Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tsunami85
Kolvig skrev:Og lige for en god ordens skyld, skal det også siges at det er fuldstændig rigtig hvad Red Martians nævner. Der er simpelthen "blinde" vinkler for støjen. I mit tilfælde, kunne jeg sidde i sofaen 4 meter væk fra TV'et og det var ikke til at holde ud og høre på al den buzz. Men når jeg satte mig lidt til venstre for Tv'et, bare 1,5m væk, kunne jeg ikke høre en lyd!
Så fik jeg mit 64" hjem for et par dage siden. Og oh ja. Det buzzer. Og jeg oplever PRÆCIS det samme, som Kolvig skriver. Afhængigt af hvor jeg placerer mig i stuen, kan jeg høre ingen/lidt/mellem/meget buzzing. Og det får mig til at tro, at samtlige af denne type skærm buzzer, men at det afhænger af stuens indretning, om det kan høres.
I øvrigt tror jeg også at niveauet af buzzing, har noget med hvilken frekvens TV'et bliver fodret med. På 24hz content er buzzing ganske lav. Bliver Cinema Smooth slået til (96hz) bliver buzzingen markant højere!
Jeg forsøgte mig med at hænge et uldtæppe på væggen bag skærmen (skærmen stod på fod). Det dæmpede lyden af buzzing en smule, hvilket tænder en lille lys af håb for en løsning med noget lydabsorberende materiale...

At the end of the day bad jeg om at få sendt skærmen retur, da den larmer for meget. Jeg afventer på nuværende tidspunkt, at en ny bliver leveret - i et smånaivt håb om, at den næste skærm ikke buzzer lige så kragtigt.

Hvad angår brightness pops, havde skærmen også dette issue... Jeg kan rapportere følgende:

- Ved 24hz: Pops forekommer.

- Ved 96hz (Cinema Smooth): Pops forekommer ikke (dog blev sort-nivueauet også synligt forringet - og buzzing lyden forhøjet).

- Ved 60hz: Pops forekommer.

- Ved almindeligt TV-kiggeri (TV3 etc.): Jeg bemærkede ingen Pops, men har dog heller ikke set en film på en TV-kanal, hvor jeg kan forestille mig, at det måske forekommer. Men umiddelbart ingen alarm her.

"Jamen hvorfor gider du overhovedet have et nyt tv hjem, når det har alle de her fejl?!" spørger man så. Jo, det skal jeg sige jer... Det er fordi billedet simpelthen er fuldkommen outstanding, selv på almindelige tv-kanaler, og fordi man ikke kan se på en bluray-film i mere end 10 minutter, uden at man ubevidst har kommet til at sjatpisse lidt i bukserne af ren begejstring.

Så jeg håber, håber, håber at det næste, som kommer hjem i stuen ikke har buzzing på samme niveau. Og hvis det har er jeg villig til at eksperimentere med lyddæmpende materiale og ommøblere hele stuen, if that's what it freakin' takes....

//Jesper
Af Kolvig
Meget enig i at frustrationer fylder mere i forum. Men når det er sagt, så er der også mange i denne sammenhæng, som bare fortryder deres køb uden at høre først på diverse fora.

Jeg kender til 4 som har ombyttet deres Samsung plasma, uden det er kommet frem i diverse fora som frustrationer over buzz. Det er bare konsekvent gjort. Og i den sammenhæng, kender jeg faktisk ikke en eneste som sidder og er glad for sit Samsung plasma!

Nu skal mine udtalelser jo også kun ses som "min" mening om problematikken. Og hvis jeg stod og var uvidende omkring disse frustrationer Samsung plasma kunne give mig. Så vil jeg da være ked rigtig ked af at ikke være blevet advaret. Og det er så det jeg prøver.

Som skrevet tidligere i tråden. Så er det MEGET svært at kapsle buzz'en inde i et så smalt TV, som Samsung stræber efter. Der skal leveres virkelig store spændinger til især de store plasma paneler og det kan simpelthen ikke lade sig gøre at isolere støjen fra trafo'en, når TV'et skal være så tyndt. Så det er altså et generelt problem - især på de store modeller.

Og ja, jeg er efter Samsung og det på trods af at jeg rent faktisk selv har et Samsung LED TV stående. Men Samsung prioritering er klart udseende fremfor kvalitet. Det gælder både LED og plasma. Plasma har vi tæsket nok i. Hvorimod Samsung LED modeller fortsat bruger EDGE LED teknologien. Det er der jo en grund til - Samsung kan få TV'et endnu tyndere. Hvis nu Samsung satsede på ydelsen. Så var de for længst gået over til LED backlight. Men så bliver panelerne jo for tykke!

