Hejsa jeg er ny her på forum, har førhen kun læst lidt med.
I forgårs købte jeg mit første Fladskærms TV  

Det var faktisk meningen jeg ville købe Panasonics C10Y 42" model som de havde tilbud på ved expert til 5500kr - men da jeg så stod derovre kom jeg til at se Panasonics TX-P42GA11 som stod lige bagved, den kostede godt nok lidt over det dobbelte men men tænkte nej skal sku have noget ordentlig kval så det endte med jeg købte den.
Fik så 2 pakker HDMI kabler til 250kr pr. stk. samt et vægbeslag til 799kr med gratis oveni  8) 
Jeg har nu prøvet at indstille TV'et efter disse indstillinger taget fra testet:
Kode: Vælg altProfil: 	Biograf
Kontrast 	36
Lys: 	0
Farve: 	30
Skarphed: 	0
Farvetemperatur 	Varm
Farvestyring 	Fra
x.v.Colour 	Fra
Eco-format 	Fra
P-NR 	Fra
Intelligent Frame Creation 	Fra
Hvidbalancen høj rød 	-2
Hvidbalancen høj blå 	0
Hvidbalancen lav rød 	-4
Hvidbalancen lav blå 	0
Gamma 	2.2

Vil lige høre skal jeg sætte den op sådan både på Analog, Digital, og DVD ? For billed indstillingerne foregår jo individuelt for hver enkelt, men den skal vel bare køre med ens indstillinger for dem alle 3 ska den ik ?
Jeg har lige lidt yderlige spørgsmål som jeg håber i kan besvare.
Er der en test af min model herinde ? når jeg sammenligner de 2 modeller (TX-P42G10 vs TX-P42GA11) inde på panasonics egen side så ser det ikke ud til der er nogen særlig forskel på specifikationerne, men noget forskel må der vel være?
Derudover så kan jeg ikke få lyd på TV'et når jeg kører på HDMI indgangen, har sat min DVD afspiller til HDMI1 indgangen, men der kommer kun billed ingen lyd - det dog ikke det store problem da den DVD er forbundet til min surround forstærker som jeg benytter sammen med den når jeg ser film.
Der er dog fint lyd på alm. analog TV og på de digitale kanaler som sjovt nok her hvor jeg bor kører på DVB-T og ikke DVB-C som jo ellers er normalt når det er kabel tv.
Derudover er jeg lidt usikker på om jeg skal have aspect stående til auto eller til 16:9, problemet er at jeg oplevede en kanal hvor underteksten var uden for billedet så derfor satte jeg den på 16:9.
Der er også et andet problem og det er at der på nogen kanaler kommer noget støj øverst oppe lige uden for billedet i den yderste kant, det ligner sådan en tynd hvid stiplet linie der kører fra venstre mod højre, og for at få den væk er jeg nødt til at gøre som de skriver i manualen at man skal nemlig at slå Overscan til. Så zoomer den lidt ind så det forsvinder, men jeg synes så bare at den snupper for meget af det øvrige billed med, synes den tar for meget.
Når jeg kører på de digitale kanaler er der ikke den støj linie så det er fint nok, men man kan desværre ikke sætte Overscan til at køre individuelt med feks. "Til" på de analoge og "Fra" på de digitale, ændrer man så skifter den for dem begge. Lidt træls da de digitale ikke har det problem med den støj stribe.
En anden ting jeg synes er dumt er at de har placeret den der N tast oppe ved siden af MENU knappen og nogen af de andre knapper som man bruger ofte, det lidt dumt for kommer man til at trykke på den så ryger alle de indstillinger man har lavet tilbage til standard  

Det kom jeg til en enkelt gang, fatter ik hvorfor de har placeret den knap der, den burde slet ikke være der, det er nok at man kan vælge det inde i menuen hvor funktionen også findes.
Nå det var mange spørgsmål på en gang, men håber i kan/vil hjælpe mig lidt med at besvare dem 

Vil også gerne sige tak for en god side og et godt forum.
Mvh.
Tom