Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har du købt den gamle 16 ms model eller den nye 8ms?

Af xenius
Forstår jeg dig ret, burde farvejusteringen altså ikke gøre den store forskel med hensyn til ghosting-fænomenet, men mener dog at have læst at en korrekt justering gør en stor forskel (behardware.com?).

Og i mit tilfælde gør det faktisk en stor forskel om jeg vælger det ene eller det andet.

Kan der mon være forskel i forhold til hvilken paneltype man har?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Forstår jeg dig ret, burde farvejusteringen altså ikke gøre den store forskel med hensyn til ghosting-fænomenet, men mener dog at have læst at en korrekt justering gør en stor forskel (behardware.com?).
Jo det kan det sagtens. Og specielt indstillinger for kontrasten.

Jeg tror dog ikke det er noget du har læst på behardware. De behandler meget sjældent sådanne tekniske emner. Der er hvert fald større sandsynlighed for at du har læst det herinde, hvor det behandles flere forskellige steder.

Bemærk også at ghosting ikke er det samme som slør ;) Ghosting tilhører en lidt anden del og binder sig typisk til analoge fjernsynssignaler, hvor der kan fremkomme en spejling af billedet lidt forskudt til den ene side.

Hvad yakken taler om er blot de forskellige overgange/skift fra gråtoner til gråtoner (eller farver til farver).
Af TYBO
Jeg må indrømme at efter at have brugt min philips i et stykke tid så blev jeg meget træt af den.
Jeg har byttet den med konens 19" Viewsonic VA902 til 1790kr i stedet.
Den er MEGET bedre til spil.

selv om skærmen står til 1280*1024 så gamer jeg i 1024*768 og det fungere fint.
Det kunne philipsen ikke klare. Grafikken er langsom og bølger afsted.

Så her blev S-IPS slået af et TN panel....ikke bare lidt men MEGET.
Af xenius
Tja, efter et stykke tid har jeg det stik modsat:

Er blevet utrolig glad for skærmen. Oplever ikke nogle gener, og spiller ellers en del Counter :)