Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anarchoi
ok jeg er også på det her TV. Jeg er interesseret i 37".

Så mulighederne er :

Toshiba 37C3030D
Toshiba 37C3001P - nogen steder kaldes den også 27C3000P(hva er forskellen) ??

Er den ABSOLUT eneste forskel at der er indbygget digital tuner i 3030D modellen?
For at være ærlig er jeg ikke klar over hvilket signal jeg modtager, men jeg bor i en lejlighed i KBH og har en helvedes masse TV-kanaler (en 40 stk rundt regnet). Om det er digitalt eller analogt eller whatever - jeg aner det ikke - har absolut ingen forstand på det.
Men hvis det er eneste forskel på de 2, og jeg alligevel ikke kan bruge den indbyggede tuner til noget kan jeg lige så godt spare lidt penge dér.
Mht den eksterne tuner der skal købes - hva koster sådan noget og er der forskel på kvaliteten?

Anyway, jeg ved dog at jeg gerne vil have et lækkert TV til at se fodbold på og spille Xbox 360, og det lyder som om jeg har fundet det rigtige her hvis det skal være i denne prisklasse.

Ville være enormt lækkert hvis der var en der gad gøre mig 100% sikker på hvilket TV jeg skal have, og evt også hvor det findes billigst.

VH
David
Af ReXuZ
Jeg prøver lige igen.. Hvordan med tekst-tv. Er det problemfrit? Altså ingen ventetid? De fleste har jo 1000sider eller mere og disse kan jeg ikke se nogle problemer ved. Men 500sider kan jo let bruge på 100-200siderne + undersider. Og det er jo dem man ser mest på..

Så på en anden måde kan den klare fra 110 til og med 299 med undersider, uden man opdager huller ;)
Af Lassie
Jeg må indrømme at jeg ved ikke hvad specifikationer er, men jeg bruger tekst tv tit, og jeg har ikke oplevet en gang hvor at jeg skulle vente..
Af dadajensen
Hej Alle.

Håber i kan hjælpe mig.

1.
Som mange andre i denne debat, overvejer jeg at købe 37c3000p, eller 37c3001p, fra idealo.de.
Hvad er forskellen? Har farven det helt store at sige. Kan spare 25 euro ved at tage 37c3000p.

2.
Har læst at det med garantien dækker det samme som i Danmark.
Men hvad gør jeg hvis mit fjernsyn går i smadder?
Kontakter jeg idealo ? Eller nogen her i Danmark. Og vil det blive dyrt at få ordnet ? Hvad ville i gøre. Ved intet på dette område ;;)

3.
Hvordan indstiller man fjernsynet med det korrekte billede ?
Kan man koble pc'en til og køre et program, eller gør man det manuelt?
Ville gerne få det bedste ud af fjernsynet, nogen som kan hjælpe ?

(Ikke for vildt teknisk, så jeg ik forstår en dyt :s :D )
Af anarchoi
Prøver lige igen :

Hvis man alligevel skal ud og investere i en digital tuner (har kabel-tv) er det så ikke bare penge ud af vinduet at købe 3030D'eren?
I så fald vil jeg kaste mig over 37C3000P

Mht digitale tunere - er der nogen anbefalelsesværdige?

Håber på hurtigt og klart svar, da jeg slet ikke kan vente med at få bestilt.
Af anarchoi
dadajensen skrev:Hej Alle.

Håber i kan hjælpe mig.

1.
Som mange andre i denne debat, overvejer jeg at købe 37c3000p, eller 37c3001p, fra idealo.de.
Hvad er forskellen? Har farven det helt store at sige. Kan spare 25 euro ved at tage 37c3000p.
Så vidt jeg kan forstå på andre her i tråden er den eneste forskel farven, ja. Der er dog lidt forvirring om hvad der er hvad men der ser ud til at 3000p de fleste steder er den helt sorte. Men tjek hos forhandleren.
Af TYBO
Personligt har jeg selv købt 37C3030D og synes det vil være dumt ikke at købe den med digital tuner selv om man PT kun kan tage 4 kanaler når man skifter til den.
Men i fremtiden bliver alle kanaler jo digitale og så sutter det at skulle købe en digital tuner og bruge den til at skifte kanaler i stedet for remoten til sit egtet TV.

