Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DrGonzo
ok så er jeg mere rolig..

Nu er der så lige en der nævnte noget MPEG4, for fremtidssikring.. Hvad er nu det for noget?
Af ACH
mpeg 4 skal bruges,hvis du vil se HD kanaler via din DVB-C eller DVB-T tuner.ellers skal du have setup boks
typisk fra you see eller stofa.Om det er fremtidssikret
ewr der vist delte meninger om.

MVH
Af DrGonzo
Så tror jeg, at jeg er ved at have svar på det meste. Tusind tak for hjælpen til jer alle :)

Vender nok tilbage når det skal kalibreres he he
Af plat4m
@ IHB

Læg mærke til at det jo altså ikke er alle kanaler der vil køre MPEG4 -formatet. Faktisk er der kun tale om én enkelt kanal: DR Historie. En kanal som DR vil køre som prøve her fra Januar 2009. Alle andre øvrige kanaler både fra DR, TV2, Viasat, Kanal5, Discovery Channal osv. vil forsat køre MPEG2 -formatet frem til minimum 2012, hvorpå der sandsynligvis er lanceret endnu et alternativ.
Af xprezz
Forstår slet ikke man tør købe noget som helst fra zepto. Negative regnskaber, fyringer på stribe og mange historier om dårlig support. Hvad sker der når du skal have service på dit fjernsyn, er du så overhovedet sikker på de eksisterer mere?
Af Neros
Så kunne man jo vælge PX81 - den har MPEG4 via DVB-T, som i flg. Panasonic Danmark er Boxer kompatibelt...
Af xprezz
DVB-T er jo også sejt. Man kan få hele 3 kanaler :p