Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
C8 er hos Power. B8 hos Elgiganten.

Elgiganten har C8 til 14.999. Jeg kan ikke få øje på B8 hos Power.

Derfor er det meget tænkeligt, at Power har sat prisen på C8 til samme pris som Elgiganten tager for B8 når/hvis Power ikke har B8 på lager og dermed ikke kan konkurrere direkte på samme model.

C8 er bedre end B8, ja, men 3.000 kr. bedre? Selv hos den oplyste fp-læser/debattør? Står man og mangler et LG x8 TV kunne man meget vel beslutte, at forskellene reelt ikke havde tilstrækkelig betydning til at retfærdiggøre en merpris på 3.000 kr. og dermed kunne Power nemt komme til at sidde og se Elgiganten tage det marked i en uges tid hvis de fastholdt normalprisen på C8.

Rent gætteri fra min side, selvfølgelig.
Brugeravatar
Af DaneLaw
Var mere forhandlernes indreværdi-priser, som lader til at være ganske ens (indkøbspriser), når Power som den lille aktør tilsynaldende kan matche Dixons pris på B8 af 12.000 og gøre det på C8.
Dixon Carphone (Elgigantens ejer) er jo en mastodont på den europæiske scene og uden sammenligning den største.. mener at de sidder på over 50% af al consumer elektronik i England og samme billede gør sig gældende for utallige lande..
Så indreværdi på disse to modeller virker meget ens, når en lille akør som Power kan matche Elgigantens pris på B8 og ligefrem gøre det med C8 modellen.
Af Globulus
C8'eren indgår i deres "Crazy Days"-tilbud. I skrivende stund har de 15+ stk online. Jeg tvivler på, at vi kommer ret langt ind i ugen før folk er tvunget ind i deres butikker for at hente et eksemplar.

Hvem siger at indkøbspriserne er ens eller næsten ens? Det er vel op til Power om de vil tjene penge eller ej - eller måske ligefrem tabe penge på en lille stak apparater for at tage opmærksom fra Elgiganten.

Jeg læste et sted, at LG Display tager $600 for et 55" OLED-panel, så nogen må have tabt penge på de mange apparater, der på det seneste er solgt til 7.999 kr.
Brugeravatar
Af DaneLaw
Du eller jeg aner da ikke en bjælde om Power taber eller tjener.eller hvad de giver for deres TV i reel indkøbspris samt omfanget af mulige bonusser.
Så et udsagn som "at hvis de vil tabe penge så må de om det", er jo intetsigende.
Lad os nu alene forholde os til situtionen at en mindre spiller har sat C8 til samme tilbuds-pris som en markant større spiller har B8 til i deres tilsvarende tilbudsudbud, og noget kunne tyde på at forhandler-lønsomheden på disse 2 modeller ligger meget tæt på hinanden og nej det er ikke et køtilbud..
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-867623/

- og pas på med at ligge for meget i "crazy priser / crazy days" da du ser dette slogan løbende.
Af Globulus
Jeg er klar over, at det blot er et slogan - lidt på linie med supermarkeder, der holder fødselsdag i ugevis.

Min pointe er, at C8 er på tilbud hos Power i denne uge.

Hvad angår indkøbspriser: Nej, det ved de færreste noget om, men mens jeg næppe tror, at de er ens på de to modeller, så tror jeg heller ikke, at der er stor forskel på dem. De er ens på næsten alle parametre:
https://www.displayspecifications.com/e ... /d9174dda1

Den væsentligste synlige forskel er foden, der på C8 skal være med til at sende lyden mod seeren. C8 har højere lysstyrke, men panelet er det samme, så dette er et resultat af en anden firmware.

Endelig kommer en håndfuld forbedrede billedbehandlingsfunktioner, som alene er et resultat af en anden SoC.