Jeg oplever ingen ventetid på teksttv.

Eneste minus med skærmen er at rammen knaser når man lige tænder for TVet og når man slukker den igen.
Og man kan ikke aktivere teksttv når man er på den digitale tuner.
Køb evt. Panasonic PX70 37" i stedet til ca. 9000kr via fælleskøb på recordere.dk
Tilbudet slutter den 15/5.

Ellers er jeg glad for mit Toshiba incl vægbeslag fra harald nyborg.
Af madsdk
Der er en antenne indgang på c3030d - har Tdc kabeltv og vil gerne have digitalt tv på samtidigt ??
Af madsdk
TYBO - hvilket vægbeslag købte du og er det godt ?

Jeg har 32'' udgaven af Toshiba C3030D
Af tommyhj
C3030D har både analog tuner (som bruges til TDC-kabel o.l) og digital tuner, men kun ÉN antenneindgang. DVS at man ikke kan smække TDC-kabel i og samtidig tage digitalt tv fra luften (DVB-T signalet bliver IKKE sendt gennem tdc-kabel). Det vil der tilgengæld heller ikke være nogen grund til, for kanalerne er jo i TDC-kabel.

Den eneste grund til at man skulle vælge et fjernsyn med DVB-T digital tuner er, hvis man ikke vil betale for TV-kanaler gennem TDC eller ejerforening osv. Hvis man i forvejen abbonnerer på kanalerne, giver det ikke mening at have DVB-T. Jeg bruger selv kun DVBT (og sparer en masse pange), så jeg kan ikke sammenligne kvaliteten af de forskellige signaler. Jeg kan bare sige at DVB-T med DVB-stueantenne på 37C3030D ser så godt ud, at jeg af og til bliver i tvivl om, hvorvidt de er begyndt at sende i HD!! Meget imponerende, og kan slet ikke sammenlignes med noget jeg har set i Fona eller Merlin.

Det skulle klare de spørgsmål op, som folk går og har. Ellers må de spørge igen! :p
Af tommyhj
madsdk skrev:Der er en antenne indgang på c3030d - har Tdc kabeltv og vil gerne have digitalt tv på samtidigt ??
Nåja, du kunne vel altid bruge et T-stik, hvor antenne indgangen bliver delt op i to, og så putte en DVB-stueantenne på, samtidig med TDC-kabel. Ved ikke om det vil virke, men det burde det :-)
Af nohrling
madsdk skrev:TYBO - hvilket vægbeslag købte du og er det godt ?

Godt nok var det ikke lige mig spørgsmålet var henvendt til, og har ikke set længere tilbage i tråden om det angår et specielt ophæng, men jeg har købt et ophæng i Hifiklubben til 499 til mit 32" Toshiba. Det hænger 1,5 cm fra væggen.
Af tommyhj
nohrling skrev:
madsdk skrev:TYBO - hvilket vægbeslag købte du og er det godt ?

Godt nok var det ikke lige mig spørgsmålet var henvendt til, og har ikke set længere tilbage i tråden om det angår et specielt ophæng, men jeg har købt et ophæng i Hifiklubben til 499 til mit 32" Toshiba. Det hænger 1,5 cm fra væggen.
Hmmm, jeg har faktisk en idé om at, jo længere væk mit TV kommer fra mine øjne, jo mindre bilver det :-)

Men 1½ cm, må se ret lækkert ud på væggen, også selvom TV'et bliver lidt mindre :-) Kan det ophæng mon understøtte en 37" model også?
Af TYBO
Jeg købte det fra Harald nyborg.
Det kan tiltes 15 grader op og ned og til en 32" koster det kun 199kr.

Jeg synes at kvaliteten er helt i top...kan ikke forestille mig noget bedre med mindre at man vil dreje det til siderne.

Og DAMN det ser godt ud på væggen....også selv om det KUN er en 32" :)

Når I skal have foden af skal i fjerne de 6 skruer der er nederst på TVet bagpanel og en i bunden.

(De 6 skruer som sidder dybt).

Mener at TVet skal sidde mindst 5 cm. fra væggen.

Tommy: I Harald nyborg koster det til 37" 249kr....den kan klare op til 63" så mon ikke det går :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13