30 jan 2020, 09:14
En ‘fuld surroundprocessor’ - i hvert fald når vi snakker om en i et B&O-produkt - er langt mere en bare en samling hardware.
Om den nu kan, skal eller bør suppleres med en trådløs lydprotokol til højtalerne, kan diskuteres.
Jeg mener ja, men jeg kender også folk, der mener det modsatte!
En sådan ‘fuld surroundprocessor’ er dog ikke meget værd, hvis ikke den spiller sammen med betjeningen af resten af produktet - dvs betjenes efter samme koncept.
Det er det, B&O har gjordt nu i nogle år - i samarbejde med LG - via en ‘ekstra’ software til et tredjeparts-tv ( = LG’s C-serie).
At du ønsker det anderledes, betyder dog ingenlunde, at det er det, ‘ kunderne har behov for’.
Der er iøvrigt ikke mange, der gider surround fra et gammeldavs surround-setup med 5.1 eksterne højtalere.
MM
Peter Pan skrev: ↑30 jan 2020, 07:20Skulle det virkeligt være det hele - eller er det bare din egen lille kæphest?Millemis skrev:Hvilke ‘behov, som kunderne har’, er det du mener ?@ Millemis. Det vil jeg mene Rasmus, helt klart beskriver her.
Rasmus Larsen skrev:I disse digitale tider kunne en fuld 'surroundprocessor' være noget så simpelt
som en lillebitte chip, nogle antenner og en trådløs lydprotokol. Det kunne nemt
indbygges i en soundbar. Jeg synes, at B&O har fået alt for lidt ud af WiSA.
Hvis de ikke investerer mere på området, så vil de blive overhalet af andre
trådløse lydprotokoller, som inden længe vil tillade TV-folket over en bred kam
at bygge trådløse surroundløsninger.
En ‘fuld surroundprocessor’ - i hvert fald når vi snakker om en i et B&O-produkt - er langt mere en bare en samling hardware.
Om den nu kan, skal eller bør suppleres med en trådløs lydprotokol til højtalerne, kan diskuteres.
Jeg mener ja, men jeg kender også folk, der mener det modsatte!
En sådan ‘fuld surroundprocessor’ er dog ikke meget værd, hvis ikke den spiller sammen med betjeningen af resten af produktet - dvs betjenes efter samme koncept.
Det er det, B&O har gjordt nu i nogle år - i samarbejde med LG - via en ‘ekstra’ software til et tredjeparts-tv ( = LG’s C-serie).
At du ønsker det anderledes, betyder dog ingenlunde, at det er det, ‘ kunderne har behov for’.
Der er iøvrigt ikke mange, der gider surround fra et gammeldavs surround-setup med 5.1 eksterne højtalere.
MM