Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som det skrives så kan AUO's paneler ikke fremvise en sort på 0.17 cd/m2 hvorfor de konkluderer at det må være et Samsung panel. Kontrasten kan eksempelvis stamme fra forskelle i monteringen af baggrundsbelysningen.

Nogen burde bare tage sig sammen og hive bagbeklædningen af skærmen og kigge på selve panelet i stedet...
Af Thomas-DK
yakken skrev:Som det skrives så kan AUO's paneler ikke fremvise en sort på 0.17 cd/m2 hvorfor de konkluderer at det må være et Samsung panel. Kontrasten kan eksempelvis stamme fra forskelle i monteringen af baggrundsbelysningen.

Nogen burde bare tage sig sammen og hive bagbeklædningen af skærmen og kigge på selve panelet i stedet...
Nu var det jo C-panelet jeg fik, jeg har skam læst den artikel, men der er ikke rigtigt nogle oplysningerom CMO panelet.

Anyway, beholder den til at game på og har købt en 215TW til at arbejde på.

Min kom fra Getmore. den 15. maj, hvis nogen kan bruge det til noget.
Af KlausM
Hej

Jeg har købet to Samsung´s med A-paneler for en uge siden i Computer City, en til min kone og en til mig selv.

Jeg undrer mig over hvor lidt der bliver skrevet om hvor dårlig betragningsvinklen er???

Både min kone og jeg er fotografer og arbejder så selvfølgelig meget med billedbehandling.

Når vi snakker billeder er vi vant til fra vores CRT skærme at kunne sidde ved siden af hinanden og kommenteret/bedømme billederne.
Det er fuldstændigt umuligt på disse skærme. Bare det at jeg sidder lige ved siden af, gør at det bliver et helt andet billede, med meget nedsat kontrast, hvilket gør det helt ubrugeligt.
Hvis jeg skal se det sammen som hende (hvilket er meget vigtigt) skal jeg sætte mig bagved min kone, og da jeg er højere end hende skal jeg også bøje mig ned i samme højde.
Jeg troede da at man var ude over disse problemer i dag?

Findes der overhovedet nogen 22" skærme som vil kunne bruges til ovennævnte?

Jeg ser også i den test hvor S og A panelerne bliver sammenlignet, at lige præcis til grafisk arbejde er der stor forskel. S-panelet får 4 stjerner A-panelet får kun 2 stjerner.

Mvh. Klaus
Af Thomas-DK
KlausM skrev:Hej

Jeg har købet to Samsung´s med A-paneler for en uge siden i Computer City, en til min kone og en til mig selv.

Jeg undrer mig over hvor lidt der bliver skrevet om hvor dårlig betragningsvinklen er???

Både min kone og jeg er fotografer og arbejder så selvfølgelig meget med billedbehandling.

Når vi snakker billeder er vi vant til fra vores CRT skærme at kunne sidde ved siden af hinanden og kommenteret/bedømme billederne.
Det er fuldstændigt umuligt på disse skærme. Bare det at jeg sidder lige ved siden af, gør at det bliver et helt andet billede, med meget nedsat kontrast, hvilket gør det helt ubrugeligt.
Hvis jeg skal se det sammen som hende (hvilket er meget vigtigt) skal jeg sætte mig bagved min kone, og da jeg er højere end hende skal jeg også bøje mig ned i samme højde.

Jeg ser også i den test hvor S og A panelerne bliver sammenlignet, at lige præcis til grafisk arbejde er der stor forskel. S-panelet får 4 stjerner A-panelet får kun 2 stjerner.

Mvh. Klaus
Hej Klaus
Du må have været uheldigt, fordi det har været oppe i mange tråde. Jeg har selv købt, som jeg skrev tidligere en 226BW. Samtidigt købte jeg en 215TW(S-PVA panel). Forskellen på betragtnings-vinklen er kæmpe. Jeg er også selv skuffet over 226BW på dette punkt. Så konklusionen er S-PVA er meget bedre mht. betragtnings-vinkel. S-IPS er endnu bedre.
Så jeg kan anbefale dig en 215TW(S-PVA panel) (Af egen erfaring) eller NEC 20WGX2 Pro (aS-IPS panel).
Jeg er ikke TFT ekspert, men jeg er sikker på du vil være bedre tilfreds med S-PVA eller S-IPS paneler.

Husk når du bestiller dem over nettet har du 30dages returret, så du kan altid sende dem tilbage og så pengene tilbage. Det koster lidt i fragt, men en billig pris for den bedste skærm.

PS. ved godt det ikke er 22" jeg referer dem til, men klart det jeg vil anbefale.
PPS. http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=3581
Senest rettet af Thomas-DK 18 maj 2007, 17:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af yksa

Mvh. Klaus
hvorfor valgte du en skærm med TN panel når det ikke kan gengive farverne ordenlig ifht s-pva o.s.v

TN panelet egner sig nemlig ikke til grafikkeren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen

Mvh. Klaus
Nej, alle 22" skærme har TN paneler. Du må ned i 20" eller gå op i en 24" i stedet. Dell har pt. tilbud på deres 2407WFP skærm til under 6000 kr. og deres 2007WFP til under 3000 kr. Det er begge udmærkede skærme der egner sig til redigering af grafik og billeder.
Af kll1978
har netop også købt denne skærm - hos Dataworld - super service - super tilfreds med købet - har skiftet fra en 17" skærm (købt i 2001) - nu til 22" wideskærm - ganske tilfreds

men jeg vil gerne spørge om der er nogen der har en god setup til skærmen - synes den står lid for lyst i den fabrik indstillet opstilling - har en S-panel

påforhånd tak for hjælpen :)
Af brint
Har lige tilsluttet min. Utrolig dejlig skærm.
Købte den hos dataworld.dk.
Det var et S panel :D
Af Marlowe
Herligt at to nye medlemmer er glade for at handle hos dataworld.dk... synd at dataworld.dk ikke er e-mærket!
Af kll1978
Marlowe skrev:Herligt at to nye medlemmer er glade for at handle hos dataworld.dk... synd at dataworld.dk ikke er e-mærket!
hvorfor skulle det være synd at dataworld ikke er e-mærket??
Af Marlowe
Så går de glip af en ordre fra undertegnet ;) meeen,

Det jo lidt tvivlsomt med anbefalinger af butikker fra nye medlemmer...
Af Astral
Har i dag 22/5 modtaget et C panel fra pc-huset.dk.
Lidt ærgeligt eftersom dette skulle være den værste, men den skal dog ingen steder. =)
Af kll1978
kll1978 skrev:har netop også købt denne skærm - hos Dataworld - super service - super tilfreds med købet - har skiftet fra en 17" skærm (købt i 2001) - nu til 22" wideskærm - ganske tilfreds

men jeg vil gerne spørge om der er nogen der har en god setup til skærmen - synes den står lid for lyst i den fabrik indstillet opstilling - har en S-panel

påforhånd tak for hjælpen :)
nogen der har en en indstilling til skærmen???
Af peppeder
Min siger S bagpå og

Paneinfo: amlcd 220m1
version. m-me22w0baa-1001

Er det mon et S panel ?

Iøvrigt havde min skærm 3 power cycles, når jeg trækker mine fra, samt on time var "1"

Er dette normalt ?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17