Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rod1983
xcardman skrev:
Rod1983 skrev:12K for 50" pkn950n er ik dårlig! :).. håber at sort niveauet er forbedret
samt retention..
Jepper hvordan ku' jeg glemme det O_O?
Af Sir Spamalot
Rod1983 skrev:
xcardman skrev:
Rod1983 skrev:12K for 50" pkn950n er ik dårlig! :).. håber at sort niveauet er forbedret
samt retention..
Jepper hvordan ku' jeg glemme det O_O?
Det lugter af en kanonskærm. Husk nu på, at sort ikke er alt i verden. 95% af brugerne sidder jo ikke og ser film i et mørkekammer. Vigtigere er shadow detail, farvegengivelse og hvor lysstærk den er under det, jeg kalder normale forhold. Den gamle traver med sort, sort og atter sort er ved at være en død krikke, som konstant skal piskes til live igen.
Af hdmi
Er ikke helt enig....mener bestemt sort er vigtigt for et godt billed,er et must for et dynamisk og et billed med dybte.Men der er også vigtigt med en god shadow detail .
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Snurrerundtlyd skrev:
Rasmus Larsen skrev:
FRB skrev:Mangler der ikke en del priser?

Hvad med Le950N, 850N, 750N osv.?
Som skrevet i indledningen, så er LE950N0 lavet om til LX9500.
LE950N er slet ikke nævnt en eneste gang i artiklen. Derimod står der følgende:
LE8500 modellen kommer ikke til Danmark. Topmodellen kommer i stedet til at hedde LX9500
Så er sprøgsmålet, hvad er LE8500, den er heller ikke nævnt i den tidligere LG artikel. Menes der mon LE850N?

Og hvad er LE530N? Den er slet ikke nævnt i den tidligere artikel.
Beklager. Der skulle have stået LE750N. LE750N kommer ikke til Danmark.
LE850N kommer til Danmark, men bliver kun tilgængelig hos fysiske forhandlere.

LE8500 = LE850N, ja. N'et til sidst angiver, at der er tale om nordiske modeller, men det skulle kun være tunerne og nogle af internettjenesterne der er forskellen.

LE9500 (LE950N) skal i stedet hedder LX9500 (LX950N i Norden).

LE530N er LE550N uden NetCast og DLNA.

Jeg smider et overblik over LCD-TV modellerne uden LED backlight op på forsiden i dag, så man lidt bedre kan knytte modellerne til priserne. Jeg opdaterer også den store artikel med de nye modeller og sletter dem, som er droppet.
Af xcardman
Sir Spamalot

prøv du og se en g10 og en kuro.
både om dagen og om aften.

der er alså en grund til sort bliver nævnt hele tiden.

en kuro har nemlig både en rigtig god sort og shadow detail.
samt resten i orden
desværre er de første meldning omkring vt20 ikke så positve.
utrolilgt hvis panasonic ikke bare kommer på niveau på billedegengivelsen.

kan nemlig ikke se andre skulle kunne slå en pio i billedegengivelse.
måske en samsung kan lave en overraskelse med deres plasma serie
Men deres bedste kommer vist ikke engang til danmark.

tror desværre ikke LG har rykket sig så meget på deres plasma, deres fokus er på lcd.
Senest rettet af xcardman 12 mar 2010, 11:08, rettet i alt 2 gange.
Af Sir Spamalot
hdmi skrev:Er ikke helt enig....mener bestemt sort er vigtigt for et godt billed,er et must for et dynamisk og et billed med dybte.Men der er også vigtigt med en god shadow detail .
Jeg har nu heller ikke skrevet at sort ikke er vigtig. Skriver blot at det tit bliver tillagt ALT for stor vægt i forhold til helheden i billedet. Forudsætter selvfølgelig at sort som udgangspunkt er god, hvilket jeg er helt sikker på at den er på denne skærm. ;)

Er til gengæld mere interesseret i at få løst retention problematikken.
Af therunemeister
Mht. til sort, så var det (sammen med retention) det eneste store problem på 2009 skærmene. PS8000 kan ikke vise særligt godt sort, hverken i lys eller mørke. TV'et har dog sindsygt mange andre kvaliteter. Hvis bare vi kan komme på Samsung 2009 (helst da deres filter er super godt i dagslys) eller Pana 2009 niveau, så ligger LG rigtigt godt på markedet synes jeg.
Synes sagtens at man kan tillægge sort niveau stor betydning så længe at det er så ringe som på PS8000 f.eks. Når vi kommer hen i nærheden af Pana eller Samsung, så er resten måske flueknepperi.
Af FRB
Rasmus Larsen skrev:
Snurrerundtlyd skrev:
Rasmus Larsen skrev: Som skrevet i indledningen, så er LE950N0 lavet om til LX9500.
LE950N er slet ikke nævnt en eneste gang i artiklen. Derimod står der følgende:
LE8500 modellen kommer ikke til Danmark. Topmodellen kommer i stedet til at hedde LX9500
Så er sprøgsmålet, hvad er LE8500, den er heller ikke nævnt i den tidligere LG artikel. Menes der mon LE850N?

