Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Støjer jeres G20?

23
21%
15
13%
9
8%
23
21%
42
38%
Brugeravatar
Af joenson
Jeg har førhen (i de "gamle" billedrørs-dage) altid kunnet høre høj-frekvent "støj" hvis der var et TV tændt. Nu har jeg et 42" Panasonic X10Y og har ingen fornemmelse af "støj/lyd" fra det når det er tændt - overhovedet.!
Fand'me fedt TV til de penge.! :D

Mvh

Carsten
Af Juma
Jeg har haft G20 50" fra dag 1 den udkom... :) Og jeg kan slet ikke høre noget summen...Fandme et fedt TV... :D
PS..Sidder ca 3 m fra TV...
Af Lorentzen
Jeg er selv ejer af en G20 50" og er fuldt ud tilfreds oplever ikke nogen markant støj som andre har nævnt er der en smule når man muter men ikke på nogen måde på niveau med G10eren der havde blæsere.
Med det sagt larmede G10eren jeg havde før ikke engang voldsomt trods blæserne, altså kan i regne ud at min G20 ikke siger meget :)
Så enten er folk lidt hysteriske ellers er der bare nogle der har været uheldige med modellerne man har modtaget og hvis den historie med de 10meter og 2-3 vægge ikke er ren overdrivelse skal du da uden tvivl kræve rma på den.
Af misha1969
da jeg i tidernes morgen for ca 2 1/2 mdr siden købte mit samsung ps50"850 havde det intet buzz/summen overhovedet.... men nu hvor det har kørt i de 200/250 timer eller "brændt" til, høres en meget meget svag summen op til 1 meter afstand.... Er det ikke såen at man ikke kan konkludere hvor højt buzz/summen tv'et udsender før tv'et er "brændt" til, og at det er naturligt det udsender en "frekvens-lyd" ??
Af erling1000
@Lorenzen: Det må være mit tv du taler om. Det lyder voldsomt når du skriver 2-3 vægge... ;) det er når jeg står i min køkkendøråbning jeg hører det på samme niveau som køleskabet. Altså 10 meter væk, derved forbi halvmur, ud gennem døråbning til entré og til mig der står en meter længere væk i køkkendøråbning : well, det er jo også højlydt ;;)

Nyeste er at det er returneret. Havde sendt det ind til ombytning: ventede et par dage på at Budstikken hentede det. Ventede en uge på at få et nyt, og så havde de sendt det samme tv tilbage til mig igen!!! :s (Wupti siger det er Budstikken der fejlede). Brugte derpå min returret. Venter nu igen en 4-5 dage på Budstikken da de ikke kan komme til min by om eftermiddagen - man kan ikke ændre sin daglige rute her overhovedet! Kun formiddag, så man kan køre eftermiddag andre steder. Service er lidt svag fra Budstikken. Så en returnering aftalt mandag formiddag kan først afhentes fredag når konen har fri. Sådan var det også da de leverede i sidste uge !:(

redigeret: og så hentede de det alligevel først lørdag efter vi havde ringet ind og spurgt hvorfor de ikke kom fredag, hvor min kone brugte en hel fridag på at vente forgæves. Og pengene skulle så efter noget brok komme 9 (sikken hurtig ekspedition!) dage efter altså i går mandag men det gjorde de ikke selvom de lovede det. Så nu må vi på den igen! Svagt af Wupti + Budstikken. Ingen anbefalinger herfra. !:(
Af erling1000
Det som kunne være interessant her er: hvor mange af de som i afstemningen har stemt

"Ja, men det er hvis man har hovedet tæt på" eller

"Nej, synes ikke mit støjer"

har deres G20 på fod og hvor mange har det på væg - der kunne jo være en forskel, har læst flere steder at det bl.a. giver mere støj hvis det er vægmonteret - hvilket det ikke burde, men det er min eneste monteringsmulighed, så...
Af Bryann
erling1000 skrev:Det som kunne være interessant her er: hvor mange af de som i afstemningen har stemt

"Ja, men det er hvis man har hovedet tæt på" eller

"Nej, synes ikke mit støjer"

har deres G20 på fod og hvor mange har det på væg - der kunne jo være en forskel, har læst flere steder at det bl.a. giver mere støj hvis det er vægmonteret - hvilket det ikke burde, men det er min eneste monteringsmulighed, så...

