Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dkscan
lumme skrev:
CH 44 (658 Mhz) - Hvilket er samme kanal som jeg bruger på min laptop med almindelig antenne. Så måske videresender yousee bare dvb-t signalet fra luften.
Endet det eller også er du så tæt på antennemasten, at det digitale signal stråler ind i dit anlæg.
Kigger man på kanalfortegnelsen fra YouSee for Randes, så optræder kanal 44 ikke, så den er ihvertfald ikke i brug analogt eller til DVB-C.

Jeg hælder mest til, at det drejer sig om indstråling. Her i hovedstadsområdet ligger DVB-T MUX1 fra Hove/Gladsaxe på kanal 51 og denne bruges samtidig hos YouSee til den analoge version af TV5 Monde. Jeg har observeret tydelige forstyrrelser på TV5 hvilket må skyldes indstråling af de digitale mastesignaler.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du kan se digitalt TV via DVB-T, så er det ikke Yousee der er leverandøren. Det kan være at din tuner kan fange signalerne direkte, eller at der er blandet nogle andre signaler ind i jeres antennesystem, men du får ikke disse kanaler fra kabel-TV-udbyderen.

Edit: Der var lige en der kom mig i forkøbet.
Af Malcolm_Y
alfiedk skrev:Technoisat laver DVB-C bokse.. har selv en dog uden mpeg4 og leder efter en

http://www.technisat.de/index1a0b.html? ... 67-435-751

men hvor kan man købe den ?? man kan os på en med harddisk i
http://www.technisat.de/index12e2.html? ... ,de,67-247
Tyskland ? Det tog mig en enkelt søgning på google at finde priser og modeller.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg har en gammel selector (SAGEM 60) med kort, men i fremtiden ville jeg så tro at jeg ikke behøvede dette kort, men det gør man iflg. YouSee som jeg lige har ringet til. Kan det mon passe? Jeg gider jo ikke at betale 199 kr. for kortleje 2 gange om året hvis det ikke er nødvendigt.

Bortset fra det. Denne ser da top nice ud. Vil den virke sammen med You See - jeg tænker på om kortlæseren er kompatibel med You Sees kort til f.eks. HD-abonnementer.

http://www.my-solution.de/index.php?sho ... tails=8924

EDIT: Jeg har nok fundet ud af at den understøtter You Sees net, men for at kunne modtage HD-kanalerne, skal man så også isætte et CA-modul + kort. Men fed, det er den da.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den gamle Sagem 60 boks skulle da kunne virke uden kort. Du får bare ikke adgang til HD-kanaler eller andre kanaler der købes ved siden af.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Ah - så det er kun DR, DR2, TV2 og DR Update man så ville få uden kortet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er hele programpakken. Du får bare ikke de kanaler man kan tilkøbe i specialpakker - dvs. pakker der ligger ud over grund-, mellem- og fuldpakken.
Af Aller
Hej.
Hvornår åbner Yousee for ukodet DVB-C?
Bliver der åbnet for alle, uanset hvilken pakke man har?
Jeg har kabel-tv, den lille pakke, og kan ikke finde nogle digitale kanaler.
Jeg har et Philips 32pfl5604h, så jeg burde vel kunne se digitale kanaler.
Mvh. aller
Af teamet
Det åbner også først for det i morgen.. så måske derfor
Af dkscan
DR1, DR2, Dr Update og TV2 har man hele tiden kunnet se digitalt uden CA-modul og programkort, så hvis der ingen digitale kanaler er at finde, så er der et eller andet galt. Husk at søge efter DVB-C og ikke DVB-T.
Af Aller
Når jeg søger kanaler, bliver jeg "spurgt" om det er antenne eller kabel, og vælger kabel, men ingen stationer kommer ind!
Skærmen skulle have DVB-C!
Brugeravatar
Af truehorses
Hejsa

Nu har jeg ikke yousee, men mener da at have læst at det digitale spejl
frigives den 15. sept.....altså imorgen...

Måske det er derfor......???????????????
Af dkscan
truehorses skrev: Nu har jeg ikke yousee, men mener da at have læst at det digitale spejl

Hvorfor skriver du nøjagtig det samme, som en anden skrev tidligere?

Frigivelsen af det digitale spejl har ikke noget at gøre med, om tv'et finder kanalerne. Og desuden har must carry-kanalerne som nævnt været tilgængelige uden CA-modul og programkort hele tiden.
Brugeravatar
Af truehorses
dkscan skrev:
truehorses skrev: Nu har jeg ikke yousee, men mener da at have læst at det digitale spejl

Hvorfor skriver du nøjagtig det samme, som en anden skrev tidligere?

Frigivelsen af det digitale spejl har ikke noget at gøre med, om tv'et finder kanalerne. Og desuden har must carry-kanalerne som nævnt været tilgængelige uden CA-modul og programkort hele tiden.
Fordi spørgsmålet jo gentages.....så det!