Mit G20 summer også lidt, og jeg stemte nr. 2. Det er absolut ikke noget jeg vil betegne som generende, men det er der. Det afhænger nok meget af personen der lytter.
Hvis man tidligere har brugt CRT skærme til computeren uden at blive generet af det, så burde der ikke være nogen problemer.
Jeg er ret hysterisk med højfrekvente lyde som fx. en gammeldags billedrørstv - og kan/kunne høre det med det samme, hvis nogen havde et tv tændt når man kom ind af døren. Den summen G20 har (fra strømforsyningen tror jeg) er så en del lavere. Nogenlunde som min gamle billedrørs pc skærm Sony G400, men mere end min (LCD) pc fladskærm HP W2207.
Jeg bruger mit tv til at se film og lidt tv serier (men ikke på tv signal). Bruger altid THX profilen og det har ikke generet mig med buzz. Har heller ikke fået nogle kommentarer fra andre.
Jeg lavede lige en lille test nu her i forbindelse med indlæget her.
I introen på Hitman filmen i 1080P (en del bløde skift mellem mørke scener og hvidt og lidt blid musik) kunne jeg ikke høre det (1,5m fra tv'et) med afdæmpet lyd på eller resten af filmen som jeg endte med at se
Slår jeg lyden fra kan summen godt høres, ligesom ved stilstand på pc skrivebordet, men jeg måtte slukke min bærbare på stuebordet først, da den(buzz) ellers druknede i lyden fra harddisken.
Skifter man til dynamisk (med mere blus på) er lyden mere markant og kan genere - men ved ikke hvorfor man ville bruge dynamisk.
Ligeledes er lyden mere markant fra 70 graders vinkel end lige fra, men kan også have noget af gøre med den krog mit tv står i.
Eneste joker er, hvis der er afvigelse de enkelte tv imellem (har vi nogen herinde, der har hørt mange G20'ere?) eller hvis den skal bruges til netsurfing med en estremt støjsvag pc / (eller placeret i et andet rum) som var min plan oprindeligt, men jeg må konstatere at jeg bruger min bærbare istedet - og ikke pga. buzz'en