Og hvad er LE530N? Den er slet ikke nævnt i den tidligere artikel.
Beklager. Der skulle have stået LE750N. LE750N kommer ikke til Danmark.
LE850N kommer til Danmark, men bliver kun tilgængelig hos fysiske forhandlere.

LE8500 = LE850N, ja. N'et til sidst angiver, at der er tale om nordiske modeller, men det skulle kun være tunerne og nogle af internettjenesterne der er forskellen.

LE9500 (LE950N) skal i stedet hedder LX9500 (LX950N i Norden).

LE530N er LE550N uden NetCast og DLNA.

Jeg smider et overblik over LCD-TV modellerne uden LED backlight op på forsiden i dag, så man lidt bedre kan knytte modellerne til priserne. Jeg opdaterer også den store artikel med de nye modeller og sletter dem, som er droppet.

Hvad skal vi regne med at Le850N kommer til at ligge på? Det er vel deres billigeste med 3D.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
FRB skrev: Hvad skal vi regne med at Le850N kommer til at ligge på? Det er vel deres billigeste med 3D.
Jeg ved det desværre ikke. Så vidt jeg kunne forstå på LG bliver det en eksklusiv model, som kun bliver ført i én butikskæde i starten (formentlig Expert). Så det er nok op til dem at fastsætte prisniveauet.
Af Sir Spamalot
xcardman skrev:Sir Spamalot

prøv du og se en g10 og en kuro.
både om dagen og om aften.

der er alså en grund til sort bliver nævnt hele tiden.

en kuro har nemlig både en rigtig god sort og shadow detail.
samt resten i orden
xcardman

Mit indlæg er ikke et personligt angreb på din elskede Pio. Læs nu hvad jeg skriver.

Du skal ikke sælge en G10 til mig. Den ligner noget Tollundmanden har designet og jeg er overhovedet ikke imponeret over billedkvaliteten ift. en ældre PZ85. Det samme med G20. Jeg kan dælme godt forstå, at folk vender sig mod LG og Samsung, når de tænker plasma. Det gør jeg også selv.

Har set en 50' 5090 Kuro sammen med en 50' Sammy B855 i en stor stue med pæne lysindfald og almindelige gardiner. Vi sammenlignede i dagslys og om aftenen. Under disse almindelige forhold var der ikke den store forskel...i bedste fald minimalt. Faktisk virkede Samsungen lidt mere lysstærk i dagslys. Ingen tvivl om, at Pio'en tæver/banker/slår/massakrerer (som jo tilsyneladende er de vendinger Pio-ejerne elsker at bruge) de andre skærme under optimale forhold og indstillinger. Men igen...læs mit indlæg og de forudsætninger det er skrevet under og lad være at svare i vest.

Desuden er Pioneer jo en død sild, så hvorfor skal den konstant bringes på banen. Som reference, ja...men folk kan jo for pokker ikke købe skidtet mere, så vær nu bare glad for at du har en og vejled så folk lidt indenfor det marked, der nu engang eksisterer. Drop nu nostalgien :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Så er overblikket over LGs LCD-TV modeller uden LED backlight online på forsiden:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1268388759

Jeg kan også forstå, at der har været en del forvirring, så jeg har opdateret den store artikel her, hvor jeg har fjernet de modeller der ikke kommer til Danmark og tilføjet LCD-TV modellerne, samt ændret topmodellen til LX950N:
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1264244494
Af xcardman
Sir Spamalot

fordi du påstår sort ikke er vigtig.
en dyb sort med god shadow detail er alså rigtig vigtig for et godt billede

derud over hvis man har en meget lys stue og mest ser tv om dagen
skal man vil heller ikke købe et plasma tv.

Men lcd med mat skærm
Af Sir Spamalot
xcardman skrev:Sir Spamalot

fordi du påstår sort ikke er vigtig.
en dyb sort med god shadow detail er alså rigtig vigtig for et godt billede

derud over hvis man har en meget lys stue og mest ser tv om dagen
skal man vil heller ikke købe et plasma tv.

Men lcd med mat skærm
Jeg gider ikke diskutere det mere, hvis du ikke kan læse. Har ikke skrevet at sort ikke er vigtig. Læs indlæggene inden du svarer folk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14