Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af praun
Sorry for det sure opstød... bare træls at man, får at vide at man bare kan læse en gang til. Når man spørger om noget andet...

Men for at vende tilbage til skinnen :) Når jeg hiver stikket ud så slukker skidtet som det skal, og den virker også fint ved anre apperater i master stikket...

Men din forklaring med switchmode, forstår jeg ikke helt, der skulle da gerne ligge samme spænding og løbe samme strøm i nullen som i fasen (og altså samme effekt)

Men ok. jeg må jo prøve med en anden skinne.

Super tv forresten (pz80) tak fordi i hjalp mig med at vælge det (B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den er nu altså god nok mht. switchmode forsyningen. Der er den der giver problemer med spareskinnerne. Dit lille forsøg har jo så desværre vist, at strømforsyningen stadig skaber problemer når man slukker for TVets kontakt, hvilket må betyde at det ikke er så fysisk en afbryder, som man måske skulle tro.

Men hvad er ideen også i at skulle gå hen til TVet og slukke på kontakten? Så kunne du vel ligeså godt slukke på kontakten på væggen? Det skal virke med standby, ellers er skinnen en bytter.
Af praun
ja det er rigtigt, men kontakten er gemt omme bag det nye flotte tv møbel :p Og jeg slukker alligevel altid på tv'et når jeg "slukker"... Så var det jo smart hvis de fem andre ting i tv møblet også stoppede med at sluge strøm... Derfor :)

en anden ting som jeg her tænkt meget over med dette tv, er at tv guiden (epg) ikke virker. I manualen står der at i visse lande understøttes dette ikke, og derfor vises kun kanallisten når man trykker på "guide"... Det er da noget vrøvl er det ikke? Min nabo har en pana hdd optager med dvb-t, den viser fint epg

:s

måske nogen har en ide...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv at vælge "Tyskland" eller "Sverige" i stedet for "Danmark" som landeindstilling på TVet. Der skulle ikke være nogen praktisk forskel på dette, ud over at du nok får rodet lidt rundt i kanalerne - dette kan fikses via en profil du selv opretter.