Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

miversen10 skrev:Mange tak for det.
Det lyder til, at jeg ikke har noget at bekymre mig om.
Jeg ser frem til at modtage skærmen i dag kl. 16.00 - det bliver nok, første og sidste gang i mit liv jeg får råd til at give mig selv en gave til næsten 40,000 kr :D
Hvad syntes i om købet ?. ville i have valgt sasmsung eller en anden model i 75.
Det lyder sgu rimelig okay. Nej, jeg ville ikke have snuppet samsung, da jeg personligt bedst kan lide japanske fabrikanter som Panasonic eller netop Sony.
Nu mangler du bare at købe en skærm til mig :DDD
Ændre lige min tekst..

købte en 55X8505C i dag, jeg kan max køre 2160 60p YUV420 på den, altså begrænset UHD (3840x2160)..

det jeg ser er på specikations siden, at det er den ENESTE af deres skærme som ikke har 2160 60p som godkendt opløsning

X80C har, X850B har, X950 har, og selv den kurvede 850 udgave har..

DET må der være en specifikations fejl? selvom det er på DK/Co.uk/COM siden....

og det Sony mener med 60P er YUV420 ???
Her er et snapshot af den nye Netflix-tilføjelse i "Discover" menuen i 5.1.1. Den kræver dog, at man er logget ind i Netflix, så hvis TVet har været slukket i længere tid vil den ikke vise nogen forslag.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (761.24 KiB) Vist 9498 gange
Torben eller Rasmus
kan i følge op på det her hurtigst muligt.
Jeg har netop fået min 75" til næsten 40.000 ind af døren. jeg er virkelig bekymret. jeg har som sagt ingen fortrydelsesret på skærmen.

Jeg håber virkelig ikke det har ret meget at sige, at skærmen ikke kan køre 60p i ultra HD..
Jeg ved bare fra spil, at det har virkelig meget at sige om du køre 30 eller 60 hhrz.. Håber i vil undersøge det hurtigst muligt. Hvad det kommer til at have af betydning for mig i praksis. F.eks i 2016 når de nye BlueRay film kommer i 60p
Jeg lovede lige at komme med en opdatering når jeg havde kalibreret min egen X85'er mht genbrug af indstillinger, da vi jo sjældent kan verificere hvor godt de passer på et andet TV. Jeg rammer en dE under 2 på hele skalaen hvis jeg genbruger 2-punktsjusteringen her, så man kan nok regne med, at resultatet er nogenlunde reproducerbart. Med tweaks af 10-punkt er den under 1 på alle målinger undtaget den mørkeste nuance.
Hej,

Jeg har lige købt en 55X8505 i Elgiganten. Jeg har dog kæmpe problemer med at indstille mine yousee kanaler. Jeg bruger den rigtige frekvens og netværks-ID (ifølge yousee). Jeg har opdateret til seneste Android og lavet factory reset, men den kan simpelthen ikke finde en tjeneste!!! :((
Mit gamle Sony kan fint finde kanalerne, så der er ikke noget galt med antenne kablet ;;)
Nogen der har en idé til, hvad jeg kan gøre?
Jeg går ind i Indstillinger/Kanalopsætning/Digital opsætning/Digital programindstilling/Digital automatisk program indstilling og vælger Kabel -TV og Yousee.
Der kommer billedet med frekvens 143.000 og netværks-id 100. Derfra går den igang med at søge.
Det må trods alt være Viasats opgave at skrive en ordentlig app til android. Den virker jo knap nok på telefonen eller i Chrome for den sags skyld. Mht. kvaliteten er Viaplay i stereo på alle platforme og generelt er folk vist noget utilfredse med billedkvaliteten på en stor skærm, det er jo sjældent at den kommer over een "prik" uanset hvor meget båndbrede du har. Har ikke selv prøvet at caste på TV'et da jeg kører via VPN. Jeg har heller ikke endnu fået den sideloadede app til at virke på TV'et, men andre er lykkedes med det.
Jeg har nu haft lidt tid til at bruge den seneste 5.1.1 opdatering til Android TV og jeg må sige, at TV'et er blevet langt mere responsivt end under vores test. Hvis man blot lige venter 5-10 sekunder efter TV'et er tændt, så er den mest frustrerende ventetid faktisk væk hos mig. Generelt virker hastigheden mere som på den gamle generation af TV med Sonys eget styresystem, dog uden den alen lange ventetid ved opstart (halve minutter på 2014-serierne).

Af øvrige ting jeg har bemærket er:
- Indstillingsmenuen går ikke længere ud af apps, dvs. åbner du billedindstillingerne i Netflix, så pauses filmen blot
- Netflix-menuen i "Discover" virker nu ligesom Youtube og de andre med forslag. Dog kun hvis man har været inde i Netflix, for login kan ikke huskes hvis TV'et har været slukket i længere tid
- 5.1 lyd virker i Apps, hvilket gør mit eget Sonos-setup noget mere brugbart
- EPG'en er blevet mærkbar hurtigere. Når den åbnes, så blinker den lige en gang inden den opdaterer, men derefter har jeg ikke oplevet problemer med den.
- Hos mig er Kodi stadig ikke i stand til at trække 1:1 BD Rips fra min NAS, så jeg har opgivet og kører det via min Dune
- 23.976 fps lader til at være rettet, så Netflix nu ikke døjer med hak hvert 41. sekund. Via HDMI var dette ikke et problem
- Det har ikke været nødvendigt at hive strømmen fra TV'et siden 5.1.1 kom på. Jeg har dog haft tændt og slukket TV'et et par gange fordi TV'et ikke har kørt ordentlig via Chromecast fra Youtube og fordi det var lidt langsomt til at komme i gang med TV, men det er minimalt ift. før.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 102