Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stephan A
Torben Rasmussen skrev:Micro-stutter er nok noget man enten ser eller ikke gør. JEG ser det, så derfor nævnes det i anmeldelserne. Mine forældre - som har et Samsung - ser det ikke, så selvom vi sidder og ser på samme TV nu her i julen, så kan de ikke se det når jeg påpeger det. Og det er jo kun positivt.
Er Micro-stutter noget som det også er til stedet på dit Sony X85C? Og hvordan fungerer fjernsynet nu i forhold til Android delen?

Nu har du haft en del fjernsyn i hænderne. Hvor ville dine mønter lande, hvis du stod med cirka 8.000 kr. og skulle vælge? Både JU7005, JS8005 og X85C burde være mulige omkring det beløb.
Alligevel ret frustrerende at se, at elgiganten og expert i Norge har JS8005 på tilbud til 7.800 danske kroner (9.999 nkr), og så står den herhjemme til cirka 11k som det billigste.

Jeg var fræk nok til at ringe til Elgiganten for at høre om der var noget at hente. Den ellers meget overgearede sælger - lidt komisk (intet negativt) - Prisen på de 11.000 kr. kunne der desværre ikke rokkes ved, da det var en helt ny model fra Samsung som de lige så lige havde modtaget (i følge ham) :D Jeg gjorde ellers mit for at gøre min sag, og fremhæve at de i december havde haft det til 9.799.- og at det før var blevet set til 8.000 kr, og 8.500 kr.

Han ville ellers meget gerne fortsat sælge det til 11.000 kr, og så kunne jeg jo bare få refunderet en eventuel forskel, hvis det kom yderligere ned i januar. Det takkede jeg pænt nej tak til.

Ja, intet negativt om at der intet var at hente. Det er jo fair nok, men jeg skulle prøve. Synes dog det var lidt sjovt hvordan de forsøger at trykke på alle knapper for at sælge. :p

Det der frustrer mig mest er dig, at selv samme kæde sælger det så billigt i et naboland. :)
Du skal ikke være bange for den blanke ramme omkring 8005. Den giver ikke genskin og virker eksklusiv. Lyset på min skærm er meget ujævn. Når billedet skal være sort er alle hjørnerne betydelig hvide. Alt i alt et imponerende billede men med for mange minusser. Derfor har jeg bestilt et nyt LG 55EG920 hos Elgiganten i dag.
Stephan A skrev:
Torben Rasmussen skrev:Micro-stutter er nok noget man enten ser eller ikke gør. JEG ser det, så derfor nævnes det i anmeldelserne. Mine forældre - som har et Samsung - ser det ikke, så selvom vi sidder og ser på samme TV nu her i julen, så kan de ikke se det når jeg påpeger det. Og det er jo kun positivt.
Er Micro-stutter noget som det også er til stedet på dit Sony X85C? Og hvordan fungerer fjernsynet nu i forhold til Android delen?

Nu har du haft en del fjernsyn i hænderne. Hvor ville dine mønter lande, hvis du stod med cirka 8.000 kr. og skulle vælge? Både JU7005, JS8005 og X85C burde være mulige omkring det beløb.
Nej, der er ikke micro-stutter på X85.
Schmidt84 skrev:Min ue55js8005 lider også af stutter. Især på Nattional geo og discovery. Er det noget som mon bliver løst i en software opdatering eller skulle jeg køre i elgiganten og vælge et andet tv??
Irriterende, men der er vel tilbud lige nu?
Schmidt84 skrev:Min ue55js8005 lider også af stutter. Især på Nattional geo og discovery. Er det noget som mon bliver løst i en software opdatering eller skulle jeg køre i elgiganten og vælge et andet tv??
Mon ikke det er judder du ser på de to kanaler? Deres programmer er typisk optaget i 50 Hz til amerikansk TV, så det vil give konstant hakken i billedet. Det er ikke dét som microstutter er. Microstutter fremkommer af og til og ses som om billedet lige står stille én frame for meget. Jeg har set det på alle Samsung-modeller de sidste 5 år - også JS9505.