Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ivandahl
har selv lige sålige været ude og hente en 37"x10 til mine forældre og monteret dette, må sige at jeg er rimeligt imponeret (har selv et pioneer 5090h) man får RIGTIGT meget for pengene i et x10 en klar anbefaling herfra :) et rigtigt godt tv billede som er det mine forældre skal bruge det til 99,9% af tiden og en betjening der meget nem og brugervenlig
, og forhørte mig da også lige om deres v serie, panasonic har meddelt dem (panasonic center skive) at den kommer 26 maj, med det prisudlæg de har lagt vil jeg da blive skuffet hvis den ikke skubber pioneer af tronen eller ihvertfald tangerer dem, men det bliver også spændende at følge LG PS8000 med en attraktiv pris
Af Lars K
Er også meget interesseret i en anmeldelse af X10'eren da jeg snart får et hjem som kompensation for en lang og mislykket PV70 RMA.
Er spændt på at se hvad I kan finde frem til mht. indstillinger, da X10'eren har fået en del høvl på avforum og avsforum for sin lidt lavere lysstyrke ifht PX80.
Af Subbers
Hej, har lige et spørgsmål. :)

Jeg sidder Ca. 2,5 meter fra skærmen, og hvis jeg gerne vil se alminelig kabel kanaler(SD eller hvad det nu hedder), vil et 42" så være fint, vil helst også gerne kunne se lidt detaljer.
Har nemlig kun set x10 med blueray og HD kanaler, og må sige jeg er ganske imponeret over de to ting på x10'eren.:)

m.v.h. Subbers
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
"Detaljer" og "SD" går ikke specielt godt i spænd. Du skal ikke regne med at dit antennesignal bliver kønnere af at blive blæst op på 42" - tværtimod! Blot så du ikke køber noget under falske forudsætninger. Et SD antennesignal har aldrig været tiltænkt så stor en skærm.
Af Subbers
Hvad så med Canal Digital som kører gennem parabol. Vil man kunne se bedre detaljer her.

Jeg har slet ikke antenne, men bare alminelig kabel-tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SD kvalitet er pr. definition kun 720x576 punkters opløsning. Et X10 kører med 1024x768 punkter, dvs. opløsningen fra ALLE SD kilder er ret lav ift. skærmens formåen. Parabol, tagantenne, kabel-TV - de har alle SD opløsning (og det har DVD for den sags skyld også).
Af Subbers
Dvs. et 42x10 ikke er godt på så kort en afstand. Det meste jeg har er jo SD kanaler. Hvor meget er 37 bedre så? Det er ellers et godt tilbud på en 42" i fona næste uge O-O
Af Subbers
Nå lige meget, jeg så netop 50x10 i FONA i dag og synes selv det alminelige tv signal(dr1) var god på den. Så bestilte det sidste 42x10 de havde, som jeg så skal hente i morgen :)