser ud i forskellige hjem, og det samme gælder naturligvis TV-skærme.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Panasonics design er det rigtige for mig, og jeg mener det vitterligt når jeg siger at jeg synes at VT20-tv'et er smukt. Den svage brunlige farve, den sølvfarvede metallinje og det i øvrigt robuste udseende, er ren øjenguf for mig.
Hej
Nemlig.
V20 er endda i mine øjne endnu pænere, desværre, da det er VT20 vi bruger.
Af Mysen
MigSelv skrev: Hej
Hvis vi ser bort fra dybden, ses jo ikke forfra alligevel, hvor er forskellen så. Alle skærme er omgivet af en ramme, Samsung har så til forskel, en ekstra klar plastkant rundt om rammen. Panasonic tilbyder rammer i forskellige farver, alt efter modelvalg.
Det som kan undre er, at en firkantet ramme skulle være pænere end en anden.
Der er stor forskel på firkantede rammer. små detaljer som tykkelsen af rammen, den gennemsigtige plastickant på PS50c7705, Den grå kant i toppen af Panasonic.... Det lyder som småting, men det er det langt fra når man ser dem. Nogen synes Plastickanten omkring Samsung er grim. Det kan man ikke rigtigt diskutere, for smag er individuelt. Dog ved selv de lykkelige ejere af en 2010 Panasonic model hvad en meningsmåling vil vise, inden de så resultatet. Dog uden nødvendigvis at være enige.

Jeg har valgt en PS50c7705 pga. designet. Pana er ikke grimt set forfra, men JEG SYNES at Samsung er pænere.

Til gengæld har jeg fravalgt Pana med det samme pga, min stues indretning. Den var slet ikke med i mine overvejelser på trods af den flotte anmeldelse.
Der sidder en bunke tilslutniger helt ude ved kanten af venstre side på et Panasonic. Vist nok endda med farve omkring stikkene. De stik ville være synlige for mig hver eneste gang, jeg sad ved spisebordet. Nu har jeg i stedet et TV der kun rager 5 cm ud, og det er jeg godt tilfreds med.

Og så lidt bruger feedback til trådstarteren:

Jeg døjer slet ikke med retention, selv om jeg prøver at kigge efter logoer, når vi skifter kanal. Der er en flot dyb sort farve, og filmindstillingen på et Samsung kan de fleste være tilfredse med. Jeg har så "næsten" kopieret nogle kalibreringsindstillinger fra nettet, og nu står billedet med flotte farver og god detaljerighed, også på SD signal.

Der er buzz på Tv'et. Jeg bemærker det ikke fra sofaen, og jeg skal virkelig tæt på for at det overdøver mit køleskab, som står yderligere 5 meter væk. Men den er der, og man kan høre det, hvis man lytter efter og har slukket for lyden.
Fjernbetjeningen er lækker og hurtig med masser af hurtige genveje til diverse medier. Dog føles den ikke overfyldt af ubrugelige knapper. Til gengæld starter TV'et langsomt, men er det ikke almindeligt for et plasma? PVR funktionen fungerer ok, men jeg kunne godt have ønsket lidt flere sorteringsmuligheder på harddisken. Desuden har man ikke mulighed for at udvide optagetiden på et program, hvis man skal være sikke på at få slutningen med på helt korte programmer. Det betyder kort sagt, at hvis DR har afsat 15 minutter til et program, der tager 15 minutter, er der stor risiko for at man mister slutningen af programmet. Det skal dog siges at jeg har smidt min yousee boks på porten, og selv om den bugnede med smarte funktioner, fungerer det hele bare bedre uden boksen. Det er slut med at skulle vente på den langsomme processer, at høre på den irriterende blæser og at lortet crasher hele tiden. Slut med at blive et år ældre, hver gang man venter på at et optaget program starter.

Lyden er absolut ikke prangende. Det siger sig selv, når den er for tynd til rigtige højtalere, men det kan jo rimelig nemt løses på anden vis.

Jeg kan desværre ikke sige noget om 3d og dlna endnu. Dertil er jeg ikke selv nået endnu.
Af wium
Jeg er selv den lykkelige ejer af PS50C7705 og kan klart anbefale tv'et. Hvad angår retention forekommer dette sjældent ved almindelig tv kiggen. Når konsollerne stater op og har kørt noget tid forekommer retention ved de statiske billeder. Det forsvinder dog ret hurtigt. Synes at billedet står super godt på digitale kanalser (ikke HD) og selvfølgelig endnu bedre på HD kanaler :) Men var positivt overrasket over billedekvaliteten på digitale kanaler. Jeg kan ane en lille buzz hvis jeg slukker for lyden og lytter godt efter. Som regel overdøves den lille buzz af køleskabet så absolut ingen klager der. Havde tidligere en 855 så det er en verden til forskel :)

Desværre virker 3d ikke på mit tv. Det er som om at brillerne ikke bliver aktiveret og har testet brillerne på et andet 3d tv som virkede fint. Jeg skal have ringet til samsung support.

Men ellers super fedt tv med lækkrt design :)
Af Ellegaard74
Jeg siger tusind tak for jeres input, og særligt mysen og wium der lige kom på her til sidst....
Jeg og konen har bestemt os for et 7705 og det bliver bestilt i morgen ved expert.... Så må vi se hvor lang tid levering de har, men tager på ferie i næste uge, så mon ikke det er klar når vi kommer hjem igen...

Tak igen for feedback :)