Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbaggen
Jazzperson skrev:
Kanalsøgningen sker lige netop i Channels App'en, ligesom at app'en også er istand til at opdatere firmwaren på din HDhomerun. Mig orienteret bliver kanallister og indstillinger ikke bliver gemt på HDHomeRun'en (det troede jeg også først). Den er bare et dumt stykke hardware forbundet til netværket. Som grundregel skal man finde og indstille alle kanaler på hver eneste enhed der skal bruge HDhomerun'en. Desværre er der hverken mulighed for manuelt at indstille QAM, frekvens eller symbolrate i Channels, men udelukkende en automatisk søgning og valg af TV-provider (ved ikke hvilken indflydelse sidstnævnte har).

Hvis nogen ved at jeg ikke har ret i overstående, så korriger mig endelig!

Glæder mig over at der er endnu én fra samme antenneforening med samme projekt. Lad mig endelig høre om det fungerer for dig, og hvordan du i så fald har gjort :)
Ok, ja så har du nok ret i at getchannels skal have de præcise data for at finde "Tv-pakkerne"!

Alternativt, kan du kigge på MrMC (XBMC/Kodi til 6 dollars uden phyton-pirateri-add-ons), hvor jeg mener der også er et direkte HDhomerun plugin.......!?! Er dog ikke sikker på det!

Det er det jeg bruger pt. men Kodi Conflence skin er bare ikke særligt flot i en ATV4 sammenhæng!
Af kbaggen
Jazzperson skrev:
Glæder mig over at der er endnu én fra samme antenneforening med samme projekt. Lad mig endelig høre om det fungerer for dig, og hvordan du i så fald har gjort :)
Glemte, du kan nok få fat i udviklerne gennem email som du prøver, men ellers tror jeg man kan få syport her -> https://www.silicondust.com/forum/viewt ... hilit=ATV4
Af Jazzperson
kbaggen skrev:
Jazzperson skrev:
Kanalsøgningen sker lige netop i Channels App'en, ligesom at app'en også er istand til at opdatere firmwaren på din HDhomerun. Mig orienteret bliver kanallister og indstillinger ikke bliver gemt på HDHomeRun'en (det troede jeg også først). Den er bare et dumt stykke hardware forbundet til netværket. Som grundregel skal man finde og indstille alle kanaler på hver eneste enhed der skal bruge HDhomerun'en. Desværre er der hverken mulighed for manuelt at indstille QAM, frekvens eller symbolrate i Channels, men udelukkende en automatisk søgning og valg af TV-provider (ved ikke hvilken indflydelse sidstnævnte har).

Hvis nogen ved at jeg ikke har ret i overstående, så korriger mig endelig!

Ok, ja så har du nok ret i at getchannels skal have de præcise data for at finde "Tv-pakkerne"!

Alternativt, kan du kigge på MrMC (XBMC/Kodi til 6 dollars uden phyton-pirateri-add-ons), hvor jeg mener der også er et direkte HDhomerun plugin.......!?! Er dog ikke sikker på det!

Det er det jeg bruger pt. men Kodi Conflence skin er bare ikke særligt flot i en ATV4 sammenhæng!
Tror du har ret mht. MrMC, men Channels fungerer bare fantastisk, når det fungerer, og jeg har forhåbninger til næste opdatering - eller at de besvarer min mail. Det skal bare virke, når det virker for alle andre :)

