Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GeoDK
Rod1983 skrev:
keler skrev:Hvilke modeller er der egentlig "kuro" tech. i? Er det kun i VT20?
:D Ja det vil jeg også gerne vide!
Ifølge AVForum videoen i på denne side af tråden er der Kuro paneltech i G20 og op efter.
Af xcardman
GeoDK skrev:
Rod1983 skrev:
keler skrev:Hvilke modeller er der egentlig "kuro" tech. i? Er det kun i VT20?
:D Ja det vil jeg også gerne vide!
Ifølge AVForum videoen i på denne side af tråden er der Kuro paneltech i G20 og op efter.
så efterhånden hvad jeg har læst og hørt, bliver det nok v20-vt20 som kommer på kuro niveau.
men igen sidder der alså ikke noget kuro panel i en panasonic.
Det er tidligere pioneer folk, som i samarbejde med pan har udvikligt dem
sammenblanding af kuro tek og deres neopanel

Hvis de så ikke bruger dynamisk kontrast, vil jeg allerede sige pansonic v20 og vt20 bliver de bedste tv man kan købe i 2010.
uden af have set det eller andre tv. Det er jeg 99,9 procent sikker på
hvis alså billedekvalieten har første prioritet

vi må se :)
Af rkc
Jeg har også store foventninger til de nye pana tv,men jeg tror faktisk vi bliver overrasket, og kuro bliver slået denne gang af v/vt20. mens g20 bliver samme som kuro.Det bliver også sjovt at se den nye fjernbetjening håber den bliver lige i øjet.
Af xcardman
rkc skrev:Jeg har også store foventninger til de nye pana tv,men jeg tror faktisk vi bliver overrasket, og kuro bliver slået denne gang af v/vt20. mens g20 bliver samme som kuro.Det bliver også sjovt at se den nye fjernbetjening håber den bliver lige i øjet.
den tror jeg så ikke helt på. Men det er også lige meget.
jeg er bare glad for at en producent viderefører pioneer syn på billedekvalitet. så man kan se en film som den var tiltænkt og ikke hvad for foreksempel phillips synes er bedst.
Af Rod1983
Til Rasmus

Har I fået bekræftet hvad opløsningen er på x20'eren i 50"? :)
Af kronholm
Inde ved PPradio.dk der er det kun den 42" G20 som fåes i en sølv udgave.

Bliver 50" ikke også tilgængelig i den farve?
Af kakilika
Rasmus Larsen skrev: Jeg synes faktisk Panasonic har rykket sig lidt i den gode retning - pånær på X20, som jeg synes er blevet lidt mere uheldig med de små prikker på fronten.
Æv, havde sådan ventet på X20. Det havde jeg sådan set også på X10. Dog ser det ikke ud til, at X20 har en ligeså blank ramme som X10. Passer det for så er det - i min optik - positivt. Bryder mig ikke om pianolak. Håber ligeledes, at billedkvaliteten er forbedret en smule. Gider næsten ikke vente et år til.

Har de forbedret deres skærme, så de er mere resistente over for retention/burn-in?

Lige ét spørgmål til. Ser stadigvæk en del 4:3-fjernsyn. Skal man være bekymret for langvarig retention eller permanent burn-in på Panasonic-plasma? Kan man godt køre med sorte bjælker, eller vil grå være at foretrække?
Senest rettet af kakilika 20 feb 2010, 14:44, rettet i alt 1 gang.
Af Kratz
Panasonic har de sidste mange år været temmeligt modstandsdygtige retention og burn-in. Jeg tror ikke det har ændret sig væsentligt i år.
Senest rettet af Kratz 20 feb 2010, 16:44, rettet i alt 1 gang.
Af Langi
Rod1983 skrev:Til Rasmus

Har I fået bekræftet hvad opløsningen er på x20'eren i 50"? :)
Hej rod1983.

Ved godt jeg ikke er rasmus, men havde selv siddet og kigget på dette, og bestemte mig derfor at kontakte en forhandler der originalt havde oplyst den til at være 1366x768, og nævnte at på panasonic's egen side den var blevet oplyst til at være 1024, de tog så kontakt til panasonic dk, og jeg fik følgende svar tilbage:

"Vi gik ud fra det var 1366x768 da den altid har været det, og det gjorde Panasonic faktisk også selv :-) men alt matriale der er kommet ud fra Panasonic hedder den 1024x768, så det er nu ændret til at opløsningen i det nye er på 1024x768, det er et helt ny udviklet panel med VIERA Tough Panel (Front glasplade på TVet er i hærdet glas)."

Så er squ desværre blevet med den lille opløsning til 50", har dog ingen anelse om hvorfor..

-Langi
Af xcardman
lidt sjovt

for der er aldrig lavet et 50 tommer på 1024x768
hvorfor skulle panasonic bruge penge på det.

uanset hvad er jeg helt sikker på

42 tommer 1024x768
50 tommer 1366x768

ellers har panasonic alt for mange penge til udvikling
Af Langi
xcardman skrev:lidt sjovt

42 tommer 1024x768
50 tommer 1366x768

Tjaa, ved bare hvad jeg fik af vide, hvilket også bliver oplyst alle steder. Men vil da meget gerne give panasonic et opkald her mandag når kundeservice åbner igen. ^^
Af Morten812
lidt sjovt

42 tommer 1024x768
50 tommer 1366x768

Kan godt være det er mig der ikke er specielt snu i denne sammenhæng, men burde opløsningen ikke være mere end 768 på 50 tommer - synes det virker ulogisk at den er identisk på begge størrelser?

Morten
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 21