Indrømmet at Samsung har stor succes med deres designs og det ser sgu da også godt ud. Men når Samsung med vilje sender noget på markedet, som i praksis ikke kan lade sig gøre at dæmpe og Samsung selv opfinder nogle normer om hvor meget deres plasma TV må larme. Så synes jeg det er min pligt at advare den potentielle køber. Det er lidt anderledes med Samsung og LED. Der er det trods alt "kun" kvaliteten der gåes på kompromis med og den enkelte forbruger ud fra det billede han/hun ser i butikken fra eller tilvælge TV'et ud fra kvalitet/design kontra pris. Men der ikke opkomne nogen efterfølgende frustrationer.
Af Kolvig
Hov, havde ikke set din besked Jesper....

Jeg håber vitterligt det bedste for dig. Og jeg kan sagtens sætte mig ind i dit håb og grunden herfor - jeg har selv været der...:-)

Men jeg tror du skal erkende at dit TV vil buzze og så bruge din energi på at støj isolere. Køb dig en stofsofa og stil den bagved Tv'et - det vil med sikkerhed hjælpe...:-)

Nej, spøg til side..... Hvis du har nogle tynde puder eller lign. som du samtidig kunne have plads til bagved Tv'et. Så vil jeg tro du kommer rigtig langt..... Altså ikke helt op af TV'et - det skal jo være sådan at der kan komme luft til. Men bare så puderne/stoffet æder denne buzz for at forplantre sig i andre materialer.

/Kolvig
Af capi
Bare lige nævne at jeg har et samsung 51 tommer.
MEGET TILFREDS MED DET OG INGEN STØJ...:-)
Brugeravatar
Af MigSelv
Kolvig skrev:Meget enig i at frustrationer fylder mere i forum. Men når det er sagt, så er der også mange i denne sammenhæng, som bare fortryder deres køb uden at høre først på diverse fora.

Jeg kender til 4 som har ombyttet deres Samsung plasma, uden det er kommet frem i diverse fora som frustrationer over buzz. Det er bare konsekvent gjort. Og i den sammenhæng, kender jeg faktisk ikke en eneste som sidder og er glad for sit Samsung plasma!

Nu skal mine udtalelser jo også kun ses som "min" mening om problematikken. Og hvis jeg stod og var uvidende omkring disse frustrationer Samsung plasma kunne give mig. Så vil jeg da være ked rigtig ked af at ikke være blevet advaret. Og det er så det jeg prøver.

Som skrevet tidligere i tråden. Så er det MEGET svært at kapsle buzz'en inde i et så smalt TV, som Samsung stræber efter. Der skal leveres virkelig store spændinger til især de store plasma paneler og det kan simpelthen ikke lade sig gøre at isolere støjen fra trafo'en, når TV'et skal være så tyndt. Så det er altså et generelt problem - især på de store modeller.

Og ja, jeg er efter Samsung og det på trods af at jeg rent faktisk selv har et Samsung LED TV stående. Men Samsung prioritering er klart udseende fremfor kvalitet. Det gælder både LED og plasma. Plasma har vi tæsket nok i. Hvorimod Samsung LED modeller fortsat bruger EDGE LED teknologien. Det er der jo en grund til - Samsung kan få TV'et endnu tyndere. Hvis nu Samsung satsede på ydelsen. Så var de for længst gået over til LED backlight. Men så bliver panelerne jo for tykke!

Indrømmet at Samsung har stor succes med deres designs og det ser sgu da også godt ud. Men når Samsung med vilje sender noget på markedet, som i praksis ikke kan lade sig gøre at dæmpe og Samsung selv opfinder nogle normer om hvor meget deres plasma TV må larme. Så synes jeg det er min pligt at advare den potentielle køber. Det er lidt anderledes med Samsung og LED. Der er det trods alt "kun" kvaliteten der gåes på kompromis med og den enkelte forbruger ud fra det billede han/hun ser i butikken fra eller tilvælge TV'et ud fra kvalitet/design kontra pris. Men der ikke opkomne nogen efterfølgende frustrationer.
Uanset producent navn, produceres der intet, som kunderne ikke efterspørger/køber.
Jeg ser næsten kun, også i dette forum, at folk går efter et så smalt/tyndt tv som muligt. Også selv om, at de er velvidende om de skavanker dette kan medføre.
Af Emilwagner
hey tsunami85 har du fået den nye skærm hjem??

og har du fået eksperimenteret med lydisolering

tror desværre min ryger tilbage :( men har dog ikke besluttet mig hundrede