Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
CSP skrev:Det er altså ikke korrekt - taget fra Blu-ray.com;

" This 2160p, HEVC/H.265-encoded UHD of The Matrix is based on a new 4K scan of the original camera negative created by Warner's Motion Picture Imaging facility. Color correction and HDR grading were performed by MPI's senior colorist, Jan Yarbrough, and overseen by Bill Pope, director of photography on all three Matrix films."
Hvor selve optagelserne kommer fra en kilde, som sagtens kan scannes igen, så er der ligesom ikke nogen vej tilbage fra CGI-effekterne. Jeg beklager, at jeg ikke var klar i spyttet, men The Matrix er vel en af de film, som forlader sig mest på CGI i sin tid og mig bekendt er der stadig ingen der laver CGI i 4K.

Jeg er enig i, at tilføjelsen af grain er lidt en skam for det giver filmen et noget andet udseende. Jeg ved ikke helt om jeg begræder den lidt anderledes toning for den grønne farve var jeg aldrig speciel vild med i den oprindelige version.
Af kamikazedk
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes generelt, at iTunes vælger lidt B-agtige film til deres 9-kr-tilbud. Jeg tog Geostorm "bare fordi den var billig", men den får virkelig også dårlige anmeldelser.
Er ikke helt enig. Har lejet både Dunkirk, Baby Driver og American Made, samt IT til 9 kr. Nåede ikke Kingsman, men synes da ikke det er helt skidt. Er til gengæld enig i, at der engang imellem er nogle stinkere, men synes ikke det er en generel tendens:)

Er i øvrigt blevet svært glad for at købe film gennem iTunes efter jeg har fået en AppleTV 4K, og har da også lige købt MI-filmene samt Matrix - har dog aldrig tid til at se dem :D
Af arsenio3d
Der er langt mellem snapsene mht. 9kr leje filmene, men der har nu alligevel været et par gode imellem.

Baby driver, IT og Geostorm har jeg lejet og synes var fine film.

Generelt har jeg synes at det er spændende at se hvad der kommer af tilbud på iTunes storen, og der bliver nok tilføjet en film eller to til samlingen om ugen, Mission Impossible samlingen bl.a.
Af aalb1970
Følgende film ligger nu med Atmos lyd, hvis man har installeret seneste tvOS 12 beta:

- Justice League
- Impossible Mission 5
- Jumanji: Welcome to the Jungle

Der er sikkert flere, men det var dem jeg lige faldt over.

Blade Runner 2049 er desværre endnu ikke i Atmos :-(

Så vidt jeg kan se sende lyden til min receiver i PCM Dolby MAT 2.0 lyd, hvilket vil sige at boksen først dekoder DD+ lydsporet, inden det sendes videre til receiveren. I alt fald læser min receiver signalet som "Dolby Atmos" og ikke "DD+ Atmos". Det er samme metode der anvendes på Xbox One.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tak for tip. :) Vi har her til morgen trawlet DK iTunes igennem i forbindelse med nedenstående artikel. Vi har indtil videre fundet 51 titler med Dolby Atmos.

Apple udruller Dolby Atmos på dansk iTunes

Vi har tilføjet alle de titler, som vi har fundet på iTunes-filmlisten:

Liste: Film i 4K HDR & Dolby Atmos på iTunes

Som det fremgår i nyhedsartiklen, så er Dolby Atmos ikke nødvendigvis bundet op på 4K HDR hos iTunes. Det kan også være tilgængeligt på HD-film. I DK iTunes er der pt. kun et eksempel på en HD-film med Atmos, men der er væsentlig flere eksempler på US iTunes. På US iTunes har vi i øvrigt fundet 135 film med Dolby Atmos indtil videre.
Af arsenio3d
Fik lige lyst igår efter at have læst jeres kommentarer, til at anskaffe mig et par ekstra højtalere og opgraderer til Atmos dagligstuen, min receiver er nemlig kompatibel - men så kom jeg i tanke om at overboen nok vil komme rendende og klage, han har allerede nævnt at subwooferen 'får alt til at ryste'...

Har I højtalere i loftet eller har I valgt dem der sidder oven på fronthøjtalerne og reflekterer lyden fra loftet?

Tænker også at det måske lidt er en fase som går væk efter noget tid, ligesom med 3D, det er nok ikke mange der har købt udstyr og sat sig ind i hvordan man gør for at have Atmos.
Af steen6400
Jeg har højtaler i loftet da det giver det bedste resultat. Og hvad angår overboen er han nok også bedre stillet med den løsning, da de sender lyden nedad modsat reflekterende højtaler.

Atmos vil hænge ved i mange år, da det også bruges i biograferne.
Af arsenio3d
Hej Steen6400, tak for svaret. Hvilke højtalere har du?

Jeg har kigget på nogle SVS Prime elevation, de er vinklede så det ser ud til at de kan hænges øverst på bagvæggen eller bagerst oppe på loftet og så sende lyden nedad.

Indbygning er ikke en mulighed for mig.
Af steen6400
arsenio3d skrev:Hej Steen6400, tak for svaret. Hvilke højtalere har du?
Jeg har Jamo D500 LCR hele vejen rundt, i loftet bruger jeg et lille VESA beslag til ophængning (70 kr i Silvan)
Af coffee
Hvor kan man finde symbolforklaringer i Itunes?
Jeg var inde og kigge på Infinity war, som snart kommer, og der ser jeg at den ikke er i 4K, men der står andre forkortelser f.eks shd. Hvad er shd?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 86