Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er ikke helt inde i hvordan TVet reagerer på de forskellige tastetryk, så når du skriver "n" så siger det mig ikke det store. Din manual må kunne give dig et indblik i hvad der kan lade sig gøre via menuerne.
Af kje
yakken skrev:Jeg er ikke helt inde i hvordan TVet reagerer på de forskellige tastetryk, så når du skriver "n" så siger det mig ikke det store. Din manual må kunne give dig et indblik i hvad der kan lade sig gøre via menuerne.
jeg har kigget i manualen men kan ikke findet det n svarer til normaliser nulstiller til deres standard niveau lyd billede, på mit gamle tv indstiller man lys farve lyd og trykker gem , hver gang man så trykker på gendan bliver det sådan som jeg har gemt det. der ligger en manual til g10 på panasonic hjemmeside
http://dlc.panasonic-europe-service.com ... =TXP42G10E

vh kje og tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jamen, når du sætter TVet til at skulle gå til "standard"-indstillingerne, så er det jo ret vigtigt at det ikke er en indstilling, som din 3-årige nevø tilfældigvis har klampet ind ved et uheld. Hvis du vil have ændret de indstillinger man får når alt "resettes", så skal det ske via servicemenuen og den bør du med 99.99999% sikkerhed ikke rode rundt inde i (og jeg vil undlade at fortælle hvordan du får adgang til den, da ændringer heri er for-ever!).
Af kje
yakken skrev:Jamen, når du sætter TVet til at skulle gå til "standard"-indstillingerne, så er det jo ret vigtigt at det ikke er en indstilling, som din 3-årige nevø tilfældigvis har klampet ind ved et uheld. Hvis du vil have ændret de indstillinger man får når alt "resettes", så skal det ske via servicemenuen og den bør du med 99.99999% sikkerhed ikke rode rundt inde i (og jeg vil undlade at fortælle hvordan du får adgang til den, da ændringer heri er for-ever!).
jeg vil gerne kunne lave og gemme min personlige profil, som så virker på n knappen, det kunne da nemt lade sig gøre med mit gamle tv.

vh kje
Af danji
kje skrev: jeg vil gerne kunne lave og gemme min personlige profil, som så virker på n knappen, det kunne da nemt lade sig gøre med mit gamle tv.
Det virker som et rimeligt krav, selv mit gamle Medion fjersnyn fra Aldi kunne dette. Men det kan G10'eren (og sikkert de andre panasonic TV) ikke. Hvis så bare "n" knappen ikke sad på fjernbetjeningen, men et sted i menuen (uden at alle fabriksindstillinger blev genskabt og man mistede sin kanalsortering), og da slet ikke lige ved siden af menu knappen, som af nogle benyttes ret ofte.

Når man trykker på "n" knappen gendannes standard for alle inputs og man kan ikke gemme sine egne standardindstillinger. Sucks!

Mvh dan.
Af kentex
Ved godt at jeg har spurgt om næsten det samme en gang før, men denne gang er det en anden sony model !
Vi skal have en af følgende modeller sony 40w5500 eller 42G10E.
det skal hænge i en meget lys stue, med lys fra 3 sider, 2 sider med store vinduespartier.
mit spørgsmål er så, hvilken model der egner sig bedst til vores behov ? Hvis vi ser bort fra alt andet og kun vuderer ud fra lyset, jeg tænker på refleksioner i skærmen, LCD kontra Plasma ?
Det er godt nok ikke lige til og finde den perfekte skærm til maks. 10k :o
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kentex skrev:Vi skal have en af følgende modeller sony 40w5500 eller 42G10E.
det skal hænge i en meget lys stue, med lys fra 3 sider, 2 sider med store vinduespartier.
mit spørgsmål er så, hvilken model der egner sig bedst til vores behov ? Hvis vi ser bort fra alt andet og kun vuderer ud fra lyset, jeg tænker på refleksioner i skærmen, LCD kontra Plasma ?
Hvis man udelukkende vurderer i forhold til refleksioner i skærmen, så er W5500 den bedste på dette punkt. Derudover så synes jeg dog, at G10 er et ebdre Tv.