Kan sagtens finde min kanaler dog, men der er kuk i den guide data der er tilknyttet til dem (DR1 f.eks.). Dem der ingen guide data er til (TV2 f.eks.) er der ingen problemer med, men der står bare "TV2", hvilket jo er lidt kedeligt.
Af Jazzperson
kbaggen skrev:
Jazzperson skrev:
Glemte, du kan nok få fat i udviklerne gennem email som du prøver, men ellers tror jeg man kan få syport her -> https://www.silicondust.com/forum/viewt ... hilit=ATV4
Jep, én af os må råbe højt derinde, hvis de ikke besvare min mail, og hvis du heller ikke kan få det til at virke :)
Af Jazzperson
kbaggen skrev:
Jazzperson skrev:
Skriv dig evt. op som beta-tester, så kan de da se, at der er flere fra samme antenneforening der er interesseret: https://docs.google.com/forms/d/1aWQB86 ... rm?c=0&w=1
Af Jmog
ChrisJJ skrev:Har i øvrigt lige tilføjet BBC iPlayer til min ATV4. Super fedt med 4 engelske kanaler og adgang til en masse BBC serier - hvis man er til det ;)
Skulle du gøre noget særligt (ændre DNS indstillinger til UK, ændre lokation til UK i Indstillinger, bruge UK apple ID) eller ligger BBC iPlayer bare på Appstore uanset hvad man logger ind med?
Af Han den anden
Jmog skrev:
ChrisJJ skrev:Har i øvrigt lige tilføjet BBC iPlayer til min ATV4. Super fedt med 4 engelske kanaler og adgang til en masse BBC serier - hvis man er til det ;)
Skulle du gøre noget særligt (ændre DNS indstillinger til UK, ændre lokation til UK i Indstillinger, bruge UK apple ID) eller ligger BBC iPlayer bare på Appstore uanset hvad man logger ind med?
Ja det kræver at du opretter en engelsk konto. Når det er gjort logger du bare ind på den og installerer iPlayer. Dubehøver ikke ændre placering. Det kræver også at du bruger smart DNS som f.eks. Unblock us.
Af Jazzperson
Channels app'en virker for mig overordnet. Jeg kan se mine DVB-C kanaler via Apple TV app'en, og jeg kan i Beta-versionen (stabil!) også pause live-TV.. Det er endnu uvist, hvor længe man kan pause, men har i hvert fald testet det til at være over en halv time. Dette må siges at være imponerede set i henhold til Appels proklamerede pladsbegrænsninger, når man ved hvor meget det ukomprimerede HDhomerun-stream fylder. Guide data mappingen er stadig helt af hækkenfeldt (Glenten), men har man én af de større danske kabel-tv udbydere der understøttes af Channels på nuværende tidspunkt, så fungerer det givetvis også.
Af Han den anden
Så er der gjort klar til at droppe Netflix hvis nu smart DNS ikke kommer til at virke fremover. Hulu skal prøves. Samme fremgangsmåde som med BBC iPlaye. Opret en US konto. Log ind på ATV med den. Hent appen og vupti. Eneste lille hage ved Hulu er abonnement. Her er man nød til at købe et US iTunes gift card på nettet ad Hulu abonnement kan købet via iTunes. Skal da prøves....
Af bromberg
Jeg har haft skrevet med elgato (udviklere af div DVB-c/s/t tunere og software).
De er som alle andre ikke skide meddelsomme.
De vil hverken be eller afkræfte app til ATV.
Men sender min forespørgsel til deres udvikling team.
Mærkeligt de ikke har travlt med at komme på den mest hypede medieboks.
Er der en eller anden dagsorden jeg ikke fatter?
Af Jazzperson
bromberg skrev:Jeg har haft skrevet med elgato (udviklere af div DVB-c/s/t tunere og software).
De er som alle andre ikke skide meddelsomme.
De vil hverken be eller afkræfte app til ATV.
Men sender min forespørgsel til deres udvikling team.
Mærkeligt de ikke har travlt med at komme på den mest hypede medieboks.
Er der en eller anden dagsorden jeg ikke fatter?
Køb en brugt Hdhomerun Dual (set til 200-500 kr.). Der sker en masse, og det skyldes nok at en voldsomt masse amerikanere har en HDhomerun. DVB Link har bekræftet en app til Apple TV, og app'en Channels findes allerede. Sidstnævnte er dog under udvikling, og guide data virker f.eks. ikke for alle i Danmark, men udvikleren er responssiv og det skulle komme. Pause (op til en halv time) er en af de seneste funktioner der er tilføjet i beta'en. Er meget tilfreds.
Af bromberg
Jeg kan ikke finde en eneste hdhomerun på dba. Vil ikke handle over ebay eks:).

DVB link - er det software til brug med en tuner eller en selvstændig tuner?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 38