Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dikalup
Jeg har lige hørt fra Zepto fordi jeg spurgte hvornår jeg ville modtage mit fjernsyn.

Fik følgende svar:

"I løbet af næste uge, vi har en lastbil på vej, med næste læs."

Det er sku useriøst og ikke tilfredsstillende, at man sælger et parti af varer i et kø-tilbud, uden at have dem hjemme!!
Af una
dikalup skrev:Jeg har lige hørt fra Zepto fordi jeg spurgte hvornår jeg ville modtage mit fjernsyn.

Fik følgende svar:

"I løbet af næste uge, vi har en lastbil på vej, med næste læs."

Det er sku useriøst og ikke tilfredsstillende, at man sælger et parti af varer i et kø-tilbud, uden at have dem hjemme!!
Der stod jo 10 dages levering på tilbudet, så det er der vil ikke så meget at sige til?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu tager det jo også lidt tid at dele 1000 TV ud. Man sender dem jo ikke bare med brevposten...
Af dikalup
Una -> Det er pudsigt - Da jeg kiggede på deres side lige inden tilbudet startede da stod der 2 dage.

Yak -> 1000 pakker er da småting - Enhver størrer computer-butik sender væsentligt flere pakker om dagen. Tingene burde stå direkte i en kasse på et lager og bare få knaldet en pakkeseddel/transportbrev på og så blive smidt i en stak lastbiler fra UPS. Dette kunne sagtens gøres på en enkelt dag.

Men min pointe er ikke at skulle vente et par dage fordi de har travlt på lageret - Pointen er at man har lavet et kø-tilbud uden rent faktisk at have haft varerne hjemme!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du set hvor meget 1000 TV på 32" fylder i deres papkasser? Bare det at flytte dem fra lageret tager alligevel et stykke tid. Du kan ikke sammenligne det med en elektronikbiks der udsender 15 bærbare computere, 35 grafikkort og 100 memorysticks om dagen...

Jeg har selv været på lagrene hos eksempelvis B&O da jeg var en ung purk og en ordre på 100 TV var altså ikke noget man lige puttede i en lastbil på et par timer.
Af dikalup
Yak - Nu er der også stor forskel på 100 gammeldags fjernsyn og 100 flade LCD'ere - Og ja jeg ved godt hvor meget de fylder igennem mit job ;)

Nu må man også gå ud fra at en virksomhed som Zepto har mere end bare to unge gutter til at pakke tingene.

Faktum er jo at hvis du har et lager med 1000 fjernsyn og du har 1000 ordre på dem så er det ikke ret krævende at tage en truck og hente en palle med skærme, knalde en allerede udprintet fragtseddel på kasserne og køære trucken direkte ind i lastbilen og så hente den næste palle.
Ja faktisk så ville man forhåbentligt have sat de sedler på langt tidligere mens man har rendt rundt mellem pallerne så alt bare skulle lastes så snart bilerne ankommer.
Det er ikke så krævende igen som man skulle tro - Men problemet er fortsat ikke at de skal bruge nogle dage på at sende, men at de har haft et køtilbud uden at have haft varerne - Tvivler faktisk kraftigt på hvorvidt det er lovligt i henhold til de love der gælder for køtilbud m.m. som blandt andet siger at man skal sikre et tilstrækkeligt antal i henhold til det forventede behov - Så er spørgsmålet om det at sikre sig en tilstrækkelig mængde ikke betyder at man allerede har købt varen hos sin leverandør og ikke først venter med at bestille efterhånden som flere og flere bestiller.
Husk på at vi snakker om køtilbud og der er nogle regler omkring den slags som afviger en smule fra en alm. købs-situation.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg erindrer, så havde de på forhånd meldt ud at deres tyske leverandør havde ordren opmagsineret og at alle TV var klar til afsendelse imod Danmark. Det er jo ikke sikkert at Zepto selv har kapacitet til at lagre så mange TV på én gang.

Køtilbuddet er vel strengt taget kun gældende i de butikker hvor du selv kan troppe op og vente. Ellers må det vel bare betegnes som et begrænset online tilbud.
Af TYBO
Yakken: Der var ellers pænt meget "kø" på deres server :)
Af dikalup
HVis det var tilfældet med oplagringen så skulle det være fremgået tydeligt af siden og det er det ikke - Jeg har hverken på det tidspunkt eller idag kunne læse mig frem til det med en evt. oplagring.
Ligeledes hvis der var tale om oplagring i tyskland så ville en lastbil kunne være her i morgen og ikke først engang i næste uge - Lyder nærmere som om tingene er på vej direkte fra OEM producenten.

Hvad angør kø-tilbudet så vil jeg give dig delvist ret, men i så fald skulle de have kaldt det det - De valgte at kalde det køtilbud og det var det praktisk taget også i betragtning af man var nød til nærmest at sidde i "kø" ved computeren på klokkeslettet for at have en chance :)
Af trezno
dikalup skrev:HVis det var tilfældet med oplagringen så skulle det være fremgået tydeligt af siden og det er det ikke - Jeg har hverken på det tidspunkt eller idag kunne læse mig frem til det med en evt. oplagring.
Hos mig fremgik det tydeligt at leveringstiden var 10 dage ved bestilling. Så hvor i verden min pakke står, er jeg lidt ligeglad med, blot jeg har den i hænde efter 10 dage.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jamen, jeg tror da også at de er på vej fra deres OEM producent. Hvorfor er det så frygteligt? Hvor skulle de ellers befinde sig?
Af koden
trezno har vist fat i det rigtige her.
Af una
Nå, jeg fik svar på min mail og fik at vide at jeg nok skulle få et tv i næste uge. Men det er nok ikke zepto jeg handler med næste gang, det er sgu for meget besvær :)
Af koden
Ja det lyder unægteligt lidt bøvlet for at spare hvad ??? er det en tusse eller 2 man sparer i forhold til sammenlignlige TV af samme ringe kvalitet?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15