Log ind med sociale netværk

05 okt 2015, 14:31

Jeg kan ikke huske om jeg havde lovet at æde et eller andet hvis 4K i 65" ramte 30.000 kr. i 2015. Jeg håber det ikke...

05 okt 2015, 14:38

Torben Rasmussen skrev:Jeg kan ikke huske om jeg havde lovet at æde et eller andet hvis 4K i 65" ramte 30.000 kr. i 2015. Jeg håber det ikke...Min træningssok, tror jeg.
									  05 okt 2015, 17:40

Torben Rasmussen skrev:Ja, klart. Det bliver noget ungerne kan se på Youtube for altid...Hvorved vi så ikke kommer udenom, hvilket TV man bør anvende

06 okt 2015, 07:02

Prisen på LG's spritnye HD OLED (55EG9100) er også blevet sat ned i USA. Den sælges nu til 1999 dollars - lidt over 13.000 kroner:
http://www.amazon.com/LG-Electronics-55 ... B0148OZNKK
Og den gamle 55EC9300 står nu til 1799 over there:
http://www.amazon.com/LG-Electronics-55 ... s=55EC9300

http://www.amazon.com/LG-Electronics-55 ... B0148OZNKK
Og den gamle 55EC9300 står nu til 1799 over there:
http://www.amazon.com/LG-Electronics-55 ... s=55EC9300
									  07 okt 2015, 07:00

Hvor mange herinde har slået til på Power's tilbud på den flade OLED til 9999? Hvad synes I? 

10 okt 2015, 23:14

Jeg hoppede på   - planen var egl. at vente på lidt prisfald på 4K / 65" (LG el. Panasonic) men nu fik sjælen lidt ro, så jeg bedre ka' være tålmodig med at vente på gode priser - og mere 4K-materiale.
  - planen var egl. at vente på lidt prisfald på 4K / 65" (LG el. Panasonic) men nu fik sjælen lidt ro, så jeg bedre ka' være tålmodig med at vente på gode priser - og mere 4K-materiale.
Skærmen skulle være kalibreret fra Powers side, men jeg har endnu ikke været langt inde i indstillingerne og tjekke, hvad de egentlig har gjort - det er først lige kommet op at hænge til aften. Farverne virker fornuftige, men jeg har pillet lidt ved gamma - min smag er mere til 1,9 end 2,2 (i nogle scener i modlys var det svært at se motivet, fordi modlyset var så kraftigt ift. motivet). Ligeledes har jeg disablet "eco cinema mode" da det betød lysstyrkeskift i billedet hver gang undertekster kom/gik. Nu må vi se hvad det ender med, når jeg har haft et par aftener til at lege med indstillingerne.
OLED-wow-effekten er der til fulde. Fx. ved sort skærm mellem scener bli'r der bare 100% mørkt i stuen - TV'et ku' lige så godt være slukket. Fedt fedt fedt Det er noget andet end mit gamle LG 47LW980W med IPS-panel.
 Det er noget andet end mit gamle LG 47LW980W med IPS-panel.
Vores ene sofa står lidt skævt for TV'et. Det gamle TV gjorde det vel OK af et LCD at være mht. betragtningsvinkel, men nu er det ikke noget issue overhovedet. Det er fantastisk at ku' stå næsten i lige linje med TV'et og se, at billedet stadig ser korrekt ud.
Alt i alt er jeg super glad for investeringen - og det er klasser bedre end mit gamle TV.
Edit: Jeg kan se, at Power kun har lavet kalibrering på HDMI1 - det forklarer det umiddelbart lidt for kontrastrige billede på alm. TV-kigning og på mediecenteret, som sidder på HDMI2. Så der er lidt arbejde med at få sat indstillingerne op på alle kilder. Lidt sløset fra Powers side at indstillingerne ikke også er sat op for alm. TV.

- planen var egl. at vente på lidt prisfald på 4K / 65" (LG el. Panasonic) men nu fik sjælen lidt ro, så jeg bedre ka' være tålmodig med at vente på gode priser - og mere 4K-materiale.
  - planen var egl. at vente på lidt prisfald på 4K / 65" (LG el. Panasonic) men nu fik sjælen lidt ro, så jeg bedre ka' være tålmodig med at vente på gode priser - og mere 4K-materiale.Skærmen skulle være kalibreret fra Powers side, men jeg har endnu ikke været langt inde i indstillingerne og tjekke, hvad de egentlig har gjort - det er først lige kommet op at hænge til aften. Farverne virker fornuftige, men jeg har pillet lidt ved gamma - min smag er mere til 1,9 end 2,2 (i nogle scener i modlys var det svært at se motivet, fordi modlyset var så kraftigt ift. motivet). Ligeledes har jeg disablet "eco cinema mode" da det betød lysstyrkeskift i billedet hver gang undertekster kom/gik. Nu må vi se hvad det ender med, når jeg har haft et par aftener til at lege med indstillingerne.
OLED-wow-effekten er der til fulde. Fx. ved sort skærm mellem scener bli'r der bare 100% mørkt i stuen - TV'et ku' lige så godt være slukket. Fedt fedt fedt
 Det er noget andet end mit gamle LG 47LW980W med IPS-panel.
 Det er noget andet end mit gamle LG 47LW980W med IPS-panel.Vores ene sofa står lidt skævt for TV'et. Det gamle TV gjorde det vel OK af et LCD at være mht. betragtningsvinkel, men nu er det ikke noget issue overhovedet. Det er fantastisk at ku' stå næsten i lige linje med TV'et og se, at billedet stadig ser korrekt ud.
Alt i alt er jeg super glad for investeringen - og det er klasser bedre end mit gamle TV.
Edit: Jeg kan se, at Power kun har lavet kalibrering på HDMI1 - det forklarer det umiddelbart lidt for kontrastrige billede på alm. TV-kigning og på mediecenteret, som sidder på HDMI2. Så der er lidt arbejde med at få sat indstillingerne op på alle kilder. Lidt sløset fra Powers side at indstillingerne ikke også er sat op for alm. TV.
									  13 okt 2015, 21:09