Du kan se refleksionerne i W5500 i tråden om W5500 her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=10558
Af kentex
tak for det hurtige svar :)
men vil det sige at du stadig vil mene at vi får mest skærm for pengene i en 42G10 og det at, det er en bedre skærm, vil opveje evt. refleksioner ?
har selv set begge skærme i direkte sammenligning og giver jer alle medhold i at G10 har langt det bedste billdede :) men derud over er jge lidt i vildrede :s
på den anden side bliver forskellen måske ikke så stor med hensyn til den skærm vi har nu, en Thomson LCD der er 4 år gammel, den har også en kontrastskærm af glas !
Af kentex
igen tak for svaret og vi må jo indrømme at billedekvaliteten ikke er helt uvæsentlig i dette forum :)
har du udover hvad der bliver skrevet herinde, hørt til om det skulle være et generelt problem med blæserstøj, eller er det bare de uheldige eksempler der kommer frem her ?
har selv hørt et og det larmede altaå lidt, men det er spørgsmålet om man ikke bare skal lære og leve med det og så nyde den gode billedekvalitet :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er lidt blandet med meldinger. Nogle apparater ser også ud til at larme mere end andre. Personligt blev jeg ikke generet af blæserne på det eksemplar jeg havde stående, men det stod også med ret meget luft omkring sig. Blæserne siger formentlig også mere her i det gode vejr, hvor det er varmere i luften. Men det gør jo heller ingenting, da man alligevel skal ud i det gode vejr 8)
Af Langendorf
Jeg har lidt problemmer med mit, jeg synes billedet hakker og virker ret uskarpt ved bevægelser i billedet.

Er der nogen her som har sat en ps3 til og set det demonstrations materiale der er på digital video essentials HD Basics? Jeg synes stort set alle de klip der ligger på den bluray hakker. Jeg vil da mene at det ikke er den skive der er noget galt med? så det burde kunne vises hakke frit?

Men jeg synes faktsik det er lige meget hvilken kilde det kommer fra så hakker billedet og virker uskarpt ved bevægelse. kan det være føsforslør jeg ser eller? der er ingen misfarvninger og det er der vel vel forsforslør?
Af bantam
På DVD HD Basics ligger der under "Demonstration Materials/720p Demonstrations" et 720p/60Hz-klip. Det skal køre flydende.

De andre klip er i 24p - og deres natur er, at der kun er 24 billeder i sekundet - så der flytter billedelementer sig ofte i store spring. Når TV'et understøtter 24p og PS3 er sat korrekt op til 24p understøttelse (1080p, 24Hz = automatisk) vil billedet alt andet lige blive vist korrekt uden judder ("ujævne hak" modsat "jævne hak").

Men på din beskrivelse, lyder det ikke som om, det er judder du snakker om - mere store ryk i bevægelserne/stor afstand mellem billederne, om man så må sige. Er det korrekt forstået.
Af Langendorf
bantam skrev:På DVD HD Basics ligger der under "Demonstration Materials/720p Demonstrations" et 720p/60Hz-klip. Det skal køre flydende.

De andre klip er i 24p - og deres natur er, at der kun er 24 billeder i sekundet - så der flytter billedelementer sig ofte i store spring. Når TV'et understøtter 24p og PS3 er sat korrekt op til 24p understøttelse (1080p, 24Hz = automatisk) vil billedet alt andet lige blive vist korrekt uden judder ("ujævne hak" modsat "jævne hak").

Men på din beskrivelse, lyder det ikke som om, det er judder du snakker om - mere store ryk i bevægelserne/stor afstand mellem billederne, om man så må sige. Er det korrekt forstået.
Jeg satte lige det 720p/60Hz-klip på og det kører flydende. Ser rigtig godt ud :) Så det vil sige at det skal hakke så meget som det gør? :o Det forstår jeg godt nok ikke for det er lidt træls at se på.

Jeg sad så og så på lidt test mønstre. Og så var der fanme var en defekt pixel. Den lyser lilla, så det er vel en bytter :(
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 20