Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wium
Jeg bestilte i går samsungs PS50c7705 og har endvidere talt med en konsulent fra Samsung som nævnte at skærmen forventes at lande i uge 22. Altså i starten af juni. Så håber at han har ret så skærmen står klar til vm.

Han nævnte endvidere at de aldrig før havde oplevet en så kraftig efterspørgsel i hele europa efter deres skærme. Han formodede at det skyldes, at de var de første til at lancere 3D skærme. Alle lande gjorde sit for at få skærme hjem, men fabrikkerne kan ikke følge med efterspørgslen.

Jeg spurgte også om hvilke forbedringer jeg kunne forvente af PS50c7705.
Han sagde at de havde taget udgangspunkt i 855’s panel men ændre det således at selve panelet var blevet mørkere (selve cellerne som jeg forstod det) og samtidig forbedret sort. Derudover havde man også forbedret farverne. Endvidere kunne han nævne at de havde fjernet en af glaspladerne således at tv’et var blevet 4 kg lettere. Det havde endvidere en anden positiv effekt som jeg ikke kan huske hvad var. Derudover havde man anvendt 600 hz som også fremgår i specifikationer. Jeg spurgte ham selvfølgelig også omkring summen som var et stort problem for 855. Der sagde han at det skulle de have forbedret. Han havde ikke selv set (hørt) tv’et men at der var blevet arbejdet hårdt på at få det løst. Og det skulle det så eftersigende været blevet.
Af Nico
Larsdk skrev:Talte med HIFI-Klubben idag og

Samsung kan ikke levere deres 2010 plasma modeller før Juni/Juli og det gælder både 7000 og 8000 serien.

Så ingen VM på fladsskærm da jeg venter på min via en RMA sag.....tak for lort Samsung sidste gang jeg køber det lort !:(
Plasma 8 serien kommer da ikke til Danmark nu når plasma 7 serie får ca. samme specs som US versionen af 8 serien?....
Af Larsdk
Nico skrev:

Samsung kan ikke levere deres 2010 plasma modeller før Juni/Juli og det gælder både 7000 og 8000 serien.

Så ingen VM på fladsskærm da jeg venter på min via en RMA sag.....tak for lort Samsung sidste gang jeg køber det lort !:(
Plasma 8 serien kommer da ikke til Danmark nu når plasma 7 serie får ca. samme specs som US versionen af 8 serien?....
Jo den kommer til DK bare først i Septemper. Der er da lagt nordiske manualer og service notes til dem på

http://europe.samsungportal.com/EP/web/ ... efault.jsp
Af trykkertor

Jeg bor tæt ved grænsen.
Var i Tyskland på shopping i dag, og der stod Samsung sin 55" plasma i 7-serien.
Et smykke af et fjernsyn.

Fik ikke prøvet 3D. Samsungbrillerne var vist nok gået i stykker alle par.

Men VT20 som har ståt der et par uger nu, stadig viser 3D, og brillerne holder.

Men apparaterne set ved siden af hverandre, så var Samsung et smykke, og Panasonic en brun design-flop.

Min kone sagde overni, hellere den 55" fra samsung end 50" Pana. ("Den bliver for lille!" siger hun)
Af Larsdk
trykkertor skrev:

Jeg bor tæt ved grænsen.
Var i Tyskland på shopping i dag, og der stod Samsung sin 55" plasma i 7-serien.
Et smykke af et fjernsyn.

Fik ikke prøvet 3D. Samsungbrillerne var vist nok gået i stykker alle par.

Men VT20 som har ståt der et par uger nu, stadig viser 3D, og brillerne holder.

Men apparaterne set ved siden af hverandre, så var Samsung et smykke, og Panasonic en brun design-flop.

Min kone sagde overni, hellere den 55" fra samsung end 50" Pana. ("Den bliver for lille!" siger hun)
Hvordan er selve rammen?
Brugeravatar
Af jenstm
6000-7000-8000 modellerne er wifi ready. Der er spurgt før, men ingen har svaret. Kan man bruge en standard wifi usb dongle, eller skal man benytte samsungs. Jeg kan kun finde deres 2009 model og de skriver at den understøtter deres 2009 modeller.

Jeg kan intet info finde på 2010 modellerne.

