Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
udgang99 skrev:... ja, og det hele kommer til at ligne en billig video-optaget spansk sæbeopera ... jeg kan IKKE li BlueRay!!! :-(
håber det er en joke, ellers køb et bedre display
Senest rettet af xcardman 28 maj 2009, 15:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
... ja, og det hele kommer til at ligne en billig video-optaget spansk sæbeopera ... jeg kan IKKE li BlueRay!!! :-(
Det har nu ikke noget med Blu Ray at gøre. Det er fordi tv'et er indstillet til at indsætte kunstigt beregnede ekstra frames. Det kan heldigvis slås fra hvis man har sådan et tv.
Af udgang99
Det var faktisk ikke nogen joke ... jeg har ikke selv blue-ray, men når jeg har set det udstillet i de lokale forhandlere, så ser det bare så sørgeligt ud - og det er altså på skærme fra 12.000 og op til et sted i midten af 20'erne.
Af xcardman
udgang99 skrev:Det var faktisk ikke nogen joke ... jeg har ikke selv blue-ray, men når jeg har set det udstillet i de lokale forhandlere, så ser det bare så sørgeligt ud - og det er altså på skærme fra 12.000 og op til et sted i midten af 20'erne.
Ja så kan jeg bedre forstå dig, når du kigger på en skærm med motionflow og hvad ellers alle de systemer hedder som ødelægger et billede. Plus at de er 100 procent forkert indstillet. især lcd skærme er indstillet så de kan lyse en hel fodboldbane op.
Men en lcd viser et alså et langt bedre billede i HD, end et SD signal (dvd digital tv)
Bare en ganske almindelig pan x10 kan alså levere et rigtig godt HD billede. Man behøver ikke en pioneer som min.
Køber aldrig selv dvd mere.

Blu-ray er mange gange bedre en dvd, men ens display skal kunne vise det ordenligt. Ellers ligner det netop en sæbe opera.
Af jesperkolding
har lige kikket på www.play.com og wow de har da rimelig billige BD film.

hvordan fungere det med told? skal man betale en halv bondegård i told, eller er det ikke noget man skal bekymre sig om?

damen ville nemlig gerne have at jeg lige fandt ud af det inden jeg begynder at bestille noget derfra :P
Af Blitz24
Så længe det er indenfor EU så er der ingen told.
Du kan rolig købe film fra Play.com da de befinder sig i England ;)
Af Ney
Blitz24 skrev:Så længe det er indenfor EU så er der ingen told.
Du kan rolig købe film fra Play.com da de befinder sig i England ;)
Det er kun en halv sanhed da de ligger på nogle momsfritagede ø'er. Med det sagt har jeg lagt 150-200 ordrer hos play.com og er blevet snuppet i tolden en gang da jeg ved en fejl havde fået bestilt et region1 boxsæt, den nægtede jeg bare modtagelse på og så fik jeg pengene igen en uge senere uden nogen problemer overhovedet. Er sikkert nogen der har skrækhistorier (er der altid) men indtilvidere har jeg været supertilfreds med at handle der.

edit: og har lige bestilt Black Hawk down på BD for 13 eur ~100kr mums!
Af danji
Ja jeg har godt nok også bestilt mange gange derfra, og har aldrig hørt fra skat.

Og jeg bestilte for nyligt Falling Down som aldrig nåede frem. Efter 21 dage som man er nødt til at vente for at sikre at den ikke er på farten, kontaktede jeg dem, og 24 timer senere sendte de en ny. No questions asked. Imponerende.
Af Ney
danji skrev:Ja jeg har godt nok også bestilt mange gange derfra, og har aldrig hørt fra skat.

Og jeg bestilte for nyligt Falling Down som aldrig nåede frem. Efter 21 dage som man er nødt til at vente for at sikre at den ikke er på farten, kontaktede jeg dem, og 24 timer senere sendte de en ny. No questions asked. Imponerende.
Heh, minder mig om en historie. Havde bestilt et Alines boxset fra play, og fik det ikke, efter 21 dage kontaktede jeg dem og fik et nyt inden for en uge. TO måneder senere kom posten med en pakke fra play, en smule ramponeret og godt med "lukket af postdk tape" omkring, den fik også bare en modtagelse nægtet. Derefter sendte jeg en mail til play og de slettede derefter notitsen om at jeg havde fået tilsendt box'en to gange. Dejlig service af play, mindree imponeret af postd O_O
Af Remmerboy
jeg køber hos amazon.co.uk
har købt alle batman film derfra. senest batman pakken med de 4 gamle batman film (ikke batman fra 1966) til £33 (ca 300kr). men jeg har ikke set play.com priser, så jeg ved ikke engang om det er et godt købt. dog bedre end køb i danmark
Af Ney
Remmerboy skrev:jeg køber hos amazon.co.uk
har købt alle batman film derfra. senest batman pakken med de 4 gamle batman film (ikke batman fra 1966) til £33 (ca 300kr). men jeg har ikke set play.com priser, så jeg ved ikke engang om det er et godt købt. dog bedre end køb i danmark
er amazon blevet bedre til at oplyse moms og fragt? Er lidt tid siden jeg har handlet der, men syntes de har lidt af at der ligepludselig kommer en masse moms og fragt (som man selvfølgelig først kan få oplyst når man skal godkende betalingen) når man går til checkout.
Af Ney
Fandt lige mit gamle amazon login, deres system er stadig totalt uigennemskueligt. Dark knight tår til 12.98£ trykker man på checkout bliver det på magisk vis til 14.01£ (går ud fra det er momsen) så skal man vælge adresse og kreditkort og først derefter får man at vide hvor meget det koster at sende. :s

ps batman the motionpicture anthology koster ca 285 fra play på BD
Af Lars81
Ney skrev:Fandt lige mit gamle amazon login, deres system er stadig totalt uigennemskueligt. Dark knight tår til 12.98£ trykker man på checkout bliver det på magisk vis til 14.01£ (går ud fra det er momsen) så skal man vælge adresse og kreditkort og først derefter får man at vide hvor meget det koster at sende. :s

ps batman the motionpicture anthology koster ca 285 fra play på BD
Ja det er rimelig irriterende. Men forklaringen på det er simpel nok: de priser du ser er med engelsk moms, men hvis du som dansker køber af dem bliver du opkrævet den danske moms på 25%. Det bliver de nødt til, fordi de har så stor omsætning her i landet. (Sådan har jeg forstået det.)

Til gengæld sender de fra England, så du slipper for told og gebyrer!

Jeg ved ikke lige om det er nævnt i tråden, men det her er rigtig gode søgemaskiner til film:

http://www.mcdvd.dk/ (- det her er den bedste :))
http://highdefprices.com/index.php?l=dk

Jeg vil da også anbefale at man besøger http://www.dahf.dk/ hvis det drejer sig om film.
Af noxity
Amazon.co.uk er nu ret billig på mange af deres blurays, hvis man kan undvære de danske undertekster. Jeg har f.eks lige fået Band of Brother, alle 10 afsnit for 180kr. Pris i DK: 700kr.

Men ja der kommer lige lidt moms, og fragt oveni. Jeg gav dog kun 2£ i fragt, og det er jo langt under den pris det koster at sende internt i Danmark !