Ser vi bort fra udviklingsomkostningerne og alene fokuserer på produktionsomkostningerne tror jeg næppe, at det koster dem mere end 50-100 kr. at benytte en a9 i stedet for en a7 SoC. Jeg kender selvfølgelig ikke priserne, men vi taler i hvert fald ikke om en forskel på hverken 1.000 eller blot 500 kr. Dette er ikke noget, der bare ligner forskellen på Core i3 og Core i7 i PC-verdenen.
Brugeravatar
Af DaneLaw
Ellers er der her en glimrende oversigt som opridser forskellighederne ganske omfangsrigt' samt hvad de gør & hvad de betyder i praksis..
https://tvevaluate.com/lg-b8-vs-c8-review/

I 2017 var det hip som hap om man tog C eller B versionen, som salgspriserne i den grad også indikerede da de nærmest fulgte trop her det seneste års tid' 4Q 2017 1Q2018 2Q2018.

2018 modellerne er der derimod gode argumenter for at springe B versionen over hvis prisen er mere eller mindre ens som tilfældet pt, medmindre man er låst på fx B's fod / design eller C-versionen er uopdrivelig,.
En af de bærende årsager når det kommer til LGs 2018 OLED er jo HFR - High Frame Rate, og her kommer man ikke uden om at HFR+HDR som tilfældet på Alpha9 kan være ret relevant, især på et OLED og med fremtiden in mente, og ikke mindst når tilbudspriserne er stort set ens. :)
Af PeterD
For lige at holde tråden på prisoversigten.
Her for for 55":

Proshop sælger i weekenden

55" POS9002 til 8500 kr

55" LG C7 sælger de sidste til 10.000 i Bla. Bilka.

Panasonic 55" EZ950 koster stadig 12.000 kr

Samme pris har LG's 55" C8 og Sonys 55" A1 OLED koster 14.000 kr.
Brugeravatar
Af bbplayer
PeterD skrev:For lige at holde tråden på prisoversigten.
Her for for 55":

55" POS9002 til 8500 kr
Det tilbud kan allerede fjernes, hos proshop var det ikke engang weekend tilbud , de kalder det en stoppet kampagne vare, som ikke længere er på tilbud, så det var mere et lokke kunder til, end et reel tilbud vil jeg mene, måske en returneret skærm de lige skulle skyde af.

Så ingen grund til at have det på listen, for det er væk.
Af ThomasT1976
bbplayer skrev:
PeterD skrev:For lige at holde tråden på prisoversigten.
Her for for 55":

55" POS9002 til 8500 kr
Det tilbud kan allerede fjernes, hos proshop var det ikke engang weekend tilbud , de kalder det en stoppet kampagne vare, som ikke længere er på tilbud, så det var mere et lokke kunder til, end et reel tilbud vil jeg mene, måske en returneret skærm de lige skulle skyde af.

Så ingen grund til at have det på listen, for det er væk.
Fanme en plad måde at "snyde" på, når man kan se at de stadig har flere på lager.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der har været skrevet meget om LG.Displays nye 10. generations P10 OLED-fabrik. Nedenstående er ikke fra officielle kilder, men Digitimes skriver følgende:

"LDG has been exerting all-out efforts to build up its OLED capacity, with its P10 fab in Paju, which is to be completed at the end of 2018."

Det er denne fabrik, som skal gøre det muligt at producere større og billigere OLED-tv.

De er også ved at bygge en anden fabrik i Kina. Det bliver en 8.5G fabrik - altså samme type, som der produceres OLED-tv på i dag.

"and its 8.5G OLED joint venture in Guangzhou, China to kick off production in 2019."

Kilde: https://www.digitimes.com/news/a20180918PD203.html
Af Grandahl
WTF, Singles day? Er det endnu en udsalgsdag?
Af Coolsmarti
Jepper. 11/11

Var der også sidste år. Det var der jeg købte mit A1, og det var endda billigere på Singles Day, end på Black Friday. Så ja ...

Selvfølgelig endnu billigere i det efterfølgende forår. BF er stadig opreklameret i DK ..
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 203