Sidste spørgsmål. Den nye touch remote som 7000-8000-9000 understøtter. Den har både IR og wifi kan jeg læse mig til. Spørgsmålet er igen og den kræver en samsung wifi dongle eller blot en standard. Er der nogle der har testet eller læst om dette?

Jeg er meget tæt på at købe U46C7705, men før jeg bestiller det skal jeg jo lige vide om wifi donglen der skal bestilles med. Remoten der bestiller jeg også.
Af noxity
Du skal bruge Samsungs wifi-dongle. TVet har kun driverne til denne ene dongle.

Jeg tvivler stærkt på at det er et krav at have en wifi dongle for at kunne bruge touch remoten. Det indbyggede wifi er nok til at streame billeder osv over dnla direkte til remoten.
Af casiraghi
noxity skrev:Du skal bruge Samsungs wifi-dongle. TVet har kun driverne til denne ene dongle.

Jeg tvivler stærkt på at det er et krav at have en wifi dongle for at kunne bruge touch remoten. Det indbyggede wifi er nok til at streame billeder osv over dnla direkte til remoten.
Læste et eller andet sted, tror det var på AVS forum at man godt kan bruge en anden, var noget med at producenten af samsungs dongle også selv havde nogen på markedet... kan desværre ikke finde den post nu..
Af O'Brian
jenstm skrev:6000-7000-8000 modellerne er wifi ready. Der er spurgt før, men ingen har svaret. Kan man bruge en standard wifi usb dongle, eller skal man benytte samsungs. Jeg kan kun finde deres 2009 model og de skriver at den understøtter deres 2009 modeller.

Jeg kan intet info finde på 2010 modellerne.

Sidste spørgsmål. Den nye touch remote som 7000-8000-9000 understøtter. Den har både IR og wifi kan jeg læse mig til. Spørgsmålet er igen og den kræver en samsung wifi dongle eller blot en standard. Er der nogle der har testet eller læst om dette?

Jeg er meget tæt på at købe U46C7705, men før jeg bestiller det skal jeg jo lige vide om wifi donglen der skal bestilles med. Remoten der bestiller jeg også.
Gode spørgsmål.

Er der nogen der har et link til Touch-remoten eller den der følger med TV'et som standard. O-O
Brugeravatar
Af jenstm
noxity skrev:Du skal bruge Samsungs wifi-dongle. TVet har kun driverne til denne ene dongle.

Ok, forståeligt nok grundet driverne. Men, samsung har jo kun lavet én wifi dongle, den fra år 2009. På hjemmesiden skriver de at den passer til deres 2009 fladskærme. Der står intet om kompatibilitet med de nye skærme her fra 2010.

Du skriver, det indbyggede wifi?? Der er vel ikke noget wifi indbygget udover i 9000 modellen, derfor kravet om en wifi dongle, right?
Af noxity
Det er jo indbygget wifi i remoten. Derfor vil jeg da tro at du kan streame DNLA indhold direkte fra en computer til remoten.

Men hvis du skal have fuldt udbytte af remoten, så skal du sikkert have en wifi-dongle, da det umiddelbart er den eneste måde remoten og TVet kan sende data til hinanden.

Hvad angår deres dongle, så tror jeg ikke det skulle være noget problem at bruge 2009 udgaven. Den understøtter allerede n-netværk, så der er ikke rigtigt nogen grund til at ændre på den, da der ikke rigtigt er noget at forbedre.
Brugeravatar
Af jenstm
Så har jeg netop bestilt følgende:

UE46C7705WSXXE

RMC30C2/XC Touch remote

WIS09ABGNX/XEC WiFi dongle

SSG-2200AR/XC 3D briller

Skal nok skrive lidt om det hele når jeg har modtaget det :)
Af O'Brian
jenstm skrev:Så har jeg netop bestilt følgende:

UE46C7705WSXXE

RMC30C2/XC Touch remote

WIS09ABGNX/XEC WiFi dongle

SSG-2200AR/XC 3D briller

Skal nok skrive lidt om det hele når jeg har modtaget det :)
Cool !

Hvor har du købt og til hvilken pris? :)
Af Bojoe
Er der nogen der har erfaringer med USB Harddiske i forbindelse med Samsungs nye generation af TV?

Hvilke vil i anbefale?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21