Mit står på en fod og det larmer så jeg stort altid kan høre det. Også fra siden! Men det bliver ikke værre af at jeg rykker det helt ind til væggen.

Men stadig for meget, så det ryger retur.
Af kskruger
Hvis man kigger på afstemningen, så er det 2 ud af 3, som oplever støj på deres G20. Så er vi oppe på samme procent antal, som Samsung 50B855/850 ejer havde af støj problemer.

Måske skulle testen af G20, tilføjes at man skal være opmærksom på, at denne model har de her støj problemer.
Af Rod1983
Det bare surt :((. For billedkvaliteten på G20'eren (og B855'eren for den sags skyld) er rigtig godt ifht prisen.
Af Dake
Mit G20 summer også lidt, og jeg stemte nr. 2. Det er absolut ikke noget jeg vil betegne som generende, men det er der. Det afhænger nok meget af personen der lytter.
Hvis man tidligere har brugt CRT skærme til computeren uden at blive generet af det, så burde der ikke være nogen problemer.

Jeg er ret hysterisk med højfrekvente lyde som fx. en gammeldags billedrørstv - og kan/kunne høre det med det samme, hvis nogen havde et tv tændt når man kom ind af døren. Den summen G20 har (fra strømforsyningen tror jeg) er så en del lavere. Nogenlunde som min gamle billedrørs pc skærm Sony G400, men mere end min (LCD) pc fladskærm HP W2207.

Jeg bruger mit tv til at se film og lidt tv serier (men ikke på tv signal). Bruger altid THX profilen og det har ikke generet mig med buzz. Har heller ikke fået nogle kommentarer fra andre.
Jeg lavede lige en lille test nu her i forbindelse med indlæget her.
I introen på Hitman filmen i 1080P (en del bløde skift mellem mørke scener og hvidt og lidt blid musik) kunne jeg ikke høre det (1,5m fra tv'et) med afdæmpet lyd på eller resten af filmen som jeg endte med at se :D
Slår jeg lyden fra kan summen godt høres, ligesom ved stilstand på pc skrivebordet, men jeg måtte slukke min bærbare på stuebordet først, da den(buzz) ellers druknede i lyden fra harddisken.
Skifter man til dynamisk (med mere blus på) er lyden mere markant og kan genere - men ved ikke hvorfor man ville bruge dynamisk.
Ligeledes er lyden mere markant fra 70 graders vinkel end lige fra, men kan også have noget af gøre med den krog mit tv står i.

Eneste joker er, hvis der er afvigelse de enkelte tv imellem (har vi nogen herinde, der har hørt mange G20'ere?) eller hvis den skal bruges til netsurfing med en estremt støjsvag pc / (eller placeret i et andet rum) som var min plan oprindeligt, men jeg må konstatere at jeg bruger min bærbare istedet - og ikke pga. buzz'en ;)
Af TripleD
Hvad størrelser har i som har et brummer G20?

For snakkede med en forhandler om det igår, og han nævnte at det var primært Tv i 50" klassen og op efter.

Så måske hvis man "nøjes" med et 46" kan man eliminere brummen...
Af gasolin
jeg har 42" versionen og den larmer ikke (7-9-13) og iøvrigt et dejligt tv
Af Bryann
TripleD skrev:Hvad størrelser har i som har et brummer G20?

For snakkede med en forhandler om det igår, og han nævnte at det var primært Tv i 50" klassen og op efter.

Så måske hvis man "nøjes" med et 46" kan man eliminere brummen...
Mit er 42" og det larmer

Så tror det er en skrøne mht. størrelsen :(
Af Kenneth V
Mit 46" larmer helt vildt, og det lyder som om det er ved at eksplodere ved opstart.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7