Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PowerJ
Kehler skrev:er det mon stadig muligt at deltage i fælleshandel ?
Det er desværre for sent deadlinen var den 16 Juli
Brugeravatar
Af nuxx
Kehler skrev:er det mon stadig muligt at deltage i fælleshandel ?
Der er andre i din situation der pønser på at organisere et nyt, det beror dog helt på hvorvidt stakkels Frederik er med på den.
Brugeravatar
Af nuxx
Så har jeg endeligt modtaget min 2407wfp - den er bestemt ganske fin, dog udviser den slem tendens til banding (særligt i S/H gradienter) i samtlige "Image Modes" - andre om dette? Nogen der ved hvordan jeg undersøger om firmwaren er version A02 som den skulle være?
Af StockBroker
Ja, jeg er også frisk på endnu et fælleshandel. Vi kan kalde det Fælleshandel episode 2 ;o)
Jeg fik desværre ikke tilmeldt mig episode 1.

Kunne godt bruge en Dell 20" eller 24" widescreen skærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
nuxx skrev:Så har jeg endeligt modtaget min 2407wfp - den er bestemt ganske fin, dog udviser den slem tendens til banding (særligt i S/H gradienter) i samtlige "Image Modes" - andre om dette? Nogen der ved hvordan jeg undersøger om firmwaren er version A02 som den skulle være?
Det står på stregkoden bagpå
http://support.dell.com/support/edocs/m ... ack%20View
Brugeravatar
Af nuxx
Ja dette har jeg observeret og den siger ganske rigtigt A02 - men derfra og så til at monitoren rent faktisk også er det... Men eftersom andre har modtaget en tilsyneladende tilsvarende model, hvad sker der så når i laver et sort til hvidt gradient over hele skærmens bredde i photoshop på jeres 2407wfp? Ellers skal det dog siges at skærmen er en udsøgt fornøjelse at ha med at gøre.
Særligt er soundbaren en glimrende investering til tv funktionalitet - overraskende god lyd.
Brugeravatar
Af melen
nuxx skrev:Ja dette har jeg observeret og den siger ganske rigtigt A02 - men derfra og så til at monitoren rent faktisk også er det... Men eftersom andre har modtaget en tilsyneladende tilsvarende model, hvad sker der så når i laver et sort til hvidt gradient over hele skærmens bredde i photoshop på jeres 2407wfp? Ellers skal det dog siges at skærmen er en udsøgt fornøjelse at ha med at gøre.
Særligt er soundbaren en glimrende investering til tv funktionalitet - overraskende god lyd.
Har du sikret dig at den står i desktop mode?
Hmm... det kan være man skulle købe en soundbar.
Brugeravatar
Af nuxx
melen skrev:Har du sikret dig at den står i desktop mode?
nuxx skrev:slem tendens til banding (særligt i S/H gradienter) i samtlige "Image Modes"
Yep ):

www.nuxx.dk/gradient <-- ser perfekt ud i VGA - i DVI er der striber i den mørke ende af spektret.
Det skulle vel ikke spille nogen rolle hvilket hardware jeg har tilsluttet til skærmen vel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er lidt af en fornærmelse at I bliver ved med at linke til andre typer tests end vores egen, der jo netop har funktionalitet til at teste gradienter i fuldskærm ;)

Som jeg ofte har gjort opmærksom på før, så er banding også et fænomen på mange andre skærme, f.eks. Samsungs 193P+ og Viewsonics VP930. Jeg kan ikke se at det er noget at hidse sig op over.
Brugeravatar
Af nuxx
yakken skrev:Det er lidt af en fornærmelse at I bliver ved med at linke til andre typer tests end vores egen, der jo netop har funktionalitet til at teste gradienter i fuldskærm
Det kan du jo have ret i, jeres testværktøj er meget lækkert så det fortjener det bestemt :P

Jeg hidser mig sådanset ikke op, men med henvisning til denne artikel er jeg da bestemt interesseret i om det er specifikt for min skærm - en anden mulighed er jo at de i deres begejstring har glemt at benytte DVI kablet til den test. Derfor er jeg interesseret i at høre om andre nye 2407wfp ejere får helt glatte gradienter (i den mørke ende af spektret) ved brug af DVI - hvis det er tilfældet er der jo belæg for at reagere. Hvis det dog viser sig at være generelt at den stadig udviser en smule banding - er det stadig en fantastisk dejlig skærm som jeg ikke vil fortryde at jeg har anskaffet.
Af Hero
nuxx skrev:AHA!...

På papkassen:
[img]http://www.nuxx.dk/hosting/dell/papkassen2.jpg[/img]

På skærmen:
[img]http://www.nuxx.dk/hosting/dell/bagpaaskaermen2.jpg[/img]

Det er da interessant, har kontaktet Dell angående en udskiftning af skærmen.
Ja Nuxx du har jo helt ret du har fået fat i en rev A00, hvis du så kigger lidt ekstra på bagsiden af din monitor vil du opdage, at det er din soundbar der er rev A00 og ikke din monitor :p revisions mærket på monitores sidder lidt længere oppe og til venstre.

mvh
Mikael
Brugeravatar
Af nuxx
Dybt suk, du har ret... ::l - nå, men det efterlader jo stadig banding på min rev A02 skærm. Nu vel... er der virkeligt ingen andre 2407 ejere der kan rapportere om hvorvidt deres skærme laver banding?
Af Hero
nuxx skrev:Dybt suk, du har ret... ::l - nå, men det efterlader jo stadig banding på min rev A02 skærm. Nu vel... er der virkeligt ingen andre 2407 ejere der kan rapportere om hvorvidt deres skærme laver banding?
Nu har jeg ikke haft tid til at teste min 2407 ordenligt endnu, da jeg har stået i flytte rod, den har kun være connected med vga kablet. Hvad er det helt præcist du vil have jeg skal gøre? så skal jeg gøre det senest i aften.

mvh
Mikael
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20