Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dilly
Viva1 skrev: Det vigtigste for ham/hende er vel at vælge rette tv med udgangspunkt i behovet.
Jeg er en ham :p

Og ja, jeg vil egentlig gerne have vejledning til at købe et godt tv. Jeg køber stort set altid LG når jeg skal købe mine elektriske apparater, så det ender det nok også med denne gang.

Så vil egentlig bare gerne vide om hvilken model jeg skal købe?
Jeg har planer om at købe en XBOX 360 samtidig med det nye TV, og ellers ser jeg bare film og almindeligt kabel TV.

Har jo hørt noget om at alle signaler bliver MPEG4 komprimeret næste år eller år 2012, så det er vel dumt ikke at købe et TV med denne tuner? Altså for at undgå den ekstra boks..?
Af Viva1
Godt at vide :-)

Det er korrekt sendenettet skifter og der skal man enten have en boks eller have et tv som er parat til at modtage dette signal. Men eftersom jeg læste du havde kabel-tv så er der ingen vej uden om dette er dine muligheder, ellers modtager du kun analoge kanaler.

Først skal du vælge om du vil have en selector-boks eller PÅ INGEN MÅDE vil have en boks til at styre dine programmer.

Vælger du at det ikke betyder noget så er markedet helt åbent.
Panasonic PX80 og PZ85 bliver dog rost meget her på Flatpanels.

Vælger du dog, at du IKKE vil have en selector boks så er der Sony og Samsung af vælge mellem. Du skal holde øje med de modeller som har en DVB-C tuner.

Nb. Du går dog glip af en god harddisk funktion, hvor du kan optage direkte ned på harddisken. Dette er standard i selector-boksen fra Yousee. Tager du et tv som har denne DVB-C tuner skal du måske alligevel have en HDD optager, hvorfor du så alligevel skal have en "boks".

Kan du følge mig?

Yderligere skal du bruge et CA modul til en 500 las for at kunne indsætte programkortet fra Yousee.

Jeg håber dette hjalp dig lidt videre.
Af Dilly
Viva1 skrev: Jeg håber dette hjalp dig lidt videre.
Det hjalp mig helt bestemt. Er klar over at panasonic giver god værdi for pengene, men bryder mig personligt ikke om designet på nogle af de nævnte modeller så holder mig til LG'en.

Men hva faen, sådan en ekstra boks er vel ik så slem. I 2012 er der sikkert indbygget harddisk og blu-ray/dvd osv i én og samme boks så den tid, den sorg.

Sidste spørgsmål:
DVB-C tuneren... Kan den bruges selvom man modtager analogt signal? Altså, er det DEN der omkoder signalet til digital eller er det helt forkert?
Af Viva1
Der sker det at alle kanaler sendes ud både analogt og digitalt. For at kunne se de digitale har du brug for denne selector. Derfor vil du modtage alle kanaler digital, hvis du altså forbinder selector og tv'et med et HDMI eller scart (vælg HDMI).

Hvilket Lg hentyder du til?
Af Dilly
Viva1 skrev: Hvilket Lg hentyder du til?
Jeg hentyder til PG6500, men ved ikke helt hvor jeg kommer til at bo til januar så måske er et 50" TV for stort. Ellers blir det bare 42PG6000 :)
Af Viva1
yes... det vil fungere fint. Fed skærm!
Af Dilly
Viva1 skrev:yes... det vil fungere fint. Fed skærm!
Hvis jeg så skal have en LG 42PG6000, kan det så betale sig at give 400-500 kr. mere for at få den danske udgave? Det er vel akurat samme indmad?
Af telum
buhuuu jeg vil have PG7000 i en 42" udgave med 1080p24 :(