Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rod1983
Langi skrev:
Rod1983 skrev:Til Rasmus

Har I fået bekræftet hvad opløsningen er på x20'eren i 50"? :)
Hej rod1983.

Ved godt jeg ikke er rasmus, men havde selv siddet og kigget på dette, og bestemte mig derfor at kontakte en forhandler der originalt havde oplyst den til at være 1366x768, og nævnte at på panasonic's egen side den var blevet oplyst til at være 1024, de tog så kontakt til panasonic dk, og jeg fik følgende svar tilbage:

"Vi gik ud fra det var 1366x768 da den altid har været det, og det gjorde Panasonic faktisk også selv :-) men alt matriale der er kommet ud fra Panasonic hedder den 1024x768, så det er nu ændret til at opløsningen i det nye er på 1024x768, det er et helt ny udviklet panel med VIERA Tough Panel (Front glasplade på TVet er i hærdet glas)."

Så er squ desværre blevet med den lille opløsning til 50", har dog ingen anelse om hvorfor..

-Langi
Hej

Og takker :). Hvis det passer er jeg sgu lidt overaskket. For 50" synes jeg opløsningen er for lav. Da der udfra fra specs alene ikke er den store forskel på x10'eren så er x20'eren da umiddelbart et skridt ned ;;)
Af Langi
Rod1983 skrev:
Langi skrev:
Rod1983 skrev:Til Rasmus

Har I fået bekræftet hvad opløsningen er på x20'eren i 50"? :)
Hej rod1983.

Ved godt jeg ikke er rasmus, men havde selv siddet og kigget på dette, og bestemte mig derfor at kontakte en forhandler der originalt havde oplyst den til at være 1366x768, og nævnte at på panasonic's egen side den var blevet oplyst til at være 1024, de tog så kontakt til panasonic dk, og jeg fik følgende svar tilbage:

"Vi gik ud fra det var 1366x768 da den altid har været det, og det gjorde Panasonic faktisk også selv :-) men alt matriale der er kommet ud fra Panasonic hedder den 1024x768, så det er nu ændret til at opløsningen i det nye er på 1024x768, det er et helt ny udviklet panel med VIERA Tough Panel (Front glasplade på TVet er i hærdet glas)."

Så er squ desværre blevet med den lille opløsning til 50", har dog ingen anelse om hvorfor..

-Langi
Hej

Og takker :). Hvis det passer er jeg sgu lidt overaskket. For 50" synes jeg opløsningen er for lav. Da der udfra fra specs alene ikke er den store forskel på x10'eren så er x20'eren da umiddelbart et skridt ned ;;)
Hej igen, tjaa virker squ lidt dumt. Har dog kigget lidt rundt inde på recordere.dk hvor jeg faldt over dette link:
http://www.ppradio.dk/faq.html

I det er beskrivet forskellen mellem de gamle panasonic modeler og de nye:
X10 til X20
+
Audio retur via HDMI
Afspilling af AVCHD video via SD kortlæseren
Real Black Drive-system (dyber sort)
DVB-C YouSee godkendt

-
ingen VGA indgang
ingen S-video indgang
50" kun 1024x768

Så som du siger, virker næsten som en nedgradering i forhold til x10'eren på nogle punkter, dog har jeg udfra manualerne på panasonics egen side fundet x20'erens strømforbrug til at være 265watt mod x10'erens 350watt.. er da altid noget.
Af kakilika
Langi skrev:
Rod1983 skrev:
Langi skrev: Hej rod1983.

-Langi
Hej

Hej igen, tjaa virker squ lidt dumt. Har dog kigget lidt rundt inde på recordere.dk hvor jeg faldt over dette link:
http://www.ppradio.dk/faq.html

I det er beskrivet forskellen mellem de gamle panasonic modeler og de nye:
X10 til X20
+
Audio retur via HDMI
Afspilling af AVCHD video via SD kortlæseren
Real Black Drive-system (dyber sort)
DVB-C YouSee godkendt

-
ingen VGA indgang
ingen S-video indgang
50" kun 1024x768

Så som du siger, virker næsten som en nedgradering i forhold til x10'eren på nogle punkter, dog har jeg udfra manualerne på panasonics egen side fundet x20'erens strømforbrug til at være 265watt mod x10'erens 350watt.. er da altid noget.
Du glemmer, at X20 har V-Real 5 mod X10's V-Real 4. Om det går en forskel skal jeg ikke gøre mig klog på.

Kan se, at X10 har Natural Vision Filter. Dette har X20 ikke. Er det ikke en anti-refleksbehandling. Betyder det, at X20 ikke er anti-refleksbehandlet?
Af Niemi
X20 i 42 og 50" på lager hos AV-connection.

http://www.av-connection.dk/?ML=714

Beklager hvis det har været fremme, har ikke læst hele tråden igennem. Der er også muligheden for at det er en fejl på websitet.

Edit: Har nu kontaktet AV-C og de bekræfter lagerstatus.
Senest rettet af Niemi 23 feb 2010, 16:09, rettet i alt 1 gang.
Af blast
Rasmus: Hvordan går det med modtagelse af Panasonic G20?

Må sige at jeg er virkelig spændt på anmeldelsen..
Af Ellegaard74
blast skrev:Rasmus: Hvordan går det med modtagelse af Panasonic G20?

Må sige at jeg er virkelig spændt på anmeldelsen..
Jeg har lige snakket med AV connection i dag, for at høre hvornår de nye kommer... herunder paste fra mailen:

G20:
42” uge 9
46” April
50” Uge 11

V20:
42” + 50” Maj

Så det burde være oppe over de bliver distribueret rundt i DK og således også til Rasmus
Af Rod1983
Hej folkens (og Rasmus+yakken). Hvad siger I til den nye billedprofil "True Cinema"? Taget fra X20'erens manual står der: "True Cinema : Gengiver den originale kvalitet af billedet præcist uden ændringer."

Det lyder da som en spændende ny billedprofil. S20'eren har også denne. Denne kunne være interessant hvordan den klare sig mod THX-profilen i G20'eren 8)
Brugeravatar
Af radiomand
Så er 1.st. sending af TX-P42G20E afsendt fra Panasonic Nordic´s lager i Tyskland, ankomst i morgen 25/2 i de danske butikker.
Af thansen
Jamen så kunne det jo være jeg skulle slå et smut forbi dig og se vidunderet engang i morgen :-)
Af Letten
Så forventer vi en "objektiv" anmeldelse i morgen aften :)
Af Jacob23
radiomand skrev:Så er 1.st. sending af TX-P42G20E afsendt fra Panasonic Nordic´s lager i Tyskland, ankomst i morgen 25/2 i de danske butikker.
Det lyder dælme godt! Hvornår regner du med at have et eksemplar stillet op i din butik?
Af Dake
De skulle have dem klar i Søborg på fredag. Skal derop og lytte til den blæser som formodenligt sidder i det, og han virkede ret optimistisk omkring billedkvaliteten, så det er jo spændende :)
Ellers skulle S20 komme ca. et par uger senere.
Af tommyaa
radiomand skrev:Så er 1.st. sending af TX-P42G20E afsendt fra Panasonic Nordic´s lager i Tyskland, ankomst i morgen 25/2 i de danske butikker.
Slutter de ikke på y længere????
Af Makaus
tommyaa skrev:
Slutter de ikke på y længere????
E EU
Y Nordisk
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 21