Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
The Matrix er ikke i Atmos her. Kun 5.1. Hvilken iOS version kører du med?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mærkeligt. Hos mig er alle ikonerne under filmen forsvundet på Matrix-filmene. Der står hverken HDR, 4K eller noget som helst andet. Det er umiddelbart de eneste film i mit bibliotek, som har denne fejl.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Her er screenshot fra min (jeg har købt den). Åbner jeg den i iTunes store så ser jeg det samme som på sit billede, men det går ikke igen når jeg åbner min filmliste, hvor mit billede kommer fra.
Billede
Af aalb1970
Rasmus Larsen skrev:Jeg har ikke tjekket, men The Matrix i Atmos ser ud til at virke for steen6400. Se nogle af de seneste kommentarer ovre i artiklen med listen.

Jeg ser også Atmos-logoet på iTunes her på mine enheder. Kører iOS/tvOS 12.1.
Ok tak, jeg tjekker igen i aften.

Edit:
Matrix står stadig listet uden og afspilles Atmos på Apple TV 4K. TvOS 12.1 beta. Meget sært hvis det virker for andre...

Edit 2:
Efter at have undersøgt sagen nærmere, har jeg fundet forklaringen. Jeg købte Matrix Trilogien for nogle måneder siden, hvor den første film siden er blevet opgraderet til 4K og Dolby Vision. Denne version har ikke fået Atmos soundtracket. Men når jeg søger på "The Matrix" kommer der en ny version op med Atmos soundtrack, som koster 99 kr. Det er første gang jeg oplever, at opgraderinger til bedre lyd og billede ikke er gratis.

Det kan selvfølgelig være en fejl, men p.t. er der altså 2 versioner på iTunes. En med Atmos og en uden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det her bundle? Når jeg går videre til The Matrix fra bundle fremgår der nemlig også Atmos-logo her hos mig. Kan umiddelbart kun finde en version med Atmos?

Billede

P.S: Revolutions er nu i 4K DV. Reloaded er vist ikke endnu.

Billede
Vedhæftede filer
047738F8-5CBC-4D2C-9729-81418C25CDCE.jpeg
047738F8-5CBC-4D2C-9729-81418C25CDCE.jpeg (669.12 KiB) Vist 3794 gange
E473E478-1175-4BA0-B40C-DC9CCE5DFB4F.jpeg
E473E478-1175-4BA0-B40C-DC9CCE5DFB4F.jpeg (647.01 KiB) Vist 3794 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er åbenbart ikke samme film. På ATV er min i 4K DV, men der er ikke noget Atmos logo. Hvis jeg ser på Matrix filmen i iTunes-store, så skal jeg igen betale for den, så det kan ikke være den samme.

Her er de to film. Den ene fra mit katalog, og den anden fra iTunes
Billede
Billede
Af Bond
Jeg har The Matrix i 4K DV og Dolby Atmos på ATV købt via iTunes, samme film har jeg på BD 4K UHD skive ligeledes med DV og Dolby Atmos.

Både billede og lyd er i en anden liga på en UHD 4K skive.
Sidder man foran et 55" panel på 4 meters afstand, og lytter på noget middelmådig anlæg, så er det jo nok begrænset hvor meget man kan se og høre forskellen. Men her er det helt tydeligt at dialog og detaljerne er blevet begrænset, ja nærmest ødelagt og så er der selve detaljerne i bassen her bliver det altså noget mere upræcis og mudderet, det er faktisk ret så overraskende hvor meget man kan høre det, men igen det kommer helt an på hvilket udstyr man har til rådighed.
Af aalb1970
Torben Rasmussen skrev:Det er åbenbart ikke samme film. På ATV er min i 4K DV, men der er ikke noget Atmos logo. Hvis jeg ser på Matrix filmen i iTunes-store, så skal jeg igen betale for den, så det kan ikke være den samme.

Her er de to film. Den ene fra mit katalog, og den anden fra iTunes
Billede
Billede
Det er præcis det jeg oplever. Det virker underligt, at man skal betale for filmen igen for at få Atmos soundtracket. Er det ikke en fejl, man bør gøre iTunes opmærksom på?
Af arsenio3d
Jeg købte trilogien for en to måneder siden ca.

Den første er nu i 4K og det nye cover design men uden atmos, Reloaded har gamle cover og er i HD, Revolutions har nyt cover men er ligeledes kun i HD...
Af aalb1970
arsenio3d skrev:Jeg købte trilogien for en to måneder siden ca.

Den første er nu i 4K og det nye cover design men uden atmos, Reloaded har gamle cover og er i HD, Revolutions har nyt cover men er ligeledes kun i HD...
Jep det samme her. Men disse udgaver af filmene kommer ikke frem ved søgning, hvilket får mig til at tro, at der er tale om en fejl.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 86