Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tjald
Er der forresten nogen, som kender begrænsningerne i den optiske lydudgang på denne samsung model? Hvilke surround-formater kan man smide ned i sit anlæg?
Af copper
Er der nogen der er blevet ringet op af fragtfirmaet idag. Jeg er ikke :((
Af Assi
Pengene er dog trukket fra min konto så den del har de ikke overset :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tjald skrev:Er der forresten nogen, som kender begrænsningerne i den optiske lydudgang på denne samsung model? Hvilke surround-formater kan man smide ned i sit anlæg?
SPDIF kan ikke håndtere mere end alm. 5.1 surround. Ingen HD-lyd.
Af BjoernB
Jeg ringende til fragtfirmaet for at sikre, at de havde det rigtige telefonnummer idag omkring. kl 14. Men der havde de endnu ikke modtaget noget fra fladskærmsshoppen endnu.
Af copper
Hmm. Så kommer det sikkert heller ikke i morgen. ;;)
Af tspark
:p
Hentede mit i går................... 8)
Det er suverænt...................
Ingen clouding pt, men legger stadig med justering.
Suverænt flinke folk nede i fladskærmsshoppen.
Af copper
Øv så skulle man alligevel have hentet selv. -men fedt at høre at der ikke er problemer med clouding.
Af SkyBenji
Mens vi venter på den ankommer... :-)

Når den skal kalibreres, kan jeg så bruge de indstillinger som de kom frem til i testen her på siden..?? Det er jo en 40 tommer de tester og sætter op..

Er det ikke et meget godt udgangspunkt eller hvordan...
Af Divindragon
yakken skrev:
Tjald skrev:Er der forresten nogen, som kender begrænsningerne i den optiske lydudgang på denne samsung model? Hvilke surround-formater kan man smide ned i sit anlæg?
SPDIF kan ikke håndtere mere end alm. 5.1 surround. Ingen HD-lyd.
SPDIF er det en betegnelse for alle optiske lydudgange og er det derved alle optiske lydudgange som ikke kan levere HD-lyd? Det håber jeg ikke... ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, SPDIF er desværre begrænset i sin båndbredde, idet standarden blev udviklet længe før man havde tænkt på HD-lyd. Dvs. du kan ikke føre HD-lyd via nogen optisk forbindelse der rimer på SPDIF. Der skal du enten bruge analoge signaler og et fordekodet signal eller føre det rå digitale signal via HDMI.

Det er ikke selve lys-delen, der er begrænsningen - man bruger trods alt lys til alle krævende dataoverførsler - men derimod hardwaren i enderne.
Af Joe4good
Lige her fra sidelinjen - er det stadig muligt at komme med i dette fælleskøb (med interesse i 46C6705'eren).
Kan nemlig ikke lige finde et link til fladskærmsshoppen hvor tilbuddet står.

Venlig hilsen Joe
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17