Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bassman
Rasmus,
Jeg syntes det er lidt ærgeligt at du ikke oplyser nedenstående tal for ref. LX5090H, kunne være sjovt at se kontrast tallene der, har du evt. tallene?

Out-of-Box Efter kalibrering
Sortniveau 0,03 cd/m2 0,03 cd/m2
Brightness (lysstyrke) 69 cd/m2 92 cd/m2
Kontrastforhold 2300:1 3067:1

Kontrastforhold angivet med en usikkerhed på +/- 100
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som det også skrives, så er vores udstyr ikke i stand til at måle sortniveauet for LX5090, så derfor er det ikke muligt at opgive disse tal. Sortniveauet er simpelthen for lavt til at udstyret kan opfange et måleligt tal.

Taget fra LX5090H testen:
En måling af skærmens gengivelse af sort, og heraf kontrastforholdet er mere eller mindre umuligt med vores nuværende test hardware. Det er ikke skærmen der længere sætter begrænsningen, men den fysiske måleenhed vi anvender. Den kan simpelthen ikke måle så lavt et sortniveau, så lad os formulere det med ord.
Af bassman
yakken skrev:Som det også skrives, så er vores udstyr ikke i stand til at måle sortniveauet for LX5090, så derfor er det ikke muligt at opgive disse tal. Sortniveauet er simpelthen for lavt til at udstyret kan opfange et måleligt tal.

Taget fra LX5090H testen:
En måling af skærmens gengivelse af sort, og heraf kontrastforholdet er mere eller mindre umuligt med vores nuværende test hardware. Det er ikke skærmen der længere sætter begrænsningen, men den fysiske måleenhed vi anvender. Den kan simpelthen ikke måle så lavt et sortniveau, så lad os formulere det med ord.
Det var ikke gengivelse af sort jeg manglede men primært kontrast tallene. Skal man kunne måle sort for at kunne måle kontrasten ?
Af Arcona
Jeres test blevet nævnt i dette forum
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 52&page=28

fin test. 0.03 sort, næsten lige så godt som pioneer 5080's 0.02 :)

Jeg har læst flere steder at 5090 har 0,01 sortniveau. Men det er jo lidt risky at købe et pioneer da de ikke fremstilles mere.

Næste års Panasonic skulle komme op på Kuro niveau :)
Senest rettet af Arcona 24 mar 2009, 16:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
bassman skrev:Det var ikke gengivelse af sort jeg manglede men primært kontrast tallene. Skal man kunne måle sort for at kunne måle kontrasten ?
Kontrasten er jo lysstyrken af den hvide farve delt med lysstyrken af den sorte farve. Så hvis man ikke kan måle lysstyrken af den sorte, så er det ret svært at give et konkret bud på kontrasten.
Af Arcona
Underligt i skriver den har dårlig shadow details.

Fra Cnet review af S1:
"Details in shadows, such as the darkness between the cattle and the shades along the edges of the hills, looked every bit as realistic as we saw on the Pioneer, and better than either of the other two displays."
http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/ ... 90479.html

og her er en sammenligning med det nye Samsung Led LCD 7100 (ca midt på siden)...
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 52&page=14
klart flere detaljer i mørke områder
Senest rettet af Arcona 24 mar 2009, 16:43, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
red_martians skrev:Vil du kalde det, det bedste 40/42" TV på markedet?
Kunne være meget sjovt at se det udrfa størrelse, da pioneer jo ikke kan fåes under 50"
I såfald kunne den sammenlignes med pioneer 428(der er udgået) og testen af pioneer 508.
Finder du den bedre end pioneer 508?
Jeg vil vurdere Pioneers gamle 42" til at have nogle egenskaber, som stadig overgår Panasonics G10 serie. Blandt andet bedre farvegengivelse og billedbehandling. G10 er dog bestemt et bud på et af de bedste 40/42" produkter derude lige nu, men ikke på alle specifikke punkter. Hvis man skal give en overordnet og samlet vurdering, kommer det naturligvis an på, hvad man lægger vægt på, men lad mig sige det sådan, at G10 hvert fald billedmæssigt er blandt eliten.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
herbstmeister skrev:Fin test! Hvordan ser det ud med zappe-hastigheder?

Får i også X10 til anmeldelse? Bliver jo nok også en skærm der bliver solgt en del af, hvis den overtager PX80erens popularitet.
Kunne være rart med en sammenlignelig test, så man kunne holde de to skærme op mod hinanden og træffe sit valg derudfra.
Zappe-hastigheden er fair. Ikke helt så hurtig, som f.eks. på nogle af Philips apparater, men hurtig nok til at det hvert fald ikke er generende. Når man hopper mellem de forskellige indgange, går det også hurtigt og let.

Jeg ved endnu ikke mht. X10. jeg skal nok lige melde ud når jeg ved mere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bassman skrev:
Det var ikke gengivelse af sort jeg manglede men primært kontrast tallene. Skal man kunne måle sort for at kunne måle kontrasten ?
Jep. Kontrast er et forhold mellem sort og hvid på skærmen.
Af Arcona
ups, nevermind :)
Senest rettet af Arcona 24 mar 2009, 19:42, rettet i alt 1 gang.
Af simonph
Var lige nede i min lokale panasonic forhandler og se på g10 modellen. Super billed kvalitet, men da jeg satte 'Sin City' på kunne jeg virkelig se fosfor slør/spor/trails når der var bevægelser. Så der blev ikke købt noget :(
Virkelig irriterende, og er ikke vild med lcd pga ujævn bagbelysning (har haft en sony w4500 som blev refunderet) så ved ikke hvad jeg skal vælge.
Af Zamenhof
Fosfor-slør har jo en tendens til at være værst i starten, og forhandlerens G10 er jo helt nyt. Efter nogle tusind timers brug er sløret ofte helt væk. LCD-skærmens ujævne bagbelysning bliver derimod aldrig bedre med tiden, så jeg ville fortsat sætte mine penge på en plasma.
Af andersholm
Rigtig fin test :)

Men har lige et par spørgsmål.

Har den "Common Interface" ? Hvis ikke, hvordan udnytter jeg så det DVB-C tuneren, nu når jeg har fælles antenne?

Du skriver den er rigtig god til almindelig tv signal - bedre end 5090H modellen eller?
:o
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20