Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af ravnk
hej (Lyngbo)
Ja så er jeg også i besiddelse af en Phillips 200W6CS/00
serial no. VN2C 0604 024054.
Om det er 8 eller 16 ms tjaa.........., sandsynligvis 4 uge i 2006 og dermed et 8 ms panel med tilsvarende bedre kontrast osv.

Den er indkøbt i Metro og umiddelbart er den meget ok.
Der er ikke de af mig før omtalte "uldtråde" i samme grad som ved Medionen, men til gængæld virker farver knapt så "vibrant" (chrisp/sprøde/levende eller hvordan man nu kan beskrive det) som jeg husker det fra mit korte bekendtskab med Medionen.

Phillipsen virker lidt mere kedelig, men absolut i orden (Volvo kontra Fiat sportsvogn) , samlignet med de øvrige fladskærme vi har i husholdningen.
Det er endnu ikke lykkedes mig at prøve et spil i ægte 1650 x 1050 (Half life 2 ville kun gå til 1280 x 1024 LCD ???) men det må komme an på en prøve.

Det korte af det lange er at jeg som MaD er OK tilfreds med Phillipsen men dog mangler "noget" (er det mon NEC 20WGX der spøger ??....4700 kr.). For 1200 kr mindre end NEC, skal denne skærm lige have en chance.
Melder tilbage !
Af TYBO
Lyngbo: Den philips du har er fra uge 24 i 2005. Det er den gamle model.
FPS spil = First Person shooter. Dvs. spil som CS og Quake.
Jeg oplever at min skærm ikke kan følge med når jeg spiller i andre opløsninger end 1680*1050. Når jeg løber og kører musen rundt på bølger grafikken. Dette har intet med ghosting at gøre med simpelthen at den opdatere billedet for langsomt.
I 1680*1050 er det så nok mit grafikkort der kommer til kort.
Selv om jeg stadig kan mærke at den reagere lidt efter det jeg laver med musen. (meget lidt) men nok til at man ikke kan være med på eliteplan.
Af Lyngbo
Tak for svarene. Selvom jeg stort set ikke spiller, er det da rigtigt at det næsten ikke er til at bære at man har mulighed for at få den nyeste model, men alligevel har købt den gamle til samme pris. Efter at have afleveret min Medion skærm, købt en Phillips skærm i El-Giganten (som jeg fik presset ned i 3500,- fra 3999,- ), har jeg nu bestilt nr. 3 skærm hos http://www.enavia.com efter tip fra xenius i en anden tråd :)
Jeg sparer et par hundrede og får så den nyeste model. Jamen er det ikke herligt! Nu vil jeg så bare håbe at jeg slipper for pixelfejl.
Senest rettet af Lyngbo 24 apr 2006, 19:04, rettet i alt 1 gang.
Af Nato
Jeg Lyngbo,

Jeg har stadig Medionskærmen og regner med at beholde den, da jeg er rigtig godt tilfreds med den. Jeg har set Philipsen (16ms) i ComputerCity, men det var kun muligt at se en filmtrailer på den. Jeg blev ikke overbevist om skærmens kvaliteter ved den lejlighed, og da man ikke har fuld fortrydelsesret hvis varen er åbnet i ComputerCity, ville jeg ikke købe den, for at sammenligne med Medionen.

Jeg har også endelig fået modelnummeret fra Medion Support. Det bekræftigede min stærke msitanke om at det er samme panel som i Belinea 102035W - Et P-MVA panel fra AUO. Her er oplysningerne fra

http://www.auo.com/auoDEV/products.php? ... items_id=1

Size 20.1" Wide
Model M201EW01 V0
Resolution (pixel) WSXGA+ (1680 x 1050)
Aspect Ratio 16 : 10
Active Area (mm) 433.4 x 270.9
Pixel Pitch (mm) 0.258
Mode Premium MVA
Number of Colors 16.7M
Color Saturation (%) 72
View Angle (H/V) 170 / 170
Brightness (cd/m²) 300
Contrast Ratio 800 : 1
Response Time (ms) (at 25°C) 8 (gray to gray)
Power Consumption (W) 30.0
Interface 2ch LVDS
Supply Voltage (V) 5
Backlight 6 CCFL
Outline Dimensions (mm) 459.4 x 296.4 x 22.6
Weight (g) 2950
Production Now

Det kan altså godt betale sig at handle i Aldi, da skærmen kostede 500.- mindre end den samme Belinea-skærm.

Mvh Nato
Af Lyngbo
Godt at høre at du er tilfreds med den skærm du har købt. Jeg synes også den var ganske god, men kunne dog bedre lide Philips'en - men de var dog ret ens.
Tankevækkende at den har samme panel som en 500 kroner dyrere skærm. :o