P1010351_2.JPG (980.88 KiB) Vist 32924 gange
						 P1010351_2.JPG (980.88 KiB) Vist 32924 gange

Jeg kunne heller ikke  stå imod og var spændt på, om det kunne leve op til forventningerne. Jeg har i forvejen et  Panasonic tx-p55vt60y og har tidligere haft fornøjelsen af et Pioneer LX5090H, så barren var sat højt fra starten.
Efter lidt indledende øvelser med at få valgt en passende billede profil, blev det tid til at sætte noget test materiale på. Lad mig blot sige, at førstehånds indtrykket var mere end imponerende. Pludselig var sort blevet helt sort og kontrasten i billedet overskred alt, hvad jeg tidligere havde oplevet. Det var endda på trods af, at lysstyrken var sat lavt. Vauw.. 

Netop som mine arme var ved at nå loftet af begejstring, så fangede mit øje dog noget, som hurtigt fik vendt stemningen til det værre. Panelet var tilsyneladende ikke i stand til at gengive en ensartet hvid, hvilket resulterede i at hvid virkede kold ud mod kanterne af billedet og varm inde mod midten. Lidt leg med diverse slides bekræftede problemet, panelets gengivelse af specielt hvid og grå nuancer, var på ingen måde ensartet, og det var slemt nok til at kunne ses under normalt tv brug, hvor underteksterne faktisk var en synligt varmere hvid farve i midten af panelet i forhold til ud mod siderne.
Jeg er ærlig talt noget skuffet over, at en display teknologi, der er blevet hypet så meget, lider af så alvorlig en fejl. Der findes sikkert paneler uden dette problem, men så vidt jeg kan se, så er det endnu engang lagt op til en gang panel lotteri, hvor kun de heldigste får et panel der er nogenlunde fri for fejl. Der er ingen tvivl om, at OLED har potentiale til at revolutionere billedkvaliteten, men så længe at LG lader paneler med så iøjnefaldende problemer ryge gennem kvalitetskontrollen, så er jeg ikke imponeret,
Udfaldet bliver i mit tilfælde, at tv'et ryger retur. Jeg er blevet lovet en ombytning, som jeg gerne forsøger mig med, men da en test på udstillingsmodellen i butikken har vist lignende problemer, så virker udsigten til at slippe for netop dette problem ikke inden for rækkevidde. Jeg ønsker virkelig at ombytteren er uden fejl, for på så godt som alle andre punkter blæser dette tv alle konkurrenter af banen - både tidligere plasma konger og nuværende LCD konger.
Jeg har vedhæftet et lidt sløret billede, som i nogen grad viser problemet. Det ser værre ud i virkeligheden, men på en fornuftig monitor bør det give en ide om, hvad det handler om.

Efter lidt indledende øvelser med at få valgt en passende billede profil, blev det tid til at sætte noget test materiale på. Lad mig blot sige, at førstehånds indtrykket var mere end imponerende. Pludselig var sort blevet helt sort og kontrasten i billedet overskred alt, hvad jeg tidligere havde oplevet. Det var endda på trods af, at lysstyrken var sat lavt. Vauw..

Netop som mine arme var ved at nå loftet af begejstring, så fangede mit øje dog noget, som hurtigt fik vendt stemningen til det værre. Panelet var tilsyneladende ikke i stand til at gengive en ensartet hvid, hvilket resulterede i at hvid virkede kold ud mod kanterne af billedet og varm inde mod midten. Lidt leg med diverse slides bekræftede problemet, panelets gengivelse af specielt hvid og grå nuancer, var på ingen måde ensartet, og det var slemt nok til at kunne ses under normalt tv brug, hvor underteksterne faktisk var en synligt varmere hvid farve i midten af panelet i forhold til ud mod siderne.
Jeg er ærlig talt noget skuffet over, at en display teknologi, der er blevet hypet så meget, lider af så alvorlig en fejl. Der findes sikkert paneler uden dette problem, men så vidt jeg kan se, så er det endnu engang lagt op til en gang panel lotteri, hvor kun de heldigste får et panel der er nogenlunde fri for fejl. Der er ingen tvivl om, at OLED har potentiale til at revolutionere billedkvaliteten, men så længe at LG lader paneler med så iøjnefaldende problemer ryge gennem kvalitetskontrollen, så er jeg ikke imponeret,
Udfaldet bliver i mit tilfælde, at tv'et ryger retur. Jeg er blevet lovet en ombytning, som jeg gerne forsøger mig med, men da en test på udstillingsmodellen i butikken har vist lignende problemer, så virker udsigten til at slippe for netop dette problem ikke inden for rækkevidde. Jeg ønsker virkelig at ombytteren er uden fejl, for på så godt som alle andre punkter blæser dette tv alle konkurrenter af banen - både tidligere plasma konger og nuværende LCD konger.
Jeg har vedhæftet et lidt sløret billede, som i nogen grad viser problemet. Det ser værre ud i virkeligheden, men på en fornuftig monitor bør det give en ide om, hvad det handler om.
Vedhæftede filer
					Opret konto

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto