Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken type TV har du?

246
52%
105
22%
53
11%
1
0%
65
14%
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Igen, så husk på, at denne afstemning kun er repræsentativ for vore brugere. Det er ikke nogen hemmelighed, at vi længe har skulle lede efter det bedste billede til prisen blandt plasma-skærme, så derfor har de fleste også fået en dertilhørende købsanbefaling med i dén retning. Det vil naturligvis præge statistikken. Hvis du lavede den samme afstemning i et forum et bredere forum, så ville fordelingen nok vælte ret meget i retning af LCD med CCFL.

Du kan bruge denne afstemning til at besvare spørgsmålet: Hvad vælger TV-entusiasterne når de køber TV.

Jeg har lavet tråden sticky. Desværre betyder det også, at tråden måske bliver lidt mere anonym oppe i toppen af TV-sektionen, men det må vi lige se på. Den ryger jo alligevel i toppen af "seneste"-sektionen hver gang der skrives i den.

Jeg har LX5090 hvis nogen skulle være i tvivl...
Af S.E.D.L.
Har en Samsung PS50B855 plasma
Brummer lidt men ikke generende.
Eneste mangel har været at ikke kunne arangere digitale kanaler , men det er løst med sidste nye Firmware T-CHU7DEUC-3001.1 ,selv om det godt ku ha været lavet lidt mere smart ;-)
Af Havnearbejderen
Min datter har et lille LCD,men farmand kører plasma :D
Af ckn
50" plasma i stuen (Panasonic V10), 32" alm. LCD i soveværelse (Philips 5404)
Kan klart se forskel på mit plasma og lcd, selvfølge i plasma's favør... (B

PS: i øvrigt er begge skærme købt efter vejledning, herinde fra :)
Af evigglad
CRT det er helt sikkert fremtiden gennem mange år i nu.. .-)
Længe leve Lowtech

det der lcd er opreklameret bladder :-) hehe

kan bare ikke finde det helt rigtige i nu så beholder mig gode Philips lidt i nu.. :D :D
Af Kleitus
Har lige købt et 52" W5500 Sony LCD TV og synes det er det fedeste i verden.

Men nu bruger jeg lige så meget mit TV som PC skærm til gaming og andet sjov og til konsoller som jeg bruger det til film og TV. Så med retention problemer på plasma var valget ret let. Skal ikke have et windows skrivebord frosset fast i skærmen efter jeg har brugt computeren. :)

Har også været ved at "kallibrere" det, men når jeg bruger diverse anbefalede settings skifter jeg altid tilbage igen. Foretrækker hvide undertekster istedet for gule. Det er jo alt sammen en smags sag. :)
Af Wendigo
Der er ingen tvivl om, at langt de fleste brugere herinde er plasma freaks :p

Hat et Philips 28' CRT, 100hz digital scan, widescreen.
Det er nok til mig, indtil jeg syntes at plasma og lcd/led kan leve op til mine forventninger 8)
Af siccio
Rart at se man ikke er den eneste med crt herinde endnu...
Skifter dog tv i år til højest sandsyneligt Philips 9705 eller sony HX900 alt efter hvilken jeg finder bedst.
Det bedste af det hele er at jeg købte nuværende Sony wega 32" crt i 1999 for den nette sum af 17000 kr.
Så skal ikke af med ret meget mere for 46" af overstående idag.
De kommer nok til ca 20 kilo vil jeg gætte på?
Af lennon
Er CRT ikke en anden betegnelse fot personnummer . . ? :p
Af Wendigo
siccio skrev:Rart at se man ikke er den eneste med crt herinde endnu...
Skifter dog tv i år til højest sandsyneligt Philips 9705 eller sony HX900 alt efter hvilken jeg finder bedst.
Det bedste af det hele er at jeg købte nuværende Sony wega 32" crt i 1999 for den nette sum af 17000 kr.
Du skal være ekstremt heldig, hvis du får bare 2000kr for dit CRT, via diverse sites.
Af lennon
Wendigo skrev:
siccio skrev:Rart at se man ikke er den eneste med crt herinde endnu...
Du skal være ekstremt heldig, hvis du får bare 2000kr for dit CRT, via diverse sites.
Er lidt i tvivl om du har tastet et eller to nuller for meget med . . .?