Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jumle
Tror i i øvrigt at det kan blive et problem at købe en fod til 5090 hvis man om nogle år fx flytter og ikke har mulighed for at hænge det op igen? Når nu de stopper med at producere tv´et...
Af Peter VTEC
Ja det tror jeg godt du kan regne med vil blive et problem, husk dog at der findes forskellige typer af fødder alt efter om du vil have højtalere monteret eller ej hvis du skal ud og købe en.
Af Jumle
Jeg skal selv have det på væggen, men jeg tænkte hvis man en dag skal sælge det...
Af xcardman
Peter VTEC skrev:Nej jeg ville heller ikke ligefrem kalde et PX80 for god til sort, men måske man bare er blevet kræsen

Prøv og gå ind i din strømspare indstilling i menuen og sæt den til Picture Off når du har et helt mørkt lokale, der kan du se panelets evne til og vise så sort som muligt, prøv så efterfølgene at slukke på fjernbetjeningen så skal du se en forskel :)

.
sort er ikke helt sort, det er vi helt enige om.
men på mit 500M tænker jeg ikke over det og helt tilfreds.
jeg kunne ikke leve med foreksempel en pan v10, har set to film på den i helt mørke. kan også være man bare allerede er blevet forvent med sit pioneer.

Et helt år sad jeg næsten og forbandede mit px80 langt væk på grund af shadow detail og sortniveau.

Så jeg er stadig glad for mit valg, fremfor en samsung 855 jeg havde kig på.
Af Jumle
Jeg overvejer pænbt meget at snuppe et af de billige fra komplett. Da jeg ydermere har mulighed for at skære momsen af er det et tilbud der er næsten umuligt at modstå.

Jeg ville bare høre her på falderebet om jeg burde have nogle forbehold når nu de er parallelimporterede. Så vidt jeg har forstået er den eneste forskel her at der kun er 1 års garanti i stedet for 2 på dem... ?
Man kan ikke tegne en forlænget forsikring på dem hos komplett heller. ved i om jeg har andre muligheder for at få det andre steder. Noget i kan anbefale?
Eller vil i måske bare foreslå at betale det mere for det og købe et der ikke er parralelimporteret?

jeg vil rigtig gerne have det, men det er mange penge og jeg vil gerne forsikres om at jeg ikke har overset noget. på forhånd tak for feedback.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som firmakøb, så har du ganske rigtigt ikke 2 års garanti, men det har du alligevel ikke på et parallelimporteret TV. Der får du reklamationsret på 2 år.

Jeg har benyttet mig af min on-site garanti på mit LX5090 én gang allerede.
Af ivandahl
Peter VTEC skrev:Ja det tror jeg godt du kan regne med vil blive et problem, husk dog at der findes forskellige typer af fødder alt efter om du vil have højtalere monteret eller ej hvis du skal ud og købe en.
Køb en med drejefod, der følger begge "beslag" med, og det gør det lidt nemmere at komme om på bagsiden ;)

Ang komplett, de sender ikke kuro, dvs enten skal du selv afhente det i københavn, eller du skal selv stå for en evt fragtmand (fra midt i kbh til outback jylland ca 600,- incl forsikring)

Tror at deres kuro'er er importeret fra østeuropa

Har selv valgt at tage chancen og købt et paralelimporteret kuro, af princip køber jeg aldrig forsikringer på elektronik (det beløb jeg har sparet har snildt kunnet dække evt nedbrud efter garantiens udløb, men har ikke børn/dyr i huset) dog er panasonics garanti (i panacentre)så billig og dækkende at det næsten ikke kan gå ikke at købe den ;)
Af Jumle
Tv´et er nu bestilt og der er ingen vej tilbage!

Til min store ærgelse så jeg at prisen siden i går var steget med 1.000 Kr! skrev til dem og fik at vide at prisen på de 16.000 åbenbart var et tilbud de havde i sidste uge.... lidt surt.

Jeg havde aldrig regnet med at det ville blive et tv af sådan en kaliber jeg ville ende med at købe. Men efter godt 2 måneders søgen og sorteren endte det altså der. Nu håber jeg at jeg bliver tilfreds med det og at det ikke virker for dominerende i stuen,.. der er nemlig ingen returret når man køber til erhverv :)

Rasmus Larsen skrev: Umiddelbart vil jeg hellere anbefale DVE HD Basic (på Blu-Ray) skiven. Den bruger vi selv her på siden. Den findes også i en DVD version.
er der andre forskelle på HD basic udgaven og den her: http://www.cinemagic.dk/shop/digital-vi ... -391p.html som hedder (DVE Pal) udover den ene er blu ray?
Af ivandahl
Nu er det jo heller ikke så mange der driver deres erhverv fra stuen ;)
Du kan godt begynde at glæde dig, et lækkert nyt stykke "møbel"