Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket er bedst udelukkene til spil og tv brug?

2
7%
6
21%
4
14%
16
57%
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LG'en fås i en billigere version, hvor der tilmed er glas på fronten, som hedder SL8500.

I prioriteret rækkefølge ville jeg tage:
B850 (hvis du kan få en der ikke brummer)
G10
SL8500
W5500
Af Rodding
Kratz skrev:Så er du jo stort set hvor du startede ;)
Nej jeg har da fået udelukket 2 tv'er og 2 nye på listen ;D
Yakken:
Okay tak, men B850 er udelukket da jeg ikke vil have en parallel import, og hvis den er nordisk kommer den op i 14000.
Okay jamen når det er den også skal bruges til pc-skærm og meget gaming på xbox, så tror jeg at jeg er mest til W5500 og SL8500 da de begge er LCD, men kan ikke helt finde ud af hvor meget retention G10 lider af, og har også hørt at den lider lidt af støj problemer.
Af Rodding
Nogen der kan svare på mit spørgsmål?
Af Rodding
Come on skal ind i byen og se på dem imorgen.
Af Leviathan
Jeg har givet dig mit bud, Samsungs serie 6 plasma er efter min mening det bedste køb lige pt. Derudover mener jeg at plasma generelt er bedre til gamning pga. lavere input lag end LCD.

Hvis det skal være LCD, ville jeg selv gå efter Sony, har selv god erfaring med et Sony W4000.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rodding skrev:
Yakken:
Okay tak, men B850 er udelukket da jeg ikke vil have en parallel import, og hvis den er nordisk kommer den op i 14000.
Okay jamen når det er den også skal bruges til pc-skærm og meget gaming på xbox, så tror jeg at jeg er mest til W5500 og SL8500 da de begge er LCD, men kan ikke helt finde ud af hvor meget retention G10 lider af, og har også hørt at den lider lidt af støj problemer.
G10 lider ikke af særlig udbredt retention. Jeg har faktisk ikke selv været i stand til at fremprovokere det på den overhovedet. På dette punkt er Samsung lidt værre og LG værst.

Hvis du blot skal bruge PC tislutningen som forlænget arm i film og spil, så synes jeg ikke det er noget problem. Det er derimod et problem, hvis der skal arbejdes på skrivebord eller der skal stå meget statiske elementer på skærmen i lang tid.
Af Rodding
Rasmus Larsen skrev:
Rodding skrev:
Yakken:
G10 lider ikke af særlig udbredt retention. Jeg har faktisk ikke selv været i stand til at fremprovokere det på den overhovedet. På dette punkt er Samsung lidt værre og LG værst.

Hvis du blot skal bruge PC tislutningen som forlænget arm i film og spil, så synes jeg ikke det er noget problem. Det er derimod et problem, hvis der skal arbejdes på skrivebord eller der skal stå meget statiske elementer på skærmen i lang tid.
Okay tak for det.
Men er meget vild med designet på LG'en, men er G10 det ekstra værd?
Kan du også svare mig på støjen osv. med de 3 fladskærme?
Af Rodding
altså billed mæssigt minusser og plusser.
Af Rodding
Er der noget input lag på LG'en?
Af Rodding
Bliver bare meget i tvivl igen, fordi at han kommer til at spille feks xbox på tv'et i rigtig mange timer i træk. Nogen gange endda 10 timer osv. Så kan bare ikke finde ud af hvilket af følgende 3 det skal være:
Sony 46W550
LG 47SL8500
Panasonic 46G10
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes, der er blevet argumenteret og forklaret ret meget i tråden allerede, så valget må jo i sidste ende blive dit eget. I rå billedkvalitet er G10 bedst. Hvis retention er noget du frygter, så kan man jo altid lige slå over på noget andet end spil i 10 minutter af og til. Du spiller vel ikke 10 timer i træk uden at se bort fra skærmen af og til? Man kunne jo lige skifter over på TV når blæren skulle tømmes...

Personligt ville jeg tage SL8000/SL8500 før W5500, men det har jeg vist gjort klart tidligere også.
Af Rodding
Okay tak, synes bare ikke det er blevet sagt ordenligt, da mange har sagt noget forskelligt, men går nok efter G10 så, men er det de ekstra 1000 kr værd at give for at få en nordisk model?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic giver dig ikke nogen on-site garanti selv, så du skal købe hos et Panasonic-center, som selv stiller garantien, før du har en fordel ved at købe dansk. Det er ikke ligesom Samsungs Prestige service, som følger med alle nordiske modeller.
Af Rodding
Okay, så det kan ikke betale sig.
Kan se at, de slet heller ikke har G10 hos panasonic center